BF januari 2024
Det är min första graviditet, är 6+2 och ska på inskrivning om en vecka 19/5. Jag tror bf kommer vara 2-4 januari 2024.
Skickar varm och ljus energi till alla ❤️
Hej alla lovely souls ❤️
Hoppas ni mår super.
Jag är utomlands i Spanien as we speak och äter mig igenom landet, hahaaa. Har sån enastående aptit att hälften vore nog.
Gällande vitaminer och liknande är jag intresserad av vad ni äter (om ni äter)?
Jag äter:
Thorne Basic Prenatal
Omega från MorDHA
Collagen typ 2
Järn
Vitamin D
Magnesium på kvällen
Tror det är allt i vitamin form. Jag har främst gått efter Vulverins (Instagram) rekommendationer.
stor kram och skickar kärlek till alla
Är ju än så länge väääldigt tidigt för mig (4+4), men när började ni få symptom? Har än så länge enbart haft molvärk till och från, möjligtvis att jag känner mig lite tröttar och hungrig, men tänker att jag inbillar mig 😅
Måste skriva av mig lite. Borde såklart vara glad åt att jag inte mår speciellt dåligt, men är i vecka 8+2 idag och de enda symtomen jag har är att jag har otroligt ömma bröst och ett väldigt milt illamående som kommer och går (mestadels eftermiddagar och kvällar). Känns som jag borde ha mer symtom? 😂 Är inte uppsvälld, mår absolut inte sådär illa som de flesta verkar göra, har inga extra flytningar. Möjligtvis tröttare än normalt, min sambo sa att han noterat det i alla fall.
Någon mer som har färre symtom i sin graviditet och kan lugna mig lite? Har tid för NIPT om ca 3 veckor.. känns som en evighet dit.
I?m with you ❤️. Jag är i vecka 12 & har knappt mått dåligt alls. Mår inte illa, inga extra flytningar. Är bara extra trött & extra aptit.
Jag är bortskämd med min graviditet so far, min syster & mamma har kräkts så mycket under sina graviditeter att dem legat inlagda med dropp - så det var det jag hade väntat mig. Men den lilla gull-magen växer, kan inte ha några av mina vanliga byxor nu & gått upp 3 kilo totalt - jag är ganska smal vanligtvis och det är klart märkbart att jag är gravid.
Fram till runt vecka 10 trodde jag mina bröst skulle explodera, dem var så sensitive, jag kunde knappt ha ett linne på mig. Nu är dem enorma haha men inte lika känsliga och de ör väldigt skönt 🙊.
Summan av kardemummsy, symptom är olika i intensitet och dem kan även komma och gå ❤️
Något mer spännande är att jag var vegetarian sen jag var liten (äcklades av kött) - hela familjen är köttätare. Jag visste på en gång att något lurade bakom gardinen för jag var såå sugen på kött. Nu har jag ätit entrecote, bacon, revben & burgare några gånger och det har varit så gott. och mitt järn har gått upp till 130 (från 107).
För några år sedan började jag äta kyckling och fisk men rött kött har jag haft svårt för. Kroppen är så häftig med att visa vad den behöver 😻.
Tror helt klart du kan ta ett djupt andetag och bara glädjas att du har en lugn och stillsam graviditet ❤️
Skickar massa kram till dig & lill knoddeno
Glad midsommar gänget ❤️
Out of curiosity. Ni som gör NIPT, gör ni dem även fast KUB inte visar någon anmärkning, samt bekostar dem själva? Vad kostar dem?
Jag är nyfiken hur tankarna går gällande NIPT.
Någon som gjort KUB och fått svar?
Vi har tid för diabetesprovtagningen, möte med barnmorskan en extra insatt tid för vi han inte prata klart på inskrivningen sist samt KUB nästa vecka. Så 3 tider med BM nästa vecka och det känns fint ❤️.
Det här blir andra ultraljudet och ska bli kul att se utvecklingen, går in i vecka 13 imorgon.
Stor midsommar kram till alla
Nu har vi fått svar! Låg risk och vi väntar en liten pojke 😍🥰❤️
Åååh så mysigt ❤️❤️❤️ & vad skönt med låg risk.
Idag var lilla familjen iväg på KUB och wow va lillen har växt sen vecka 8 när vi såg sparveln sist på ultraljud.
Vi fick 1/20.000 och det var väldigt skönt att få pusta ut lite, jag kände viss oro innan.
Vilken otrolig känsla det var att se lillen leka med händerna framför munnen, sträcka på sig, lägga sig på sidan och levde ett väldans liv där inne 🥹.
Blev fram flyttad några dagar, är nu 13+1 (istället för 12+6) och nytt datum är 3 januari ❤️.
Happy Friday till alla ❤️
Varit på mvc och lyssnat på hjärtslagen. Allt såg fint ut ❤️ Fått reda på att vi måste göra kejsarsnitt och känner mig orolig inför det nu. Inte känt så innan. Men nu när man läser om det känns det inte bra alls. Men har man inget val då har man inte. Någon med erfarenhet av kejsarsnitt?
Hej fina ❤️ varför behöver ni göra kejsarsnitt? (Svara bara om du vill).
jag har massvis med vänner som gjort kejsarsnitt & det har gått galant.
Skickar styrkekramar