• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • sommar2020regn
    Lummis skrev 2023-05-12 09:55:36 följande:
    Hej :)

Det är min första graviditet, är 6+2 och ska på inskrivning om en vecka 19/5. Jag tror bf kommer vara 2-4 januari 2024. 
    Har inte alls förstått att vi är preggers än. 
    Men jag förstod att något hade hänt när jag bad min kille smaka av en sås jag hade gjort och han svarade, ?om en liten stund jag har precis tagit ett tuggummi och behöver bara neutralisera smaken i munnen? - varpå jag började stört tjura 😂.  Hello hormones! 
    I övrigt håller mina pattar på att sprängas men mår inge illa alls + har dem märkligaste drömmarna everrr.

Skickar varm och ljus energi till alla ❤️ 
    Å då har vi BF typ samtidigt!!! Spännande o hormonerna exist in överflöd , yes ;p
  • Ruter
    sommar2020regn skrev 2023-05-12 10:40:10 följande:
    Så inget streck alls idag? :( Jag vill inte vara den som kommer med dåligt besked men det verkar ju faktiskt vara en kemisk graviditet om det inte blivit starkare streck än det på fotot, och dessutom helt borta nu :( beklagar :(
    Tog ytterligare ett test idag, idag syns iallafall strecket men svagare än det första positiva. Kom fram efter 2 minuter. Nu ska jag ta helg och vänta till nästa vecka innan jag tar något mer test. 
  • Margo84

Positivt test i onsdags! BF 7/1 enligt app. Inga barn sedan tidigare, varit gravid en gång men fick utomkvedshavandeskap i februari i år då de även (sorgligt nog) opererade bort ena äggledaren. Har oroat mig för att det skulle bli svårt att bli gravid igen men nu gick det alltså på andra försöket! Kan dock inte riktigt slappna av än innan jag vet att det sitter rätt denna gång, ska på tidigt UL om två v.

• Gulrödaäpplen

Hej gänget, hur går det för er? Gick in vecka 6 idag och för ca 2-3 dagar sen började ett avsmak till frukost och efter frukost infinna sig. Igår började jag ha lite svårt att uppskatta maten och idag vaknade jag med lätt illamående. Lite jobbigt men tryggt pga läst att illamående oftast är ett gott tecken att graviditeten fortlöper som den ska (men man kan ju vara helt utan illamående med!). 

Nojar lite och tog ett gravtest nu imorse och strecket har blivit superstarkt (minst lika start som kontrolltester) så hormonerna flödar fritt 😁

Någon mer som redan börjar känna av illamående? 

• Mamanda90

Hej på er, 
    Här ligger illamåendet och gör sig påmint men inte så illa så att jag kräks tack och lov. Dock har det kommit senare för mig i mina tidigare graviditeter, runt vecka 12-15 så väntar mig att det kommer bli värre. Däremot är jag yr konstant och gissar på att mitt vanliga låga blodtryck är ännu lägre nu. Har inskrivning hos BM den 24/5 så får se då vad det ligger på. 

Ha en fin dag! Glad

• Ruter

Fortsatt asymtom med illamåend, yrsel och ömma spända bröst. Tror att det är RFUS test som är dåliga läst om flera med samma erfarenhet, köpte ett annat test och testa samtidigt. RFSU visar fortsatt jättesvagt knappt synligt trots att det är 1 vecka efter BIM medans det andra testet var jättestart positivt, lika starkt som kontrollstrecket.

• DetLillaMolnet

Låter försiktigt positivt Ruter! Håller tummarna för dig.

Jag ska på ultraljud 5/6 (8+5) och kommer vara som på nålar tills dess samt tills att jag fått svar på KUB och NIPT (köper NIPT test själv). Sen får tiden gärna gå långsamt eftersom det här med största sannolikhet är sista barnet<3.

Yolo!
  • Ettfrö

Hej! 
    Är lite osäker på om bf är i slutet av december eller början av januari... Men gjorde ett tidigt vul idag och såg ett hjärta ticka. <3 jag trodde att jag var i vecka 7+3 men enligt ultraljud är jag i vecka 6+5. Väntar mitt andra barn och har inskrivning på mvc 22 maj. 

• Kawa81

Hej! Allesammans 🥰

Här gör sig lätt illamående påmint vissa dagar, främst på kvällen, man är mer hungrig än annars, svullenhet i kroppen känns definitivt å brösten visar verkligen sin existens i både strl å ömhet särskilt på mornar när man ska stiga upp.. 😂
    Dem flesta kvällar däckar man löjligt tidigt å ibland vill man bara lägga sig mitt på dan också.. 😴🤷?♀️
    I övrigt mår man bra så man nästan glömmer bort att man är gravid.. 🤪🤭

• Ettfrö
    Kawa81 skrev 2023-05-15 21:43:45 följande:

Hej! Allesammans 🥰

Här gör sig lätt illamående påmint vissa dagar, främst på kvällen, man är mer hungrig än annars, svullenhet i kroppen känns definitivt å brösten visar verkligen sin existens i både strl å ömhet särskilt på mornar när man ska stiga upp.. 😂
    Dem flesta kvällar däckar man löjligt tidigt å ibland vill man bara lägga sig mitt på dan också.. 😴🤷?♀️
    I övrigt mår man bra så man nästan glömmer bort att man är gravid.. 🤪🤭

För en vecka sen kände jag knappt att jag var gravid. Nu mår jag illa i princip dygnet runt. Så illa att jag knappt kan jobba... tycker att kaffe är äckligt och klarar inte av vissa lukter. Kände absolut inte så här mycket symptom när jag väntade sonen... så hoppas att det inte blir värre än så här, för då behöver jag nog bli sjukskriven ett tag.
Svar på tråden BF januari 2024