BIM Juli 2023
Ny BIM-lista.
1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
Ny BIM-lista.
1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.
Grattis så roligt cykelstöld och fjärilsblomma 😍
Grattis ni som plussat. Själv är jag i mellanlandet BIM +3, ingen mens och negativa test.
Har haft märkliga cykler med kraftiga mellanblödningar (mensliknande) i typ fyra dagar strax efter trolig ägglossning både denna och förra månaden. Men förra månaden kom mensen som vanligt efter mina 28 dagar. Har varit rätt less på att blöda varannan vecka men nu när inget händer är det nästan värre..
Någon som varit med om samma? Alt har tips på vad det beror på?
Tempar du eller tar ägglossningstest? Annars känns det mer sannolikt att ägglossningen bara blev senare än du trott :)
Grattis ni som plussat. Själv är jag i mellanlandet BIM +3, ingen mens och negativa test.
Har haft märkliga cykler med kraftiga mellanblödningar (mensliknande) i typ fyra dagar strax efter trolig ägglossning både denna och förra månaden. Men förra månaden kom mensen som vanligt efter mina 28 dagar. Har varit rätt less på att blöda varannan vecka men nu när inget händer är det nästan värre..
Någon som varit med om samma? Alt har tips på vad det beror på?
Skogstjejen1: jag har också problem med mellanblödningar som ALLTID dyker upp på dag 12-14 och varar i några dagar. Har förstått med tempning att de cykler med liknande blödningar för mig är anovolutatoriska, dvs att ingen ägglossning sker. Den uteblivna ägglossningen leder till att progesteronet som vanligtvis skjuter i höjden efter ägglossning inte gör det, och kroppen börjar bryta ned slemhinnan i förtid = blödning. Kan vara värt att tempa för att kolla om du faktiskt har ägglossning alla månader! Men det kan ju såklart också bero på andra saker, många har mellanblödningar trots ägglossning, så jag vill inte oroa dig för mycket!!
Idag gick tempen upp något igen! Men ja, det kan ju vända fort och mensen kan komma imorgon ändå då jag brukar ha en dip samma dag så tar inte ut något i förskott än. Skulle haft BIM idag dock enligt både FF och NC.
Har lite molande/stickande värk i livmodern. Igår kväll trodde jag att jag fick mens, då det blev helt blött i trosan men när jag kontrollerade så var det bara en vattnig, lite mjölkig flytning. Absolut mer än jag brukar ha innan mens.
Dyker inte mensen upp imorgon så tar jag ett test.
Syskonförsök och Cornflakes123: Tack för era svar! Testade med ägglossningsstickor för första gången denna månaden men fick högst resultat första dagen jag tog testet (dag 10), så testade bara några till som blev mindre skarpa. Väntar på att termometern ska komma fram, då det känns som bästa sättet att hålla koll, liksom ?glada gubbar?-test.
Hoppas mensen dyker upp snart så det blir en omstart 
Äl + 9, negativt test 😐
Du är så tidigt ute med test!! :) jag har fått mina tidigare plus först äl+10 och äl+12 och vissa får ju efter bim så de där kan fortfarande vara tidigt med
Äl + 9, negativt test 😐
Fler som testar idag?😍 är bara äl+8 så lite tidigt här än!
Du är så tidigt ute med test!! :) jag har fått mina tidigare plus först äl+10 och äl+12 och vissa får ju efter bim så de där kan fortfarande vara tidigt med