BF januari 2024
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
Igår gjorde vi NIPT, och blev daterad exakt på dagen ?rätt?, alltså vecka 11(10+6). Alltså inte flyttad alls. Om teorin stämmer är det en liten flicka, men vi vet inte förens om 7-10 dagar. 🙈 Jag är så nyfiken att jag inte vet var jag ska ta vägen, jag vill veta NU! Är det någon fler som gjort NIPT? Någon som hunnit få svar? Hur lång tid tog det i sådana fall för er att få svar?
Igår gjorde vi NIPT, och blev daterad exakt på dagen ?rätt?, alltså vecka 11(10+6). Alltså inte flyttad alls. Om teorin stämmer är det en liten flicka, men vi vet inte förens om 7-10 dagar. 🙈 Jag är så nyfiken att jag inte vet var jag ska ta vägen, jag vill veta NU! Är det någon fler som gjort NIPT? Någon som hunnit få svar? Hur lång tid tog det i sådana fall för er att få svar?
Väntar också svar på NIPT. De sa 4-14 arbetsdagar till mig 🙈
Nu går vi in i v 12 🥰 Känns skönt! Vaknade i natt av kissnödighet men hade oxå växtvärk. Har typ inte haft växtvärk men de få gånger jag haft det har varit just på natten. Någon mer som känner igen?
Jag har visserligen haft väldigt mycket växtvärk mellan vecka 5-10, sen lugnade det sig ganska mycket. Men nu sista veckan har det börjat dra igång igen och då främst kvällstid/nattetid ☺️ och kissnödig som tusan varje kväll!
Är i vecka 12+0 idag.
Gulrödaäpplen
Vad himla skönt att höra att du känner igen dig 🥰 Så läskigt å känna så när man vaknar upp 🙈
Vi gjorde KUB igår och fick se en pigg och aktiv, och enligt barnmorskan helt perfekt, liten krabat ❤️ Allt blev plötsligt mera verkligt av att få se den därinne. Fick låg sannolikhet både för Downs (1:5071) och TS 13/18 (1:20000), lägre än jag hade hoppats på (är 38) så det känns väldigt bra.
Håller tummarna för alla oss härinne, att vara gravid är verkligen en prövning på många sätt. ❤️
Nu har vi fått svar! Låg risk och vi väntar en liten pojke 😍🥰❤️
Nu har vi fått svar! Låg risk och vi väntar en liten pojke 😍🥰❤️
Åååh så mysigt ❤️❤️❤️ & vad skönt med låg risk.
Ja helt underbart, nu vågar vi nog slappna av å njuta fullt ut 🥰❤️😍
Idag var lilla familjen iväg på KUB och wow va lillen har växt sen vecka 8 när vi såg sparveln sist på ultraljud.
Vi fick 1/20.000 och det var väldigt skönt att få pusta ut lite, jag kände viss oro innan.
Vilken otrolig känsla det var att se lillen leka med händerna framför munnen, sträcka på sig, lägga sig på sidan och levde ett väldans liv där inne 🥹.
Blev fram flyttad några dagar, är nu 13+1 (istället för 12+6) och nytt datum är 3 januari ❤️.
Happy Friday till alla ❤️