• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • GravidTillSlut
    Kawa81 skrev 2023-09-10 13:33:25 följande:
    Mitt tips är faktiskt knipövningar dagligen och smörja med vanlig hudkräm innan.. du kan också prova å försiktigt föra tbx dem själv i samband med knipövningen då hemorrojder är små delar av tarmen som hamnar utanför..
    Skulle det vara större hemorrojder man har stora besvär av har iaf jag för mig att man kan få dem borttagna.
    Jag får testa det! En är rätt stor och går inte att få in :( min man hade en period och han sa att de försvann av sig själv. Får hoppas på det!!
  • trefaldigmästareikärlek

Jag hade besök förra veckan (vecka 20) och fick mitt moderskapsintyg, bor i Norrbotten 😊
    Vi har nu även varit på RUL, allt ser så bra ut moderkakan ligger i bakvägg och alla organ funkar precis som dom ska på lillen. 
    Fick dock en smärre chock då hon (som jag OCH BM trodde från ul i v 13) visade sig vara en han 😂😍 Så nu är det bara ställa om och börja fundera på pojknamn 🤩

• GravidTillSlut
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-09-15 14:12:53 följande:

Jag hade besök förra veckan (vecka 20) och fick mitt moderskapsintyg, bor i Norrbotten 😊
    Vi har nu även varit på RUL, allt ser så bra ut moderkakan ligger i bakvägg och alla organ funkar precis som dom ska på lillen. 
    Fick dock en smärre chock då hon (som jag OCH BM trodde från ul i v 13) visade sig vara en han 😂😍 Så nu är det bara ställa om och börja fundera på pojknamn 🤩

Hade du fått annan information på tidigare ultraljud alltså? Vad mysigt att se 🥰 å bra att ni får tid så man ska iaf :p 
  • Kawa81

Hallå! Allesammans

En liten update här angående graviditetsintyget som det pratades om nyligen..
    Fick idag mail ifrån försäkringskassan att de mottagit ett intyg om graviditet, alltså har min bm skickat in det direkt till dem istället vilket känns jättesmidigt å toppen.. 🥰 
    Gick in i v 25 idag, (24+1) 

• GravidTillSlut

Vad himla bra Kawa :) Då är det nog så de gör här också, att det därför inte känner någon stress över att det ska komma in till fk, att de har kontakt.

En fråga. Jag vaknar runt 2.00 varje natt av oklar anledning. Känner mig inte speciellt kissnödig å känner inte av sparkar då.. Blir tokig för kan sällan somna om sen. Någon mer som vaknar på natten runt samma tid utan att förstå varför? Har moderkakan i framvägg då han kanske vaknat eller så där inne utan att jag tydligt märker?

• RayMozz

Hellu, 
    Hittade just hit.. finns det nån liten hemlig facebookgrupp eller så? 

• Kawa81
    GravidTillSlut skrev 2023-09-20 02:32:29 följande:

Vad himla bra Kawa :) Då är det nog så de gör här också, att det därför inte känner någon stress över att det ska komma in till fk, att de har kontakt.

En fråga. Jag vaknar runt 2.00 varje natt av oklar anledning. Känner mig inte speciellt kissnödig å känner inte av sparkar då.. Blir tokig för kan sällan somna om sen. Någon mer som vaknar på natten runt samma tid utan att förstå varför? Har moderkakan i framvägg då han kanske vaknat eller så där inne utan att jag tydligt märker?

Ja det var en glad överraskning eftersom jag helt missade å ta upp det på besöket 13/9 🙈😂, kom sen på det helgen efter å tänkte fan också nu glömde jag ju det IGEN, jag måste ringa bm å kolla så jag får pejl på läget men sen damp mailet ner.

Du är faktiskt inte ensam om det, jag vaknar runt 02:30-03:00 typ jätteofta å det kvittar när jag somnar, har ente listat ut varför då jag precis som du ente är kissnödig eller nåt annat.. man bara vaknar.. 🙄 å jag har moderkakan längst upp så märker bebis tydligt men ente är det lillan som rumlar runt.. 
  • Kawa81
    RayMozz skrev 2023-09-20 15:46:25 följande:

Hellu, 
    Hittade just hit.. finns det nån liten hemlig facebookgrupp eller så? 

Hejhej!
    Välkommen hit.. 
    Nej någon sådan har vi inte skapat men det finnas absolut grupper på fb för den som vill, för många nästan.. 🤭
    Lämnade dem jag var med i då många medlemmar tenderar å generera alla möjliga sorters människor å inte alltid till det positiva..
Svar på tråden BF januari 2024