• sommar2020regn

BF januari 2024

En tråd för oss med BF januari 2024. Här kan vi prata om allt möjligt :D Börja gärna med en lite intro, t.ex antal graviditeter och barn sedan tidigare, BF, var du bor (om du vill) och hur du anade att du var gravid :D 

• Svar på tråden BF januari 2024
  • GravidTillSlut
    Kawa81 skrev 2023-10-04 17:29:46 följande:
    Men minns du att jag skrev om samma sak för ett par veckor sen å då har jag ju moderkakan längst upp å inget "i vägen".
    Fattar precis hur du känner det.. 🙏❤️ men jag tror helt ärligt att allting är precis som det ska me din bebis.. å du kan prova å sätta dig lite ihop så att säga så att bebis känner typ vafan nu blev det trångt härinne, hallå! give me some space 😆 tycker det har funkat också nämligen.. 😂
    Lillan gav sig ju tillkänna nån dag senare efter att jag enträget flyttat på henne, buffade på magen å spelade musik.. 🤭
    Är idag i v 27 (26+2) å jag har upplevt att emellanåt följer hon ett visst mönster av rörelser för att sen avvika å sen på det igen.. senaste veckan har det varit hur mycket kickande å buffande som helst under dagarna utöver det vanliga så känns nu som om mönstret förändras till ännu mer frekvent.. I skrivande stund har hon redan kickat flertalet ggr.. 😂🤭🥰
    Ja jag minns det 💕 hihi.. Så jobbigt!! Ringde idag igen å de gav mig tips å spänna ett skärp på magen, tyckte det kändes lite läskigt 🙈 men jag kände lite fova buffar nu på kvällen ÄNTLIGEN! Blev lite lugnad av det. Man blir då orolig när det bara blivit starkare och starkare men sedan plötsligt dovt igen 🤔 Barnmorskan sa att det nog är placeringen på honom nu och när han vänder sig igen kommer det kännas mer igen. På måndag ska vi till mvc och äntligen få höra hjärtat slå 🥰 förhoppningsvis 🙏 Tack känns då skönt att höra att man inte är ensam 🥰
  • GravidTillSlut

Varit på mvc och lyssnat på hjärtslagen. Allt såg fint ut ❤️ Fått reda på att vi måste göra kejsarsnitt och känner mig orolig inför det nu. Inte känt så innan. Men nu när man läser om det känns det inte bra alls. Men har man inget val då har man inte. Någon med erfarenhet av kejsarsnitt?

• Lummis
    GravidTillSlut skrev 2023-10-09 22:19:39 följande:

Varit på mvc och lyssnat på hjärtslagen. Allt såg fint ut ❤️ Fått reda på att vi måste göra kejsarsnitt och känner mig orolig inför det nu. Inte känt så innan. Men nu när man läser om det känns det inte bra alls. Men har man inget val då har man inte. Någon med erfarenhet av kejsarsnitt?

Hej fina ❤️ varför behöver ni göra kejsarsnitt? (Svara bara om du vill).
    jag har massvis med vänner som gjort kejsarsnitt & det har gått galant. 

Skickar styrkekramar 

• GravidTillSlut
    Lummis skrev 2023-10-10 12:18:41 följande:

Hej fina ❤️ varför behöver ni göra kejsarsnitt? (Svara bara om du vill).
    jag har massvis med vänner som gjort kejsarsnitt & det har gått galant. 

Skickar styrkekramar 

Jag gjorde en operation på livmodern pga en muskelknöl som vuxit sig stor och töjt ut hela livmodern , som ett tuggummi beskrev kirurgen 😱 Så de fick sy ihop den. Har läkt fint men finns tydligen risk att den brister vid en vaginal förlossning så de vågar väl inte chansa. 

Tack, vad skönt ❤️ Har försökt tänka positivt i dagarna. Att jag har lång tid att förbereda mig etc. Men jag vet hur dåligt jag mötte efter bukoperation en med muskelknölen så känns inte kul om man ska må så igen efter kejsarsnittet. 🙈
  • MatildaLS

Hur mår ni allesammans??? Jag mår fortfarande bra, tacksamt nog! Har börjat få ont i svanskotan, sittbenen och rumpan när jag suttit för länge men annars så är kroppen rätt smärtfri vilket är så skönt! Har hunnit gå in i vecka 30 (29+3) Och nu har jag bara ynka 2,5 vecka kvar att jobba innan det är dags att gå hem på gravpenning! Känns helt sjukt att vi kommit såhär långt. nu är det inte jättelångt kvar tills våra små äntligen är här!!!! 

bjuder på en liten magbild, den har verkligen poppat nu det senaste känns det som! 

• GravidTillSlut
    MatildaLS skrev 2023-10-19 22:53:48 följande:
    //

Hur mår ni allesammans??? Jag mår fortfarande bra, tacksamt nog! Har börjat få ont i svanskotan, sittbenen och rumpan när jag suttit för länge men annars så är kroppen rätt smärtfri vilket är så skönt! Har hunnit gå in i vecka 30 (29+3) Och nu har jag bara ynka 2,5 vecka kvar att jobba innan det är dags att gå hem på gravpenning! Känns helt sjukt att vi kommit såhär långt. nu är det inte jättelångt kvar tills våra små äntligen är här!!!! 

bjuder på en liten magbild, den har verkligen poppat nu det senaste känns det som! 

Så himla härligt 🥰 Varför ska du ta föräldraledigt nu? Mysigt det låter ❤️ Om jag fortsatt mår bra jobbat jag december ut, har inget fysiskt tungt jobb. 

Jag mår oxå bra. Haft lite ont i knäna en period pga snabba viktökningen gissar jag. Men har stödstrumpor nu och då känns det bättre. I övrigt mår jag bra utöver förstoppning då å då. 

Så himla fin mage! 🥰 Jag har en riktig fotboll jag oxå. Eller har väl snarare en badboll jag  🤣 Så mysigt att ta å titta på! Men lite jobbigt ibland då jag inte känner så mycket rörelse alltid med moderkakan i framvägg. Men har blivit lugnare med det. 

• MatildaLS
    GravidTillSlut skrev 2023-10-21 08:04:13 följande:
    Så himla härligt 🥰 Varför ska du ta föräldraledigt nu? Mysigt det låter ❤️ Om jag fortsatt mår bra jobbat jag december ut, har inget fysiskt tungt jobb. 

Jag mår oxå bra. Haft lite ont i knäna en period pga snabba viktökningen gissar jag. Men har stödstrumpor nu och då känns det bättre. I övrigt mår jag bra utöver förstoppning då å då. 

Så himla fin mage! 🥰 Jag har en riktig fotboll jag oxå. Eller har väl snarare en badboll jag  🤣 Så mysigt att ta å titta på! Men lite jobbigt ibland då jag inte känner så mycket rörelse alltid med moderkakan i framvägg. Men har blivit lugnare med det. 
    Jag jobbar som sjuksköterska och chefen eller barnmorskan vill inte att jag ska jobba längre än till vecka 32+0 för att det är så stressigt och slitsamt? jag hade gärna jobbat till vecka 36+0 egentligen men samtidigt så känner jag att mitt tempo har dragits ner rejält så kanske är lika bra? 

du har också så fin mage ju 😍 shit vad stora dom har blivit ändå! Jag har samma med rörelserna, har också moderkakan i framvägg? ibland ligger han ?rätt? och då jävlar men sen ibland är det som han byter position och då känner jag inte alls lika mycket. 
  • GravidTillSlut
    MatildaLS skrev 2023-10-21 09:33:28 följande:
    Jag jobbar som sjuksköterska och chefen eller barnmorskan vill inte att jag ska jobba längre än till vecka 32+0 för att det är så stressigt och slitsamt? jag hade gärna jobbat till vecka 36+0 egentligen men samtidigt så känner jag att mitt tempo har dragits ner rejält så kanske är lika bra? 

du har också så fin mage ju 😍 shit vad stora dom har blivit ändå! Jag har samma med rörelserna, har också moderkakan i framvägg? ibland ligger han ?rätt? och då jävlar men sen ibland är det som han byter position och då känner jag inte alls lika mycket. 
    Ja, det kan väl vara klokt också för att minska risk för smitta etc oxå :) Blir med andra ord lite svårt för dig att jobba hemifrån så är väl lika väl att vara hemma för säkerhetens skull ❤️ mysigt att kunna julbaka lite etc i lugn och ro 🥰 

Ja det är inte klokt vad de växer! Njuter av varje sekund. Tror tyvärr att detta kan bli min enda graviditet så ser till att maxa njutningen. ❤️ Moderkakan i framvägg och idag verkar han ligga väldigt gömd, känner typ inget. Men igår var det kalas där inne. Hihi.. jobbigt å inte känna så mycket men samtidigt skönt å inte bli väckt på nätterna av rörelser (än iaf). Var på gravidmassage idag, hon sa att jag borde börja simma då jag var lite stel. Musklerna hänger väl inte med. Tränar du något? 

• MatildaLS
    GravidTillSlut skrev 2023-10-21 12:13:56 följande:
    Ja, det kan väl vara klokt också för att minska risk för smitta etc oxå :) Blir med andra ord lite svårt för dig att jobba hemifrån så är väl lika väl att vara hemma för säkerhetens skull ❤️ mysigt att kunna julbaka lite etc i lugn och ro 🥰 

Ja det är inte klokt vad de växer! Njuter av varje sekund. Tror tyvärr att detta kan bli min enda graviditet så ser till att maxa njutningen. ❤️ Moderkakan i framvägg och idag verkar han ligga väldigt gömd, känner typ inget. Men igår var det kalas där inne. Hihi.. jobbigt å inte känna så mycket men samtidigt skönt å inte bli väckt på nätterna av rörelser (än iaf). Var på gravidmassage idag, hon sa att jag borde börja simma då jag var lite stel. Musklerna hänger väl inte med. Tränar du något? 

Ja jag försöker se det så, men 8 veckor hemma är fan lång tid 😂 nu går ju tiden fort för att man jobbar men är rädd att dom sista 8 veckorna kommer sniiiigla fram? tänker att jag ska försöka sysselsätta mig med att rensa hela hemmet så allt är i ordning när han kommer så man slipper tänka på massa sånt!

för mig är det precis samma verkligen med rörelserna! Igår va han galen men dagen innan könde jag honom inte alls lika mycket! Men något som känns skönt nu är att jag ser och känner utanför magen när han vrider eller vänder sig så det känns ändå skönt. Sen har Frans aldrig varit en sparkare riktigt utan mer en buffare skulle jag säga! 

nä jag tränar inget alls, äter en jävla massa yoghurt istället 😂 dock så går jag mycket på jobbet och har hund så promenerar en del men inte mer än då. 
  • GravidTillSlut
    MatildaLS skrev 2023-10-22 11:24:12 följande:
    Ja jag försöker se det så, men 8 veckor hemma är fan lång tid 😂 nu går ju tiden fort för att man jobbar men är rädd att dom sista 8 veckorna kommer sniiiigla fram? tänker att jag ska försöka sysselsätta mig med att rensa hela hemmet så allt är i ordning när han kommer så man slipper tänka på massa sånt!

för mig är det precis samma verkligen med rörelserna! Igår va han galen men dagen innan könde jag honom inte alls lika mycket! Men något som känns skönt nu är att jag ser och känner utanför magen när han vrider eller vänder sig så det känns ändå skönt. Sen har Frans aldrig varit en sparkare riktigt utan mer en buffare skulle jag säga! 

nä jag tränar inget alls, äter en jävla massa yoghurt istället 😂 dock så går jag mycket på jobbet och har hund så promenerar en del men inte mer än då. 
    Ja du får boa ordentligt å rensa etc innan så du bara kan njuta sen 🥰 Finns ju risk att man "råkar" shoppa lite för mycket barngrejer som man tänker är bra att ha 🙈😅 Så kan det bli för mig om jag ligger å slösurfar etc, så är väl bra att hålla sig lite sysselsatt. 

Ja det kan vara då jobbigt! Idag har jag knappt känt något alls, men har varit i farten större delen av dagen oxå, kan bero på det. Den här tiden brukar han dock vara i farten och jag ligger ner, men känner noll rörelse. 

Samma här, har oxå hund men utöver det inget. Sitter mycket på möten på jobbet oxå vilket inte är så bra för ryggen 🤔 
Svar på tråden BF januari 2024