BF januari 2024
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
Svansmamman
Jag blev så förvånad, hade ställt in mig på att inte få svar förrän runt 10 juli :p Blev så lättad! Hoppas det går fort för er oxå ❤️
Godmorgon alla blivande mammor ❤️
Aptitlöshet, hur tacklar ni det? Kan i stort sett endast äta yoghurt, varm mat går verkligen bort.
Är det någon mer som upplever att symtomen kommer och går? Igår var jag i stort sett helt utan, brösten hade till och med slutat ömma men i morse var det tillbaka (tack och lov), man hinner bli så nervös när klänningarna avtar.
Hade ett ul i v 7+6 där hjärtat slog, nog är väl oddsen rätt låg att det hänt något efter det?
Hoppas att alla får må bra i sin graviditet ❤️
Godmorgon alla blivande mammor ❤️
Aptitlöshet, hur tacklar ni det? Kan i stort sett endast äta yoghurt, varm mat går verkligen bort.
Är det någon mer som upplever att symtomen kommer och går? Igår var jag i stort sett helt utan, brösten hade till och med slutat ömma men i morse var det tillbaka (tack och lov), man hinner bli så nervös när klänningarna avtar.
Hade ett ul i v 7+6 där hjärtat slog, nog är väl oddsen rätt låg att det hänt något efter det?
Hoppas att alla får må bra i sin graviditet ❤️
Jag har i princip in nga symptom alls nu utöver trötthet. Mår hur bra som helst. Lite lätt ömma bröst just på morgonen men det försvinner snabbt. Avsmaken för mat är borta och jag äter som vanligt sedan ca v 10-11. Känner mig ganska lugn av symptomlösheten nu då jag fick se vårt skrutt sprattla runt och allt var som det ska ❤️ Så nu är jag mest tacksam, lättare att få i sig nyttigheter etc nu.
Gulrödaäpplen
Shit, fan va drygt!! 🙈🥺🤭
Kämpar ente me kräkningar så länge jag äter regelbundet men just illamåendet tycker jag har blivit värre nu än tidigare å värst när man vaknar.. halsbränna från å till har också kommit på senare tid.. fick lära mig av min mor å även hört ifrån andra att mycket halsbränna är ett sign på att ens barn kommer få mycket hår 😂 (har själv enormt tjockt hår å min mamma hade mega halsbränna ofta när hon vänta mig sa hon).
Även hört att halsbränna är ett tecken på att man väntar en flicka.. rätt kul å intressant det där..
Läst lite överallt att när man går in i v14/andra trimestern beroende på hur man räknar så brukar man oftast må bättre överlag, få ork tbx, mindre trött osv.. men det vettefan om man kan hålla med om.. 😂
Allt är såklart individuellt men jag märker en klar skillnad iaf mot hur jag mådde med sonen..
GravidTillSlut
Nu e jag nästan avundsjuk 🤭😂
Frukt å grönt har jag enklast för å ingen aptitlöshet utan snarare konstant hungerskänsla men just biten å tillaga själv känner jag är svårast.
Kan känna mig hungrig men inte hitta nåt/tänka ut nåt i stunden tillräckligt intressant å beger jag mig då sen ut nånstans å känner dofterna av mat vill man äta allt de har.. 😂
Har du sköna tips på måltider av alla dess slag mottages de tacksamt.. 🥰
Just me brösten va likadant med sonen så det är väl nåt sådär typiskt för just mig antar jag..
Gulrödaäpplen
Shit, fan va drygt!! 🙈🥺🤭
Kämpar ente me kräkningar så länge jag äter regelbundet men just illamåendet tycker jag har blivit värre nu än tidigare å värst när man vaknar.. halsbränna från å till har också kommit på senare tid.. fick lära mig av min mor å även hört ifrån andra att mycket halsbränna är ett sign på att ens barn kommer få mycket hår 😂 (har själv enormt tjockt hår å min mamma hade mega halsbränna ofta när hon vänta mig sa hon).
Även hört att halsbränna är ett tecken på att man väntar en flicka.. rätt kul å intressant det där..
Läst lite överallt att när man går in i v14/andra trimestern beroende på hur man räknar så brukar man oftast må bättre överlag, få ork tbx, mindre trött osv.. men det vettefan om man kan hålla med om.. 😂
Allt är såklart individuellt men jag märker en klar skillnad iaf mot hur jag mådde med sonen..
Skönt att slippa kräkningarna men illamående är jobbigt det med! Testat att göra PUQE test och hamnar på medelsvår till svårt gravidillamående beroende på dag, ska ta upp det med min barnmorska på torsdag när vi har ultraljud. Försöker småäta men kräkts ofta upp både det ena och andra 😅😂 Skönt på ett sätt att det inte bara är mitt illamående som blivit värre med veckorna 😂
Spämnande! Min ena vän är bombsäker på att jag väntar en tjej pga massa kräkningar, själv har jag känslan av pojke. Sambon tror också tjej. Ska bli kul att se när hen kommer ut vad det är för en filur 😁
Vi går in i vecka 14 på torsdag. Håller alla tummar för att det börjar vända snart. Känner mig hungrig men liksom aptitlös, allt växer i munnen när jag äter och så kräkts jag upp det. Längtar efter att njuta av mat snart igen haha!
Men med detta sagt, absolut värt att må såhär om det ger oss en liten familjemedlem ❤️🥰
Jag fick äta upp det jag skrev, ikväll kom illamåendet tillbaka så det verkar som att det kan komma och gå litegrann för mig. Brösten är blårandiga men är inte så super ömma som k början vilket är rätt skönt. Magen är som en sten och gasig som tusan. Ul om 20dgr, längtar så 🥰
Kawa81
Känner igen det där med att det är jobbigt att laga själv även om man kan känna sig sugen! Jag har dessutom en karl som inte är så flink i köket :p Men han gjorde pannkakor en dag, satfläsk vad gott det var. Just sådant som jag kan bli sugen på. Är typ aldrig sugen på nyttigt :p Men försöker få i mig frukt och ägg varje dag typ. När jag kände avsmaken för mat fungerade fil och cornflakes bäst.
Recept som är lite nyttigt men som jag ändå kan bli sugen på är typ panerad fetaost med grekisk sallad. Å snabb pasta gjord på färsk pasta, kräftstjärtar å färdig creme fraiche sås med paprika å chili smak. Kan jag rekommendera. Så kan man slänga i en påse bladspenat där i oxå när det nästan är klart så får man i sig det oxå. :)
Hej alla, hoppas att ni och bebisarna mår bra!
är i vecka 15 nu (14+2) och jösses vad jag längtar efter att känna fladder och rörelse! Har rätt brötig mage generellt (IBS) så tror att jag enbart känt av mina tarmar än, hahaha! Någon som känt av bebisen än? typiskt nog så har jag moderkakan i framvägg så sparkar och sånt lär dröja, men längtar inte mindre för det tyvärr haha!