• Embarazada

BIM Juli 2023

Ny BIM-lista.

1/7 - Embarazada, tredje barnet, 12:e försöket.

• Svar på tråden BIM Juli 2023
  • Alvedon83
    Macbookpro skrev 2023-07-16 10:53:22 följande:
    Tack för att du delar med dig. Gjorde att det kändes lite bättre även om jag blev jätteledsen att mensen kom nu :?( 
    Min mens är också regelbunden men förra gången dök den, helt plötsligt, upp två dagar för tidigt. Ibland blir det väl bara så, jag funderar om det kan vara en månad utan ägglossning som det blir så?
  • Syskonförsök

Jag förstår dig! ❤️ de får kännas tufft och sen kommer nya tag med nästa ägglossning ❤️

Macbookpro skrev 2023-07-16 10:53:22 följande:
    Tack för att du delar med dig. Gjorde att det kändes lite bättre även om jag blev jätteledsen att mensen kom nu :?( 
  • Syskonförsök

Ja det eller så är lutealfasen annorlunda bara någon enstaka gång :)

Alvedon83 skrev 2023-07-16 10:59:51 följande:
    Min mens är också regelbunden men förra gången dök den, helt plötsligt, upp två dagar för tidigt. Ibland blir det väl bara så, jag funderar om det kan vara en månad utan ägglossning som det blir så?
  • babybel95

Usch vet inte varför men denna månaden känns verkligen extra jobbig. Nu har ju inte min mens kommit ännu, men tempdippen imorse gjorde mig så deppig. Försöker hålla hoppet uppe och hoppas att det ska vända imorgon men vet väl innerst inne att det är lönlöst. Dock är det lite tidigt för mig att få mens på cd25/26 som den bör komma i och med dippen. Brukar ha en cykellängd på 26-28 dagar och lutealfas på 13 dagar och hade äl cd13 enligt FF, cd14 enligt NC. Tror ej på tidigare då kvällen cd12 var första dagen med positivt äl-test. Så det är ju om ägget släppte redan då då. 

Tog också dagens temp 2h tidigare än jag brukar. När jag sedan tog det samma tid efter att ha somnat om så var tempen hög igen, men det går väl ej att lita på?

Ja vet inte vad jag vill med detta inlägg, kanske bara lätta på mina tankar 😩 lägger in min graf om någon har något input

• Syskonförsök

Tror de var cd13. 

tempen ska vara samma tid. Gick du inte upp ur sängen utan bara somnade om skulle jag reggat om till den andra temperaturen. Om du gick upp ur sängen så skulle jag räknat om temperaturen, det kan du nog googla dig till en omvandlare, det finns sådana. :) 

babybel95 skrev 2023-07-16 11:57:04 följande:
    Usch vet inte varför men denna månaden känns verkligen extra jobbig. Nu har ju inte min mens kommit ännu, men tempdippen imorse gjorde mig så deppig. Försöker hålla hoppet uppe och hoppas att det ska vända imorgon men vet väl innerst inne att det är lönlöst. Dock är det lite tidigt för mig att få mens på cd25/26 som den bör komma i och med dippen. Brukar ha en cykellängd på 26-28 dagar och lutealfas på 13 dagar och hade äl cd13 enligt FF, cd14 enligt NC. Tror ej på tidigare då kvällen cd12 var första dagen med positivt äl-test. Så det är ju om ägget släppte redan då då. 

Tog också dagens temp 2h tidigare än jag brukar. När jag sedan tog det samma tid efter att ha somnat om så var tempen hög igen, men det går väl ej att lita på?

Ja vet inte vad jag vill med detta inlägg, kanske bara lätta på mina tankar 😩 lägger in min graf om någon har något input

• Janbo
    fjarilsblomma3 skrev 2023-07-16 10:06:25 följande:

jag testade mig nu imorse, fick positivt! och dääär kom paniken!!

//

Grattis! 💕

• babybel95
    Syskonförsök skrev 2023-07-16 12:30:33 följande:

Tror de var cd13. 

tempen ska vara samma tid. Gick du inte upp ur sängen utan bara somnade om skulle jag reggat om till den andra temperaturen. Om du gick upp ur sängen så skulle jag räknat om temperaturen, det kan du nog googla dig till en omvandlare, det finns sådana. :) 

Gick upp och kissade och sen tog det tyvärr ca 1,5h innan jag somnade om. Så antar att jag inte kan räkna med den tempen alls?😔
  • fjarilsblomma3

Tack för alla grattis! Känns otroligt läskigt dethär men såklart spännande också, ska berätta för sambon ikväll Solig

Trodde verkligen inte det skulle ta sig denna gången för fick till det så dåligt den veckan. Hade sex på söndagen, måndag och tisdag kände jag molvärk och stickningar i magen inför äl, trodde först det skulle ske där i början av veckan men verksde bli senare ändå. Fick inte till det något där under veckodagarna, torsdag hade jag en ÄL flytning, fredag kväll/natt hade vi sex och på lördag när jag kollade på serie i soffan kände jag tre ?ordentliga? hugg/stick i magen. 

Ett par dagar i följd efter det hade jag minimal molvärk som försvann väldigt snabbt och sedan inga symtom alls. Testade negativt ÄL + 8, samma dag om jag åkte utomlands. På min semester har mina symtom varit (och då har jag verkligen letat och känt efter) mitt vänstra bröst har liiiite mera ådror tycker jag, har varit lite trött men det kan också ha varit den extrema värmen, kissar lite oftare, trög och hård i magen och sista dagarna har jag känt liiiite molvärk men det misstänkte jag först var mensen som var på g. På flygplatsen och på planet hem lite molvärk och fortfarande ingen mens så då förstod jag mer att jag nog var gravid. Men i början av veckan misstänkte jag ingenting för det kändes noll :) Intressant nu iallafall i efterhand  när man varit så uppmärksam på små symtom. Idag efter jag plussat har jag kissat flera ggr :?)

Svar på tråden BIM Juli 2023