• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • trefaldigmästareikärlek

Gravidtillslut, även BM trodde på flicka vid tidiga ultraljudet 😅😂 Men som sagt, det absolut viktigaste är att liten mår bra där inne 😍
    Nu har jag kommit in i längtar-fasen, herregud så mys att snart få träffa filuren där inne. Börjar vara taggad på förlossning och förbereda i bebis rummet med!
    Hur mår ni andra?

• GravidTillSlut
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-09-23 12:30:32 följande:

Gravidtillslut, även BM trodde på flicka vid tidiga ultraljudet 😅😂 Men som sagt, det absolut viktigaste är att liten mår bra där inne 😍
    Nu har jag kommit in i längtar-fasen, herregud så mys att snart få träffa filuren där inne. Börjar vara taggad på förlossning och förbereda i bebis rummet med!
    Hur mår ni andra?

Hihi vilken märklig känsla när det blir att tänka om, men mysigt. Så kul att veta könet tycker jag, känns lite mer verkligt! Ja jag längtar som bara den. Sätter mig i barnrummet och slår på speldosan varje kväll för att min lille pojke ska lära känna och förhoppningsvis tycka om ljudet ❤️🥰😍
  • RayMozz

Så jag är ny och fattar inte helt hur denna sidan funkar. 

Jag har tydligen väldigt lågt blodtryck och låga järndepåer. Äter niferax tur jag det heter.  Har hört att man blir hård i magen av jörntillskott men jag är lös. Vet inte om det är efter magsjukan vår äldsta drog hem från fsk. Nån fler som tar järntillskott?

• svansmamman
    RayMozz skrev 2023-09-28 13:25:10 följande:

Så jag är ny och fattar inte helt hur denna sidan funkar. 

Jag har tydligen väldigt lågt blodtryck och låga järndepåer. Äter niferax tur jag det heter.  Har hört att man blir hård i magen av jörntillskott men jag är lös. Vet inte om det är efter magsjukan vår äldsta drog hem från fsk. Nån fler som tar järntillskott?

Jag har också superlågt blodtryck, lågt HB och låga järndepåer. Jag käkar också järntabletter, men jag blir också lös i magen av dem. Det var precis samma vid förra graviditeten. Så att järntabletter gör en hård i magen stämmer inte för alla. 🥰
  • GravidTillSlut

Ursch vad jag blir orolig. Är i v 25, snart 26. Har moderkakan i framvägg. Nu tycker jag att jag inte känt rörelser på ett dygn. Ringde mottagningen som tyckte jag kunde vänta in lite till. Rörelserna har generellt varierat i styrka men tycker de blivit starkare senaste tiden så blir orolig. Någon av erfarenhet med moderkaka i framvägg som oxå tycker att det varierat mycket? Kan det bero på att mitt lille skrutt gosar med moderkakan senaste dygnet och att jag därför inte känner något?

• svansmamman
    GravidTillSlut skrev 2023-10-03 18:52:45 följande:

Ursch vad jag blir orolig. Är i v 25, snart 26. Har moderkakan i framvägg. Nu tycker jag att jag inte känt rörelser på ett dygn. Ringde mottagningen som tyckte jag kunde vänta in lite till. Rörelserna har generellt varierat i styrka men tycker de blivit starkare senaste tiden så blir orolig. Någon av erfarenhet med moderkaka i framvägg som oxå tycker att det varierat mycket? Kan det bero på att mitt lille skrutt gosar med moderkakan senaste dygnet och att jag därför inte känner något?

Jag är i vecka 26 (25+0) idag och har också moderkakan i framvägg. Jag har känt bebis otaliga gånger om dagen de senaste veckorna. Förra veckan var det en dag jag kom på mig själv med att jag inte uppmärksammat några rörelser under dagen. Han som annars sprattlar runt som en dåre hade inte gett sig till känna. När jag insåg det där på kvällen la jag mig på sidan (det är då jag tycker han kommer igång mest, eller i vart fall då jag känner det) och buffade en stund på magen. En stund senare var han igång och sparkade igen. Jag insåg då att jag haft en ovanligt hektisk dag, och att det faktiskt var mycket möjligt att han hade hört sig tidigare under dagen utan att jag registrerat det. Kan fallet vara så för dig? Har du testat med de klassiska grejerna, buffa på magen, dricka sött, dricka kallt osv? 

Förra graviditeten hade jag moderkakan i bakvägg och det är klart att det är annorlunda att ha den i framvägg, men med tanke på hur rörelserna känns låter det för mig konstigt att det ska vara normalt att inte känna något alls bara för att moderkakan sitter fram. Därmed inte sagt att något är tokigt för dig, tvärtom kommer det säkert igång med besked snart! ❤️

• GravidTillSlut
    svansmamman skrev 2023-10-03 19:46:31 följande:

Jag är i vecka 26 (25+0) idag och har också moderkakan i framvägg. Jag har känt bebis otaliga gånger om dagen de senaste veckorna. Förra veckan var det en dag jag kom på mig själv med att jag inte uppmärksammat några rörelser under dagen. Han som annars sprattlar runt som en dåre hade inte gett sig till känna. När jag insåg det där på kvällen la jag mig på sidan (det är då jag tycker han kommer igång mest, eller i vart fall då jag känner det) och buffade en stund på magen. En stund senare var han igång och sparkade igen. Jag insåg då att jag haft en ovanligt hektisk dag, och att det faktiskt var mycket möjligt att han hade hört sig tidigare under dagen utan att jag registrerat det. Kan fallet vara så för dig? Har du testat med de klassiska grejerna, buffa på magen, dricka sött, dricka kallt osv? 

Förra graviditeten hade jag moderkakan i bakvägg och det är klart att det är annorlunda att ha den i framvägg, men med tanke på hur rörelserna känns låter det för mig konstigt att det ska vara normalt att inte känna något alls bara för att moderkakan sitter fram. Därmed inte sagt att något är tokigt för dig, tvärtom kommer det säkert igång med besked snart! ❤️

Jag har testat allt känns det som 🙈 för någon dag sedan buffade jag och fick då svar från honom men nu inget. Nu ligger jag i sängen och känner kanske något lite diffust där inne men inte som jag brukar. Hoppas det känns mer imorgon och att allt är okej ❤️❤️❤️
  • laajnaa

Förstår att du blir orolig, hur går de har du känt sparkar idag? annars åka in å kolla försäkerhets skull så slipper du gå runt å vara orolig också♥️

• Kawa81
    GravidTillSlut skrev 2023-10-03 21:33:26 följande:
    Jag har testat allt känns det som 🙈 för någon dag sedan buffade jag och fick då svar från honom men nu inget. Nu ligger jag i sängen och känner kanske något lite diffust där inne men inte som jag brukar. Hoppas det känns mer imorgon och att allt är okej ❤️❤️❤️
    Men minns du att jag skrev om samma sak för ett par veckor sen å då har jag ju moderkakan längst upp å inget "i vägen".
    Fattar precis hur du känner det.. 🙏❤️ men jag tror helt ärligt att allting är precis som det ska me din bebis.. å du kan prova å sätta dig lite ihop så att säga så att bebis känner typ vafan nu blev det trångt härinne, hallå! give me some space 😆 tycker det har funkat också nämligen.. 😂
    Lillan gav sig ju tillkänna nån dag senare efter att jag enträget flyttat på henne, buffade på magen å spelade musik.. 🤭
    Är idag i v 27 (26+2) å jag har upplevt att emellanåt följer hon ett visst mönster av rörelser för att sen avvika å sen på det igen.. senaste veckan har det varit hur mycket kickande å buffande som helst under dagarna utöver det vanliga så känns nu som om mönstret förändras till ännu mer frekvent.. I skrivande stund har hon redan kickat flertalet ggr.. 😂🤭🥰
Svar på tråden BF januari 2024