Inlägg från: Lilja3389 |Visa alla inlägg
  • Lilja3389

BF januari 2024

Hej,

jag hoppar in här också:)
    har bf 23/1.

Har VUL inbokad 19/6. väntan är olidlig. Före vi fick vårt första barn fick vi MA som upptäcktes på VUL. Så var knappt vågat tro de är sant att vi ska ha en till innan vi sett ett ultraljud.
    var med i januari 22 tråden också och har en för de mesta underbar 1,5 åring. 

• Lilja3389

Hej,

ni som har barn sedan innan, har era syntom varit olika såhär i början av graviditete?

med mitt första barn mådde jag skit, spy va en daglig rutin under första trimesten.

nu känner jag infe av något, mer än extrem trötthet och ön i ländryggen.

för 13 år sedan va jag gravid och gjorde en sen abort. där jag inte märkte något. Jag var 18 år och har aldrig ångrat den, fick min livs chock när detta kom fram. 

men nu känner jag mig nojig att jag inte känner något. innan vi fick värt första barn så hade vi ett MA som upptäcktes på kub. De hade avstannat v6/7. Därför har vi bokat in privat vul, för jag känner att jag vill veta tidigare. är först 19/6, vilket känns långt bort. 

• Lilja3389
    Qem skrev 2023-05-31 23:47:00 följande:
    För mig har det varit lite olika: med första mådde jag nästan inte illa alls (pyttelite v 8-11 typ), kände tydligt i brösten väldigt tidigt, men annars ingenting. Andra mådde jag mer illa, men kände verkligen inget annat. Tredje mådde jag också illa, och tror inte jag känner något mer utöver det. Har alltså inte kräkts och hållt på, bara illamående och blivit äcklad av mat.
    Nu med fjärde har jag ganska mycket molvärk än så länge, och jag känner hur det spänner i brösten. Är bara i v 6 än, så mycket kan ju hända dock. 

Håller tummarna för att allt ser fint ut för er! Måste varit en verbal upplevelse med MA

Tack för svar :)
    utmanande att de varierar så mycket.

kanske inte ser alla tecken heller, tänker jag efter är min aptik otroligt låg. Brukar träna en del, men nu finns inte orken. Så tänkt att jag inte har aptit för jag inte tränar. träningen nu är bara cykla till jobbet(dock 1,8mil tur och retur) men inte ens de ökar aptiten.

hoppas de går snabbt till 19 nu. Gillar inte att inte veta. Tiden rusar mellan varven och ibland går den baklänges.

Har ni skrivit in er på MVC?
    jag har första samtalet nästa vecka. Fick havandeskapsförgiftning i slutet på fg graviditet så fick till mig om jag blir gravid igen ska de ha mer koll.  Jag ba upplevde aldrig havandeskapsförgiftningen, hann aldrig må dålig, jobba till v40. Fick havandeskapsförgiftningen bekräftad dagen före bf, så blev igångsatt. de misstänkte sista veckan att de skulle bli så. ett dygn efter igångsättningen var grabben ute och alla mådde bra. Fick stanna kvar i tre dygn för observation. vid denna graviditet ska jag börja äta någon medicin i vecka 12 för att förhoppningsvis undvika en ny havandeskapsförgiftning:)

• Lilja3389

Börjat blöda...
    magkänslan är inte på topp. 

försöker få tiden att gå. För att se om de ökar/minskar. Har än så länge endast trosskydd. 
    vad gör man sen? Ringer mvc och kollar upp om de kommit ut el är kvar? oavsett hur det går så vill jag gärna ha en dubbelkoll. Om inte annat för psyket.

• Lilja3389

De blöder fortfarande. Men väldigt lite. Inga  klumpar men ändå lite rött när jag torkar mig. På bindan minimalt. Magkänslan fortfarande sådär. har inga direkta smärtor utan är som innan, min extrema trötthet kvarstår. 

tänkte ringa mvc imorgon, har dock några grejer på jobbet som jag kommer ha extremt svårt att smita ifrån på... men hoppas de finns tid, annars får jag väl vänta tills måndag:/ 
    (skulle givetvis inte vara vi några problem om jag sa varför, men i mitt yrke är de svårt, då vi har starka deadlines och jag skulle inte vara bekväm att berätta för min uppdrags chef) 

har ett vul bokat 19/6 privat. så tidigt man kunde boka. men mvc kanske kan hänvisa en vidare? 
    såklart tufft om det är ett missfall, men att inte veta är för mig värre.. 

• Lilja3389
     <3

pratat med mvc och där vi ska ha ultraljud om två veckor. Båda uppmuntra mig att avvakta. läget är fortfarande samma. 
    varken mer el mindre. Har inte speciellt ont heller. Så försöker fokusera på annat. så får jag se om jag klarar mentalt att vi inte göra ultraljud förens 19/6. båda jag prata med mena att skulle de inte synas några hjärtslag finns de inget som säger att de är missfall såhär tid :

så håller kroppen under uppsikt 
  • Lilja3389
    GravidTillSlut skrev 2023-06-02 16:05:28 följande:

Nu tycker jag det "svider" lite i magen (ingen värk eller molande) å beige/rosa flytning på pappret. Så har det börjat vid missfall för mig... Så svårt för mig att tänka positivt nu oxå. Samtidigt har ju graviditetshormonet verkat öka som det ska å symptomen har ju gått från noll till att ha lite symptom så det talar ju emot. Men blir så negativ direkt något symptom kommer pga mina erfarenheter. Ultraljud på onsdag iaf.... 

Håller tummarna <3
    försök tänka på annat.

kämpar med det här också. Skönt att ha ultraljud på onsdag. 

jag har ungefär samma som dig. inga direkta symtom heller. Har ultraljudet 19. försöker intala mig att jag inte kan påverka något.

Styrkekram

• Lilja3389
    GravidTillSlut skrev 2023-06-02 16:05:28 följande:

Nu tycker jag det "svider" lite i magen (ingen värk eller molande) å beige/rosa flytning på pappret. Så har det börjat vid missfall för mig... Så svårt för mig att tänka positivt nu oxå. Samtidigt har ju graviditetshormonet verkat öka som det ska å symptomen har ju gått från noll till att ha lite symptom så det talar ju emot. Men blir så negativ direkt något symptom kommer pga mina erfarenheter. Ultraljud på onsdag iaf.... 

Håller tummarna <3
    försök tänka på annat.

kämpar med det här också. Skönt att ha ultraljud på onsdag. 

jag har ungefär samma som dig. inga direkta symtom heller. Har ultraljudet 19. försöker intala mig att jag inte kan påverka något.

Styrkekram

• Lilja3389

Kawa81
    kan inte heller citera.

ringde privat då jag har vul 19/6 privat. De mena lite att de säger inte så mycket att göra ultraljud nu. Skulle mab inte se något betyder de inte att de inte är något. jag är i v7(6+3) när jag prata med klinken jag ska till kände jag att de nog inte kommer göra mig lugnare. Får se om jag känner så hela vägen. (De sålde inte in att göra ett extra, utom mena försök vänt, men ville jag boka så fick jag)

inte blött något sen i fm. Så hoppas de stannar där. kroppen tror den är gravid i alla fall. Men mer än så vet jag inte. Är så frustrerande att inte veta. Har kontrollbehov också så gör det inte lättare. 

skönt med långhelg, så de är fullt upp. 

• Lilja3389

som de vänder. men detta att inte veta. 

tröttheten äter upp mig, har en liten på 1,5 som är överallt, får dåligt samvete att jag inte orkar som innan. 

har inskrivningssamtal med mvc på onsdag, ska lyfta detta om blödningarna. Men tänker försöka vänta in 19/6 innan jag gör vårt redan bokade vul. Skulle kunna lägga de någon dag tidigt. Men svårt att lösa barnvakt (endast en person som vet om) vi känner att vi vill göra ultraljudet ihop. 

Magkänslan är bättre än vad den varit. ☺️

• Lilja3389

kunde inte hålla mig. Bokat en undersökning på fredag. Detta är knäckande. Vill så gärna veta. Oavsett utgången mår jag bättre att veta.

tror fortfarande inte de gått vägen, men sam har jag massa signaler. men kroppar spelar ett spratt.... blir tokig

• Lilja3389
    Anakim skrev 2023-06-06 10:48:15 följande:
    Jättebra att du bokat ett tidigare ultraljud! Det är helt orimligt att blöda i flera VECKOR innan man tittar på det med ultraljud som gravid. Några dagar är mer rimligt (såvida det inte är i en mängd där tidigt missfall är ett faktum). 

Ja verkligen. Men så ser vården ut. 

mådde så dåligt imorse så åkte till gynakuten. Där ett missfall konstaterades. Känner mig faktiskt lättad av att veta. Haft de på känn. men känts helt orimligt att jag ska må skit som ogravid. Så nu hoppas jag hormonera snabbt går ur kroppen så jag får energi för att leka med  vår 1,5 åring i väntan på en ny graviditet. <3

lycka till alla <3

Svar på tråden BF januari 2024