Inlägg från: GravidTillSlut |Visa alla inlägg
  • GravidTillSlut

BF januari 2024

Hejsan! Jag hoppar in här. :) Har försökt bli gravid i 7 år, enbart blivit gravid med ivf. Enbart missed abortion och missfall bakom mig nu är jag hoppfull. Knappt haft några symptom men började få lite lätt i v 7. Är nu i v 8. Ultraljud planerat v 9. Bf 14 januari. ❤️

• GravidTillSlut

Tack norrblomma, detsamma 🥰 Åååh jag oxå, såå nervös! Har fått så dåliga besked hittills på ultraljud men konstigt nog går jag ändå in i känslan "det är nu det händer". Hoppas så för oss båda 🥰 Härligt att läsa om alla tidiga ultraljud här nu som gett härliga besked! Grattis ❤️

• GravidTillSlut

Har läst lite av det ni skrivit nu. Det är så jobbigt att inte veta vad alla signaler står för. Jag har haft många misslyckade graviditeter. i vissa har jag inte ens blött och haft mycket symptom. I andra har jag börjat blöda eller plötsligt förlorat symptomen. Så går ju in nte att säga vad något står för. Säkraste är ju ultraljud förstås. Men för mig har alltid gravtesten minskat i styrka/ visat fel antal veckor på Clearblue digital när jag fått missed abortion eller missfall. Men man ska ej ta veckoindikatortest efter v 8 helst då de lätt visar fel och kan skapa onödig oro. 

Hoppas våra frön tänker stanna kvar! <3

• GravidTillSlut

Lilja3389 <3 All kärlek och styrka till dig. Jag vet precis vad du får igenom, det är hemskt. Man är dom i ett limbo. Jag brukar säga det till mina vänner från insättning av en blastocyst att "nu leker jag gravid". Det går bra till dess man möter något som ifrågasätter att graviditeten kommer gå bra såsom en blödning. Och då är det bara att vänta. Värsta tiden. Sen reser du dig igen. Jag blir förvånad varje gång att jag orkar, 7 år av misslyckanden nu. Men likt förbannat står man där lika hoppfull nästa gång. 

För mig har blödning bara inneburit missfall, men jag är ju en med enbart misslyckade graviditeter bakom mig. Min syster blödde till och från hela graviditeten..Så är så olika. 

Hoppas på det bästa för dig och oss andra <3

• GravidTillSlut

Nu tycker jag det "svider" lite i magen (ingen värk eller molande) å beige/rosa flytning på pappret. Så har det börjat vid missfall för mig... Så svårt för mig att tänka positivt nu oxå. Samtidigt har ju graviditetshormonet verkat öka som det ska å symptomen har ju gått från noll till att ha lite symptom så det talar ju emot. Men blir så negativ direkt något symptom kommer pga mina erfarenheter. Ultraljud på onsdag iaf.... 

• GravidTillSlut

Lilja3389 Tack <3 Försöker landa i att jag trots allt fortfarande har ömma bröst när jag vaknade nu. Känner dock inte samma avsmak av tanken på varm mat som jag gjort tidigare i veckan. Vill bara spola fram tiden nu. Hoppas så för oss alla <3

• GravidTillSlut

Kawa81
    Det är så mina missfall har börjat, färgade flytningar och att symptomen avstannat. Vid mina missed abortion däremot så har jag inte haft några blödningar å ofta haft kvar symptom. Å har ju ingen erfarenhet av en fullgången graviditet så det är lätt att tänka missfall tyvärr. Å svårt att helt landa i att det ska gå bra när jag har så lite symptom som dessutom kommer och går. 

Men nu har det inte varit mer färgade flytningar och mina bröst känns som om de ska sprängas på morgonen. Viss avsmak för varm mat har på nytt dykt upp. Så mer hoppfull nu Hjärta Vill bara spola fram tiden till ultraljud nu. 

• GravidTillSlut

Beklagar Lilja Hjärta Härligt att få mysa med en liten knodd iaf.
    Själv vaknade jag upp och kände absolut nada, inte ens ömma bröst. Imorgon kommer domen, dags för ultraljud. Tycker det vore så jäkla orättvist om vi får dåliga besked ännu en gång. Nu tycker jag att det är vår tur att få pusta ut lite faktiskt. Så trött på sorg nu. Bara att hoppas att vi får se ett hjärta trots mina begränsade symptom!

• GravidTillSlut

Nu har vi varit på.ultraöjud! Äntligen fick vi se ett litet hjärta 🥰😍 Så fint pickade det och allt såg bra ut. Men tydligen hade jag räknat fel, bf är 17 januari så kommer in i v 9 först imorgon. Åh vi är så glada! Äntligen ❤️ 7 år och så mycket blod och tårar..Äntligen vår tur 🥰😍❤️

Svar på tråden BF januari 2024