• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • GravidTillSlut

Lilja3389 <3 All kärlek och styrka till dig. Jag vet precis vad du får igenom, det är hemskt. Man är dom i ett limbo. Jag brukar säga det till mina vänner från insättning av en blastocyst att "nu leker jag gravid". Det går bra till dess man möter något som ifrågasätter att graviditeten kommer gå bra såsom en blödning. Och då är det bara att vänta. Värsta tiden. Sen reser du dig igen. Jag blir förvånad varje gång att jag orkar, 7 år av misslyckanden nu. Men likt förbannat står man där lika hoppfull nästa gång. 

För mig har blödning bara inneburit missfall, men jag är ju en med enbart misslyckade graviditeter bakom mig. Min syster blödde till och från hela graviditeten..Så är så olika. 

Hoppas på det bästa för dig och oss andra <3

• Qem
    cutepenguin skrev 2023-06-01 16:05:14 följande:

Hörni, jag behöver lite hjälp! 

Jag har väldigt kort lutealfas, har enbart 9-11 dagar mellan ÄL och mens. Min sista mens första dag var 19/4. Räknar jag graviditetsveckor från 19/4 så är jag ju i 6+1 idag. Men blir inte det ganska missvisande för mig? Tekniskt sett är man ju inte gravid veckorna innan ÄL.. Om jag i stället utgår från att ÄL är 2+0 så är jag i vecka 5+1. Ganska stor skillnad med andra ord. 

Hur hade ni räknat? 😅

Jag hade utgått från äl om du vet när den var - det måste bli mer rätt anser jag🤔
  • Lilja3389
     <3

pratat med mvc och där vi ska ha ultraljud om två veckor. Båda uppmuntra mig att avvakta. läget är fortfarande samma. 
    varken mer el mindre. Har inte speciellt ont heller. Så försöker fokusera på annat. så får jag se om jag klarar mentalt att vi inte göra ultraljud förens 19/6. båda jag prata med mena att skulle de inte synas några hjärtslag finns de inget som säger att de är missfall såhär tid :

så håller kroppen under uppsikt 
  • GravidTillSlut

Nu tycker jag det "svider" lite i magen (ingen värk eller molande) å beige/rosa flytning på pappret. Så har det börjat vid missfall för mig... Så svårt för mig att tänka positivt nu oxå. Samtidigt har ju graviditetshormonet verkat öka som det ska å symptomen har ju gått från noll till att ha lite symptom så det talar ju emot. Men blir så negativ direkt något symptom kommer pga mina erfarenheter. Ultraljud på onsdag iaf.... 

• Lilja3389
    GravidTillSlut skrev 2023-06-02 16:05:28 följande:

Nu tycker jag det "svider" lite i magen (ingen värk eller molande) å beige/rosa flytning på pappret. Så har det börjat vid missfall för mig... Så svårt för mig att tänka positivt nu oxå. Samtidigt har ju graviditetshormonet verkat öka som det ska å symptomen har ju gått från noll till att ha lite symptom så det talar ju emot. Men blir så negativ direkt något symptom kommer pga mina erfarenheter. Ultraljud på onsdag iaf.... 

Håller tummarna <3
    försök tänka på annat.

kämpar med det här också. Skönt att ha ultraljud på onsdag. 

jag har ungefär samma som dig. inga direkta symtom heller. Har ultraljudet 19. försöker intala mig att jag inte kan påverka något.

Styrkekram

• Lilja3389
    GravidTillSlut skrev 2023-06-02 16:05:28 följande:

Håller tummarna <3
    försök tänka på annat.

kämpar med det här också. Skönt att ha ultraljud på onsdag. 

jag har ungefär samma som dig. inga direkta symtom heller. Har ultraljudet 19. försöker intala mig att jag inte kan påverka något.

Styrkekram

• milor

Hej! 

Jag hoppar in här, 30 år och gravid för andra gången. Jag plussade för nästan två veckor sedan men har haft svårt att tro på den här graviditeten 😅 Min förra graviditet kände jag att jag var gravid bara en vecka efter ÄL (illamående, halsbränna, galet trött osv) men den här gången var det bara att mensen inte kom, och jag känner fortfarande knappt några symptom! Lite ont i brösten, kissar ofta och varit lite förstoppad. Känns så konstigt att det ska skilja så mycket!

Har bokat in ett VUL om 2,5 veckor så efter det så kanske jag kan börja tro på att det ligger ett syskon i magen 😄 går in i vecka 7 (6+0) imorgon 

• GravidTillSlut

Lilja3389 Tack <3 Försöker landa i att jag trots allt fortfarande har ömma bröst när jag vaknade nu. Känner dock inte samma avsmak av tanken på varm mat som jag gjort tidigare i veckan. Vill bara spola fram tiden nu. Hoppas så för oss alla <3

• Kawa81
    GravidTillSlut skrev 2023-06-03 06:09:08 följande:

Lilja3389 Tack <3 Försöker landa i att jag trots allt fortfarande har ömma bröst när jag vaknade nu. Känner dock inte samma avsmak av tanken på varm mat som jag gjort tidigare i veckan. Vill bara spola fram tiden nu. Hoppas så för oss alla <3

Blir lite konfunderad, misstänker du missfall?, hur långt gången är du nu?. ❤️🙏
  • Kawa81

Lilja3389:
    Går ente å citera :/
    Usch.. vad jobbigt me ovissheten.. 😞 blöder du frf?, inga andra symtom?
    Hur många veckor?, kanske kan boka ett privat?. 
    Hoppas sååå att allt går bra trots allt.. 💪❤️

Svar på tråden BF januari 2024