BF januari 2024
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
Pemlan var kan man göra så tidigt? Skulle själv vilja göra ett för att slippa oroa mig så mycket. Tycker det molar lite ibland i magen, tycker mina graviditetstest inte blir mörkare tillräckligt fort (ja, hittade en hög hemma- borde bara låta bli...)etc. Bor i Stockholm men har bara sett typ 7+0.
Hej! Plussade i torsdags med svagt plus och har sedan tagit 3 test till som visat lite starkare streck men inget som varit lika starkt som ?det andra? strecket. Idag har jag haft små blödningar, inga mängder men blir rött på pappret när jag varit på toaletten osv och känner nu sån oro, är endast i vecka 5 och rådgivit med barnmorska som säger att det är vanligt men att det enda jag kan göra nu är att avvakta. Känns fruktansvärt att bara gå och vänta och tänkte om någon har liknande erfarenhet? har inte känt av någon smärta förutom molvärk som jag haft till och från senaste dagarna. Under min förra graviditet fick jag också blödningar tidigt i graviditeten och allting gick bra men minns inte hur länge jag hade så och är ändå väldigt orolig denna gång fast förra graviditeten gick bra och har en son på 9 år nu ❤️
Hej! Plussade i torsdags med svagt plus och har sedan tagit 3 test till som visat lite starkare streck men inget som varit lika starkt som ?det andra? strecket. Idag har jag haft små blödningar, inga mängder men blir rött på pappret när jag varit på toaletten osv och känner nu sån oro, är endast i vecka 5 och rådgivit med barnmorska som säger att det är vanligt men att det enda jag kan göra nu är att avvakta. Känns fruktansvärt att bara gå och vänta och tänkte om någon har liknande erfarenhet? har inte känt av någon smärta förutom molvärk som jag haft till och från senaste dagarna. Under min förra graviditet fick jag också blödningar tidigt i graviditeten och allting gick bra men minns inte hur länge jag hade så och är ändå väldigt orolig denna gång fast förra graviditeten gick bra och har en son på 9 år nu ❤️
Hej är är en till som är gravid. Vi är 33år. BF 16 januari. Om det går vägen blir det en sladdis och tredje barnet här. Har en 7åring och o 9 åring sedan innan.
Hej! 29 år, Linköping och sambo, och plussade i lördags 14 dagar efter ägglossning (jag lyckades hålla mig från att testa tidigare än så 🙈). Fick symtom 3 dagar efter ägglossning (annorlunda molvärk och ömma bröstvårto) och började misstänka att något annorlunda var på g efter ca 8-9 dagar. Hade en nidblödning exakt 7 dagar efter ägglossning (trodde det var mensen först!).
Har sen ägglossning (cykeldag 18) och kort lutealfas (mens 7-9 dagar efter ägglossning) så vi var inte alls beredda på att vi skulle lyckas bli gravida på egen hand utan hjälp från vården. Snopet och kul!
Första graviditeten. fortsätter ha ömma bröst och lätt molvärk till och från, inget illamående än så länge!
Jag har tempat med Natural Cycles och enligt den har jag bf 14/1-2024. Håller tummarna för vår och alla er skull att allt går finfint med graviditeten 😁
under Mitt tidiga ultraljud som gjordes i vecka 5+5 så kunde dom inte se nåt annat än en hinnsäck, vilket gör mig orolig! någon som gjort vul så tidigt och sett något mer än hinnsäcken? Inget hjärta kunde höras ännu..:(
Hmm någon som varit med om liknande. Tog ett test i tisdags morse, det var fullt synligt på en gång men inte lika starkt som kontrollsträcket, kom inom 1 minut. Har test kvar så tog ett nytt imorse när jag vaknade. Det testet imorse var hel negativt, inte en antydan till streck. Har fortsatt alla gravidsymtom, ingen smärta, ingen blödning och är på BIM+5. Räknade mig som gravid efter första testet men nu vet jag inte längre om det betyder att det är missfall på gång.
under Mitt tidiga ultraljud som gjordes i vecka 5+5 så kunde dom inte se nåt annat än en hinnsäck, vilket gör mig orolig! någon som gjort vul så tidigt och sett något mer än hinnsäcken? Inget hjärta kunde höras ännu..:(
Här kommer en kort presentation om mig
Jag är 29 år, detta är mitt och min sambos första barn. Jag har gått på letrozolstimulering p.g.a. oregelbunden mens med menscyklar utan ägglossning. Vi blev gravida på första försöket (fantastiskt tacksamma för det, samtidigt som det ibland känns som om det är "för bra för att vara sant"). Jag är idag i vecka 6 (5+5). BF 6/1 2024. Jag anade att jag var gravid eftersom jag fick svullna bröst och jag var illamående i två veckor i sträck. Från och med vecka 5 (4+1) har illamåendet försvunnit, vilket naturligtvis gör mig väldigt orolig över att något dåligt hänt med barnet. Samtidigt har jag fortsatt symtom som svullna bröst, trötthet, flytningar och yrsel, så jag försöker tänka positivt och hoppas på det bästa.
Ser fram emot att få följas ihop i denna grupp och jag hoppas innerligt att det går bra med alla våra graviditeter hela vägen fram till januari 2024