BF januari 2024
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
Igår gjorde vi NIPT, och blev daterad exakt på dagen ?rätt?, alltså vecka 11(10+6). Alltså inte flyttad alls. Om teorin stämmer är det en liten flicka, men vi vet inte förens om 7-10 dagar. 🙈 Jag är så nyfiken att jag inte vet var jag ska ta vägen, jag vill veta NU! Är det någon fler som gjort NIPT? Någon som hunnit få svar? Hur lång tid tog det i sådana fall för er att få svar?
Idag var lilla familjen iväg på KUB och wow va lillen har växt sen vecka 8 när vi såg sparveln sist på ultraljud.
Vi fick 1/20.000 och det var väldigt skönt att få pusta ut lite, jag kände viss oro innan.
Vilken otrolig känsla det var att se lillen leka med händerna framför munnen, sträcka på sig, lägga sig på sidan och levde ett väldans liv där inne 🥹.
Blev fram flyttad några dagar, är nu 13+1 (istället för 12+6) och nytt datum är 3 januari ❤️.
Happy Friday till alla ❤️
Igår gjorde vi NIPT, och blev daterad exakt på dagen ?rätt?, alltså vecka 11(10+6). Alltså inte flyttad alls. Om teorin stämmer är det en liten flicka, men vi vet inte förens om 7-10 dagar. 🙈 Jag är så nyfiken att jag inte vet var jag ska ta vägen, jag vill veta NU! Är det någon fler som gjort NIPT? Någon som hunnit få svar? Hur lång tid tog det i sådana fall för er att få svar?
Det hela bygger ju på att man med säkerhet vet när befruktning skedde. Som för min del förra svängen. Jag trackade min mens och hade stenkoll på min cykel, ägglossning och därmed även befruktning. Jag blev framflyttad en vecka när jag var i vecka 11/12. Om befruktning skulle ha skett enligt det nya datumet skulle jag plötsligt ha plussat någon dag efter äl - vilket är omöjligt. Pojken föddes sen även på det bf uträknat genom min cykel.
När jag pratat runt i min familj och bekantskapskrets, likväl som läst på nätet, har alla som haft koll på sin cykel och blivit framflyttade fått en pojke. Teorin är väl att pojkar generellt är lite större än vad flickor är i motsvarande vecka. Sen kan man såklart få en pojke även om man inte blir framflyttad. Men teorin är att flickor sällan är större än för veckan, typ. Det blir intressant att se om teorin håller, för gör den det så väntar vi en flicka (eller bara en normalstor pojke då). 😂
Jag förstår dig! hur länge har du kvar till RUL? Vi bokade som sagt var in NIPT och fick efteråt veta av vår BM att vår region numer erbjuder tidiga RUL (utöver de ?vanliga?), så vi ska göra det tidiga RULet om två veckor. Det blir spännande att se om dateringen fortfarande ?håller? eller om det blir flyttat.
Förra gången blev jag flyttad en vecka och då var det en pojke. Ändå hade jag stenkoll på min cykel och ägglossning, så jag vet att min första datering egentligen var den rätta. Omöjligt att plussa någon dag efter äl. 🤪 Jag önskar inte det ena mer än det andra, utan det är verkligen hugget som stucket. Det är nästan så att tanken på en flicka skrämmer mig lite, för jag vet bara hur man är en pojkmamma. 🤪
Väntar också svar på NIPT. De sa 4-14 arbetsdagar till mig 🙈
Jag skulle ändå säga att jag landat lite mer i det, eller ja tanken känns inte fullt lika panikartad längre utan mer spännande. Hur är det för dig?
Jag har också låga järnvärden. Hb var okej men depån på typ 5. Jag fick pekpinnar om att vara noga med järntabletter, men jag har slarvat. Så jag måste bli bättre, det är ju för ens egen skull! Fick du ta järntabletter förra gången med?
Åh så spännande med KUB! Förhoppningsvis har vi fått veta kön lagom till ni gör KUB, så jag hoppas tiden går snabbt för oss båda. 🙈❤️
Jag gjorde NIPt dagen innan midsommar och fick svar igår, då tog 4,5 arbetsdag 🥰 fick svaret runt lunch.
Jag gjorde NIPt dagen innan midsommar och fick svar igår, då tog 4,5 arbetsdag 🥰 fick svaret runt lunch.
Svansmamman
Jag blev så förvånad, hade ställt in mig på att inte få svar förrän runt 10 juli :p Blev så lättad! Hoppas det går fort för er oxå ❤️
Hej gänget! Är en sån som varit illamående sen vecka 5 och kräkts dagligen sen vecka 7 trots Lergigan comp och diverse husmorsknep. Sen vecka 10 något upplever jag att illamåendet har om möjligt blivit ÄNNU värre. Nu är vi i v12+3 och inga tecken på att det börjar vända, kräkts snarare mer och mer. Aptiten är helt borta sedan ett tag tillbaka.
Någon mer som känner igen sig? Vore en liten tröst att höra att någon mer kämpar med kräkningar 😅❤️