BF januari 2024
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
Ett allmänt tips: extra b6-vitamin mot illamåendet om ni inte redan tar det. Blev paff över hur väl det fungerade för mig.
Exakt så, det lär bli lite jonglerande så att säga. 🤪 Jo tack det har vi med. Jag förstår inte öht hur vi kunnat bli gravida, det är nästan så jag fortfarande tänker att testen måste visat falskt positivt. 😂
Åh jag förstår! Det kunde man ju ge sig på att det skulle gå snabbt bara för att ni ställt in er på att det skulle ta tid. 🙈 Vi vill också ha fler barn, men tänkte kanske ha några fler år mellan om vi nu fått välja. Men det får man bevisligen inte alltid. 😬
Mja både ja och nej. Främst är det att jag mår så otroligt mycket sämre denna gång, illamåendet är mer eller mindre konstant och har varit det i många veckor nu. I övrigt har jag haft väldigt mycket ondare i magen än sist, inte bara mensliknande molvärk utan en annan typ av känsla. Det tillsammans med att magen redan är svullen, jag inte kan ligga på rygg för då får jag yrsel, magmusklerna börjar redan dela sig och jag känner av foglossning. Alla gravidkrämpor jag fick sent i förra graviditeten har jag nu. Så jag har nog inte mer symptom, utan snarare andra än sist. I vart fall hur det var såhär tidigt.
Hur är det för dig? Liknar denna graviditeten din förra? Och vilken vecka är du i förresten? Jag tänkte skriva att jag är i vecka 8(7+3) men när jag dubbelkollade ser jag att jag är i vecka 9(8+2). Så bra att man har koll. 🥲
Exakt så, det lär bli lite jonglerande så att säga. 🤪 Jo tack det har vi med. Jag förstår inte öht hur vi kunnat bli gravida, det är nästan så jag fortfarande tänker att testen måste visat falskt positivt. 😂
Åh jag förstår! Det kunde man ju ge sig på att det skulle gå snabbt bara för att ni ställt in er på att det skulle ta tid. 🙈 Vi vill också ha fler barn, men tänkte kanske ha några fler år mellan om vi nu fått välja. Men det får man bevisligen inte alltid. 😬
Mja både ja och nej. Främst är det att jag mår så otroligt mycket sämre denna gång, illamåendet är mer eller mindre konstant och har varit det i många veckor nu. I övrigt har jag haft väldigt mycket ondare i magen än sist, inte bara mensliknande molvärk utan en annan typ av känsla. Det tillsammans med att magen redan är svullen, jag inte kan ligga på rygg för då får jag yrsel, magmusklerna börjar redan dela sig och jag känner av foglossning. Alla gravidkrämpor jag fick sent i förra graviditeten har jag nu. Så jag har nog inte mer symptom, utan snarare andra än sist. I vart fall hur det var såhär tidigt.
Hur är det för dig? Liknar denna graviditeten din förra? Och vilken vecka är du i förresten? Jag tänkte skriva att jag är i vecka 8(7+3) men när jag dubbelkollade ser jag att jag är i vecka 9(8+2). Så bra att man har koll. 🥲
Hade ett Clearblue digital kvar så tog det imorse ?bara för att?. Så jäkla dumt. Fick 3+ förra söndagen och nu visade det 2-3? Behöver det betyda något? Är i vecka 7+4 (vecka 8) idag och det står förvisso att Clearblue digital kan ge oväntade resultat om man testar efter vecka 6, men blir ändå orolig?. 😢
Hade ett Clearblue digital kvar så tog det imorse ?bara för att?. Så jäkla dumt. Fick 3+ förra söndagen och nu visade det 2-3? Behöver det betyda något? Är i vecka 7+4 (vecka 8) idag och det står förvisso att Clearblue digital kan ge oväntade resultat om man testar efter vecka 6, men blir ändå orolig?. 😢
Hade ett RFSU-test kvar också som jag tog nu. Där är test-strecket MYCKET starkare än kontrollstrecket.. Så förhoppningsvis visar Clearblue digital fel för att jag är längre gången än vecka 6, som det ju står i instruktionerna att det kan göra. Blir så nojig!
Hej gänget, vecka 10 här nu (9v+3d). Har i princip sedan plusset har ganska mycket molvärk/växtvärk i magen samt extremt ömma och svullna bröst. illamåendet kom vecka 5-6. Nu sen jag gick in i vecka 10 är molvärken mylcer mildare och mer sällan, brösten mindre ömma men illamåendet betydligt värre.
Någon mer som märkt av mindre växtvärk/mindre ömma bröst kring vecka 10? Inte superorolig för att något är fel men man är ju extremt medveten om sin kropp just nu 😊
Nej så känner vi med, vi lever som om inget hänt fram tills vi vet säkert.
Vi kommer göra NIPT 28/6 så det är ca 2,5 veckor kvar tills vi vet lite mer. Ultraljudet ni ska göra 6/7, är det ett ni bokat privat eller är det i samband med typ KUB?
Ja det har varit riktigt jobbigt. Nu har jag verkligen krigat igenom illamåendet för att kunna leka med sonen och sköta allt som behöver göras, men det tar emot när man mår så illa.
Usch jobbigt med sådan trötthet! Jag har bara haft det typ en enda dag hittills så jag har varit rätt skonad från det iallafall. Jag hade inte heller nästan inga symptom innan vecka 12 förra gången, så det känns som att jag raringen det denna gång. 🤪
Jag tror inte du behöver oroa dig för det! Det är ju inte ovanligt att symptom kvarstår trots MA, så just symptom är ju ingen garanti. Du får försöka njuta av att må bättre, så länge du får göra det. ❤️
Då får jag hoppas att detta också är något annat än foglossning. 🙈 Det känns dock lite oroväckande då det agerar precis som förra gången. Dvs jag känner inget när jag är i farten, men senare på kvällen får jag ont. Igår gick jag 20 000 steg och idag har vi grejat ute i trädgården hela dagen, så jag förbereder mig på smärta ikväll. 🥲
Haha nej men vad kul! Snacka om att timea varandra! Vilket datum föddes barnet som kom i juni 2022?