BF januari 2024
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
Grattis Janet12 🥰
Hejsan!
Jag har börjat få stickningar i ljumsken nu, mest vänster sida. Någon som känner igen? Jag har inte haft växtvärk än i övrigt. Nu har jag bokat tid för NIPT på torsdag. Hoppas allt ser bra ut 🙏❤️
Bf 1/1 2024
Första barnet, haft två missfall innan.
Går in i vecka 13 imorgon!
Första gången jag skriver i en tråd så är ny på detta. 🙈
Fick en rosa flytning i lördags (8+3) och har sen dess fått sparsamt bruna flytningar när jag torkat mig efter toabesök. I natt (8+5) fick jag världens kramp och det kom mer färsk blod (men ändå sparsamt) och jag begav mig till akuten. Trodde absolut det var kört. Däremot försvann krampen och jag har mer haft lätt molvärk under dagen och inget färskt blod under dagen. Efter en LÅNG väntetid fick jag tid 13.00 på gynmottagningen där de kikade på livmodertappen och tryckte på magen, allt såg fint ut. Fick även göra VUL och såg ett tickande hjärta! Var så glad! ❤️ Graviditeten satt på rätt ställe också.
Väl hemkommen för tre timmar sen fick jag ondare igen, har tagit en alvedon men känner fortfarande av molvärk. Och mer flytningar (blodblandade) igen, så vi får se hur det går för min del. Har en ny tid för VUL om två veckor.. skulle ringa om det började blöda mer. Jag hoppas på det bästa!! Även om det inte känns lovande..
Cutepenguine ❤️ Men vad skönt! Då kan du nog slappna av med smärtan och flytningarna. Då är det nog bara växtvärk och lite känsliga blodkärlen. ❤️ Grattis igen!
Cutepenguine ❤️ Men vad skönt! Då kan du nog slappna av med smärtan och flytningarna. Då är det nog bara växtvärk och lite känsliga blodkärlen. ❤️ Grattis igen!
Fick en rosa flytning i lördags (8+3) och har sen dess fått sparsamt bruna flytningar när jag torkat mig efter toabesök. I natt (8+5) fick jag världens kramp och det kom mer färsk blod (men ändå sparsamt) och jag begav mig till akuten. Trodde absolut det var kört. Däremot försvann krampen och jag har mer haft lätt molvärk under dagen och inget färskt blod under dagen. Efter en LÅNG väntetid fick jag tid 13.00 på gynmottagningen där de kikade på livmodertappen och tryckte på magen, allt såg fint ut. Fick även göra VUL och såg ett tickande hjärta! Var så glad! ❤️ Graviditeten satt på rätt ställe också.
Väl hemkommen för tre timmar sen fick jag ondare igen, har tagit en alvedon men känner fortfarande av molvärk. Och mer flytningar (blodblandade) igen, så vi får se hur det går för min del. Har en ny tid för VUL om två veckor.. skulle ringa om det började blöda mer. Jag hoppas på det bästa!! Även om det inte känns lovande..
God morgon alla väntande! I morse startades dagen med ett tidigt ul pga vänstersidig smärta, levande graviditet, tickande hjärta och utifrån vad BM kunde se en enkel grav, så inte tvillingar (pust!).
Är så innerligt lycklig att allt såg bra ut, mycket fostervatten hade bönan med och mätte dryga 2cm vilket gör att jag är i vecka 8+2 ungefär enligt uträkning. Så skön start på dagen ❤️❤️❤️
Måste skriva av mig lite. Borde såklart vara glad åt att jag inte mår speciellt dåligt, men är i vecka 8+2 idag och de enda symtomen jag har är att jag har otroligt ömma bröst och ett väldigt milt illamående som kommer och går (mestadels eftermiddagar och kvällar). Känns som jag borde ha mer symtom? 😂 Är inte uppsvälld, mår absolut inte sådär illa som de flesta verkar göra, har inga extra flytningar. Möjligtvis tröttare än normalt, min sambo sa att han noterat det i alla fall.
Någon mer som har färre symtom i sin graviditet och kan lugna mig lite? Har tid för NIPT om ca 3 veckor.. känns som en evighet dit.
I?m with you ❤️. Jag är i vecka 12 & har knappt mått dåligt alls. Mår inte illa, inga extra flytningar. Är bara extra trött & extra aptit.
Jag är bortskämd med min graviditet so far, min syster & mamma har kräkts så mycket under sina graviditeter att dem legat inlagda med dropp - så det var det jag hade väntat mig. Men den lilla gull-magen växer, kan inte ha några av mina vanliga byxor nu & gått upp 3 kilo totalt - jag är ganska smal vanligtvis och det är klart märkbart att jag är gravid.
Fram till runt vecka 10 trodde jag mina bröst skulle explodera, dem var så sensitive, jag kunde knappt ha ett linne på mig. Nu är dem enorma haha men inte lika känsliga och de ör väldigt skönt 🙊.
Summan av kardemummsy, symptom är olika i intensitet och dem kan även komma och gå ❤️
Något mer spännande är att jag var vegetarian sen jag var liten (äcklades av kött) - hela familjen är köttätare. Jag visste på en gång att något lurade bakom gardinen för jag var såå sugen på kött. Nu har jag ätit entrecote, bacon, revben & burgare några gånger och det har varit så gott. och mitt järn har gått upp till 130 (från 107).
För några år sedan började jag äta kyckling och fisk men rött kött har jag haft svårt för. Kroppen är så häftig med att visa vad den behöver 😻.
Tror helt klart du kan ta ett djupt andetag och bara glädjas att du har en lugn och stillsam graviditet ❤️
Skickar massa kram till dig & lill knoddeno