Qem skrev 2023-05-31 23:47:00 följande:
För mig har det varit lite olika: med första mådde jag nästan inte illa alls (pyttelite v 8-11 typ), kände tydligt i brösten väldigt tidigt, men annars ingenting. Andra mådde jag mer illa, men kände verkligen inget annat. Tredje mådde jag också illa, och tror inte jag känner något mer utöver det. Har alltså inte kräkts och hållt på, bara illamående och blivit äcklad av mat.
Nu med fjärde har jag ganska mycket molvärk än så länge, och jag känner hur det spänner i brösten. Är bara i v 6 än, så mycket kan ju hända dock.
Håller tummarna för att allt ser fint ut för er! Måste varit en verbal upplevelse med MA
Tack för svar :)
utmanande att de varierar så mycket.
kanske inte ser alla tecken heller, tänker jag efter är min aptik otroligt låg. Brukar träna en del, men nu finns inte orken. Så tänkt att jag inte har aptit för jag inte tränar. träningen nu är bara cykla till jobbet(dock 1,8mil tur och retur) men inte ens de ökar aptiten.
hoppas de går snabbt till 19 nu. Gillar inte att inte veta. Tiden rusar mellan varven och ibland går den baklänges.
Har ni skrivit in er på MVC?
jag har första samtalet nästa vecka. Fick havandeskapsförgiftning i slutet på fg graviditet så fick till mig om jag blir gravid igen ska de ha mer koll. Jag ba upplevde aldrig havandeskapsförgiftningen, hann aldrig må dålig, jobba till v40. Fick havandeskapsförgiftningen bekräftad dagen före bf, så blev igångsatt. de misstänkte sista veckan att de skulle bli så. ett dygn efter igångsättningen var grabben ute och alla mådde bra. Fick stanna kvar i tre dygn för observation. vid denna graviditet ska jag börja äta någon medicin i vecka 12 för att förhoppningsvis undvika en ny havandeskapsförgiftning:)