• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • Lummis

Hej alla lovely souls ❤️ 

Hoppas ni mår super. 
    Jag är utomlands i Spanien as we speak och äter mig igenom landet, hahaaa. Har sån enastående aptit att hälften vore nog. 

Gällande vitaminer och liknande är jag intresserad av vad ni äter (om ni äter)? 

Jag äter:
    Thorne Basic Prenatal 
    Omega från MorDHA 
    Collagen typ 2 
    Järn
    Vitamin D 
    Magnesium på kvällen 

Tror det är allt i vitamin form. Jag har främst gått efter Vulverins (Instagram) rekommendationer. 

stor kram och skickar kärlek till alla 

• Lakritsbåten91

Vad härligt att vi blivit ett gäng i denna gruppen. 

Jag önskar er all lycka till.
    Jag har börjat må så fruktansvärt illa, senaste veckan har det bara eskalerat och nu är det konstant. V. 7+0 idag och jag har slutat både med snus och Coca-Cola för att jag mår illa av bara tanken på båda. Jag är också jättetrött och har superömma bröst. 

Jag har tre barn sen innan flicka-13, flicka-15 och pojke-18. Nu hoppas vi att allt går bra för lilla myran i magen. 

• cutepenguin

Är ju än så länge väääldigt tidigt för mig (4+4), men när började ni få symptom? Har än så länge enbart haft molvärk till och från, möjligtvis att jag känner mig lite tröttar och hungrig, men tänker att jag inbillar mig 😅 

• Lummis
    cutepenguin skrev 2023-05-25 17:32:32 följande:

Är ju än så länge väääldigt tidigt för mig (4+4), men när började ni få symptom? Har än så länge enbart haft molvärk till och från, möjligtvis att jag känner mig lite tröttar och hungrig, men tänker att jag inbillar mig 😅 

Grattis till lilla ❤️ 

Alla är såklart olika och mina symptom började samma vecka jag skulle haft mens, mina bröstvårtor va superkänsliga & så var jag svängig i humöret - började gråta lätt & veckan efter jag skulle haft mens började en otrolig trött känsla.  

Nu är jag 8+1 tror jag och är inte lika trött längre men mina bröst har växt påtagligt redan. Fortfarande super känsliga och konstant hungrig :) 

Har tidigt ultraljud på måndag för att se om vi räknat rätt vecka. 
  • norrblomma

Hej alla! Jag hoppar också in här🙂 Är i vecka 7 (6+0) med bf 18 januari. Känns helt overkligt att äntligen vara gravid då vi har försökt i närmare 5 år🥹 Första ultraljudet är om 1,5 vecka och det känns som att tiden står still.. 

• endoabort
    Lummis skrev 2023-05-25 16:51:00 följande:

Hej alla lovely souls ❤️ 

Hoppas ni mår super. 
    Jag är utomlands i Spanien as we speak och äter mig igenom landet, hahaaa. Har sån enastående aptit att hälften vore nog. 

Gällande vitaminer och liknande är jag intresserad av vad ni äter (om ni äter)? 

Jag äter:
    Thorne Basic Prenatal 
    Omega från MorDHA 
    Collagen typ 2 
    Järn
    Vitamin D 
    Magnesium på kvällen 

Tror det är allt i vitamin form. Jag har främst gått efter Vulverins (Instagram) rekommendationer. 

stor kram och skickar kärlek till alla 

Jag äter extra b-vitaminer, folsyra, järn, dvitamin på morgonen och magnesium på kvällen. 
  • endoabort
    norrblomma skrev 2023-05-26 16:17:24 följande:

Hej alla! Jag hoppar också in här🙂 Är i vecka 7 (6+0) med bf 18 januari. Känns helt overkligt att äntligen vara gravid då vi har försökt i närmare 5 år🥹 Första ultraljudet är om 1,5 vecka och det känns som att tiden står still.. 

Stort grattis ❤️
  • iis
    Margo84 skrev 2023-05-25 16:50:40 följande:

Idag på tidigt ultraljud fick vi se ett tickande hjärta 💓 (Vecka 7+5). Är såå otroligt glad och lättad över att den satt rätt denna gång (förra grav slutade i utomkvedshavandeskap). Känns som att jag kan slappna av lite mer nu.

Gravidsymptom hittills: Lättare illamående som kommer och går, än sålänge inget som påverkar mig i någon större utsträckning tack och lov. Trötthet, ömma bröst, ibland huvudvärk. Och förstoppning/gasig mage.  Ibland lite molvärk. 

Samma här! Håller på att gå i sönder av oro efter mitt utomkvedshavandeskap. Att vara gravid igen är så blandat. Både överlycklig och livrädd. Har två veckor kvar till UL. Underbart att höra att det gått bra för din del. 
  • Margo84

iis - förstår precis hur du känner. Kvällen innan ultraljudet bröt jag ihop av oro och fick världens gråtattack av all nervositet. Håller verkligen tummarna för att det går bra för dig också! det är ju trots allt störst sannolikhet att den sitter rätt. <3 Vid x:et, fick du behålla äggledaren eller tog de bort den för dig också?

Svar på tråden BF januari 2024