BF januari 2024
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D
Hej alla och stort grattis!
Vi fick missfall i januari i 13+2 och igår plussade jag igen. Enligt uträkning bf 3/1. Känns så roligt, men vi vågar inte hoppas för mycket än?
Grattis till alla än en gång
Jag är 33år och min sambo blir 35 i sommar, vi har försökt sedan augusti 2021. Vi bor i Oslo i Norge, och har varit tillsammans i drygt 13år.
Inga barn sedan innan, och lyckades nu på vårt första IVF försök. Trots att vi har försökt i över 1,5år på egen hand känner jag nästan att detta är för bra för att vara sant, att det liksom gick så "enkelt" efter att vi startade IVF. Har också 2 fina femdagars embryon på frys (som vi förhoppningsvis kan använda till syskonförsök senare, om allt går som det ska nu).
Har BF 6.januari efter norsk räkning (hade varit 3.januari efter svensk räkning, då Norge tydligen räknar 283dagar istället för 280 som Sverige).
"Plussade" via både blodprov och graviditetstest 26.april, och är idag i vecka 6 (5+1). Har varit lite småillamående, och känner att tröttheten börjar komma mer och mer. I övrigt mår jag fint.
Har fått tid till första ultraljudet den 24.maj, känns som en evighet dit.
Grattis till alla andra som har plussat! :)
jag är 27 år och min sambo fyller 28 år, varit tillsammans i 3 år och detta är första barnet men andra graviditeten! vi fick ett missed abortion våren Förra året, graviditeten avstannade i v. 7+6. Hade en dålig känsla hela graviditeten + fick spottings till och från från vecka 5+0. Detta har ju tyvärr satt sina spår i mig med oro om att jag återigen går runt gravid men att det är dött i magen? är i vecka 6 (5+1) idag, hittills inga spottings På papper eller trosor!
denna graviditeten var helt oväntad och oplanerad men lika välkommen för det! Mina symtom är att jag har mycket växtvärk, illamående till och från, väldigt ömma bröst och bröstvårtor, spindelnät på brösten, trötthet, gråter en hel del och har ett väldigt sug på juice och citron! Kunde inte låta bli att testa igår igen, förra veckan(26/4) fick jag 2-3 veckor på clearblue och igår en vecka senare fick jag 3+ och sträcket är vääääldigt starkt på det andra Testet! Känns ändå skönt att se att det ökar trots eftermiddagsurin.
Ska bli kul att följa er alla! Håller tummar och tår för oss
jag är 27 år och min sambo fyller 28 år, varit tillsammans i 3 år och detta är första barnet men andra graviditeten! vi fick ett missed abortion våren Förra året, graviditeten avstannade i v. 7+6. Hade en dålig känsla hela graviditeten + fick spottings till och från från vecka 5+0. Detta har ju tyvärr satt sina spår i mig med oro om att jag återigen går runt gravid men att det är dött i magen? är i vecka 6 (5+1) idag, hittills inga spottings På papper eller trosor!
denna graviditeten var helt oväntad och oplanerad men lika välkommen för det! Mina symtom är att jag har mycket växtvärk, illamående till och från, väldigt ömma bröst och bröstvårtor, spindelnät på brösten, trötthet, gråter en hel del och har ett väldigt sug på juice och citron! Kunde inte låta bli att testa igår igen, förra veckan(26/4) fick jag 2-3 veckor på clearblue och igår en vecka senare fick jag 3+ och sträcket är vääääldigt starkt på det andra Testet! Känns ändå skönt att se att det ökar trots eftermiddagsurin.
Jag är också i vecka 6 (5+1) idag. Har en del växtvärk, speciellt på kvällen, lite illamående, men inte så farligt. Plus börjar bli väldigt trött på eftermiddagarna. Annars känner jag inte så mycket. Detta är första graviditeten för oss, efter att ha försökt på egen hand sedan augusti 2021, blev vi äntligen gravida på vårt första IVF försök.
Tog graviditetstest som visade 2-3 förra onsdagen, och har tänkt ta ett nytt imorgon eller på lördag för att försäkra mig om att det nu står 3+. Skönt för dig att se att det har ökat <3
Massa lycka till, förstår verkligen att du är nervös, men jeg hoppas allt ska gå bra för oss båda två (och alla andra i denna tråden såklart).
Hej alla och stort grattis!
Vi fick missfall i januari i 13+2 och igår plussade jag igen. Enligt uträkning bf 3/1. Känns så roligt, men vi vågar inte hoppas för mycket än?
Grattis till alla än en gång
Hej, har inte hunnit köpa test än men jag skulle bli väldigt förvånad om jag inte var gravid.
Är på cykeldag 33, har fått stora, ömma bröst som pirrar till då och då, det var första symptomet på min förra graviditet också. Och illamåendet kom nu ikväll.
Är 26 år och har en dotter på 19 månader, vi slutade skydda oss för kanske två månader sedan, men trodde verkligen inte det skulle ta sig så fort.
Går allt vägen så borde jag ha BF 4/1, ska köpa test imorgon
Bakpotatis: Det va faktiskt skönt att höra, Hoppas att det är så! känner att jag inte riktigt vågar låta mig vara känslomässigt involverad i graviditeten än för att skydda mig själv från att bli förkrossad ifall att det skulle gå dåligt vilket givetvis är jättetråkigt för innerst inne är jag jätteglad men vågar liksom inte låta mig själv vara genuint lycklig!
Sofiaa90: men åh stort grattis!!! Hoppas verkligen också att det går vägen för oss alla <3