BF januari 2024
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
Måste skriva av mig lite. Borde såklart vara glad åt att jag inte mår speciellt dåligt, men är i vecka 8+2 idag och de enda symtomen jag har är att jag har otroligt ömma bröst och ett väldigt milt illamående som kommer och går (mestadels eftermiddagar och kvällar). Känns som jag borde ha mer symtom? 😂 Är inte uppsvälld, mår absolut inte sådär illa som de flesta verkar göra, har inga extra flytningar. Möjligtvis tröttare än normalt, min sambo sa att han noterat det i alla fall.
Någon mer som har färre symtom i sin graviditet och kan lugna mig lite? Har tid för NIPT om ca 3 veckor.. känns som en evighet dit.
Svansmamman:
Den där jäkla citatfunktionen 🙄
Fan va härligt att man ente är ensam😂, ser så jäkla galet ut i appen.. 🤭
Lovar å uppdatera efter vi fått reda på könet.. 😁 å ganska så spännande det där, om det finns samband alltså..
Blev framflyttad me sonen också, en hel månad i slutändan 🤭 men back then (15 år sen) hade man ente koll på mensen knappt så går ente å dra nån parallell där..
Cutepenguine
Jag har som dig :) Lite ömma bröst på morgonen men de släppte sen. Å lite avsmak för mat ibland. Men annars mår jag bra. Har börjat bli mer trött nu i v 10. Men annars inget..Brösten har slutat ömma. Vi fick se hjärtslag i slutet av v 8 🥰 Så tt inte ha så mycket symptom är lugnt. Jag är inte känslig för lukter eller något sånt jag hört om innan.
Kul att vi är så många som har bf januari 2024 :)
Jag har genomgått IVF efter 3 års försök på naturlig väg. Undersökningar visade manlig orsak (få spermier) och vi är äntligen gravida efter all kämpande! Är i vecka 9 nu och i veckan var jag på VUL som är rutin inom IVF för att se att det är en livsduglig graviditet och då såg vi ett tickande hjärta och bra storlek på fostret ❤️. På grund av alla grav hormoner mår jag otroligt illa alla timmar på det vakna dygnet och är väldigt trött på kvällarna men annars inga andra symtom. Vi är väldigt glada för graviditeten och hoppas allt kommer gå bra framtill mål!
Cutepenguine
Jag har som dig :) Lite ömma bröst på morgonen men de släppte sen. Å lite avsmak för mat ibland. Men annars mår jag bra. Har börjat bli mer trött nu i v 10. Men annars inget..Brösten har slutat ömma. Vi fick se hjärtslag i slutet av v 8 🥰 Så tt inte ha så mycket symptom är lugnt. Jag är inte känslig för lukter eller något sånt jag hört om innan.
Kaea81, jag har exakt samma som du! Blev framflyttad av BM 3 dagar trots att även jag kört med NC 🤷?♀️😂
Jag har likt du mycket symtom. Ömma bröst, illamående, yrsel/blodtrycksfall, brösten har växt två kupor, är svullen om tarmarna (ser ut att vara i vecka 28 typ 😂) , huvudvärk hela tiden, tröttare än tröttast, anfådd och doftkönslig, och humörsvängningar 😅
Vi har berättat för sonen som är 8 år, han blev överlycklig och vill gärna berätta för alla. På midsommar när alla är samlade kommer vi berätta 😍
Är i vecka 9 nu ❤️
Kaea81, jag har exakt samma som du! Blev framflyttad av BM 3 dagar trots att även jag kört med NC 🤷?♀️😂
Jag har likt du mycket symtom. Ömma bröst, illamående, yrsel/blodtrycksfall, brösten har växt två kupor, är svullen om tarmarna (ser ut att vara i vecka 28 typ 😂) , huvudvärk hela tiden, tröttare än tröttast, anfådd och doftkönslig, och humörsvängningar 😅
Vi har berättat för sonen som är 8 år, han blev överlycklig och vill gärna berätta för alla. På midsommar när alla är samlade kommer vi berätta 😍
Är i vecka 9 nu ❤️
Är i vecka 9 nu ❤️
Bf 1/1 2024
Första barnet, haft två missfall innan.
Går in i vecka 13 imorgon!
Första gången jag skriver i en tråd så är ny på detta. 🙈