Inlägg från: MatildaLS |Visa alla inlägg
  • MatildaLS

BF januari 2024

jag är 27 år och min sambo fyller 28 år, varit tillsammans i 3 år och detta är första barnet men andra graviditeten! vi fick ett missed abortion våren Förra året, graviditeten avstannade i v. 7+6. Hade en dålig känsla hela graviditeten + fick spottings till och från från vecka 5+0. Detta har ju tyvärr satt sina spår i mig med oro om att jag återigen går runt gravid men att det är dött i magen? är i vecka 6 (5+1) idag, hittills inga spottings På papper eller trosor! 

denna graviditeten var helt oväntad och oplanerad men lika välkommen för det! Mina symtom är att jag har mycket växtvärk, illamående till och från, väldigt ömma bröst och bröstvårtor, spindelnät på brösten, trötthet, gråter en hel del och har ett väldigt sug på juice och citron! Kunde inte låta bli att testa igår igen, förra veckan(26/4) fick jag 2-3 veckor på clearblue och igår en vecka senare fick jag 3+ och sträcket är vääääldigt starkt på det andra Testet! Känns ändå skönt att se att det ökar trots eftermiddagsurin.

Ska bli kul att följa er alla! Håller tummar och tår för oss 

• MatildaLS

Bakpotatis: Det va faktiskt skönt att höra, Hoppas att det är så! känner att jag inte riktigt vågar låta mig vara känslomässigt involverad i graviditeten än för att skydda mig själv från att bli förkrossad ifall att det skulle gå dåligt vilket givetvis är jättetråkigt för innerst inne är jag jätteglad men vågar liksom inte låta mig själv vara genuint lycklig!

Sofiaa90: men åh stort grattis!!! Hoppas verkligen också att det går vägen för oss alla <3 

• MatildaLS

Grattis till alla som plussat och som hoppar in i tråden! 
    och beklagar till alla er som fått tråkiga nyheter, håller tummarna på att en liten bebis vill stanna vid nästa försök Hjärta

idag gick jag in i vecka 9 (8+0). Det enda mitt liv går ut på är att jobba och sova i princip. Idag var jag och sambon på vårat första TUL och där fick vi se ett litet embryo med ett tickande hjärta, sån underbar känsla. Gråter typ bara jag tänker på det. Bifogar en liten bild på knodd Hjärta Veckorna verkar stämma exakt med det apparna räknat ut också Just nu iaf så blev varken framåt flyttad eller bakåt flyttad.

• MatildaLS

Idag går jag in i vecka 13 (12+0) och om 6 dagar är det dags för KUB ultraljud, satan vad nervös jag är! Hoppas verkligen att allt ser bra ut med bebis. 

är det någon mer som har problem med svamp i underlivet? Jag har haft rikliga flytningar enda sedan jag blev gravid i princip och får svamp var och varannan vecka? ibland Så illa att jag fått spricka vid blygdläpparna (AJ). Tacka gudarna för pevarylkräm. kan inte ens ha ett normalt sexliv? någon mer som har samma problem? 

• MatildaLS

ytterligare en milstolpe passerades idag, KUB. Trodde jag var i vecka 12+6 men blev framflyttad till 13+1 så nu är lilla bönan beräknad 31 december istället, spännande! 
    Allt såg jättebra ut med bönan iallafall och vi fick 1:20000 på allt!
    Känns som jag äntligen vågar andas ut lite! Håller alla tummar och tår för er andra som fortfarande väntar på första ultraljudet och skickar bamsekramar till alla er som fått tråkiga nyheter Hjärta

bifogar en bild på bönan! 

• MatildaLS

Hej alla, hoppas att ni och bebisarna mår bra! 

är i vecka 15 nu (14+2) och jösses vad jag längtar efter att känna fladder och rörelse! Har rätt brötig mage generellt (IBS) så tror att jag enbart känt av mina tarmar än, hahaha! Någon som känt av bebisen än? typiskt nog så har jag moderkakan i framvägg så sparkar och sånt lär dröja, men längtar inte mindre för det tyvärr haha! 

• MatildaLS
    GravidTillSlut skrev 2023-08-18 08:07:15 följande:

Måste ju dela med mig av min mage då jag förstått att jag gått upp mer än de flesta 😅 väntar inte tvillingar utan det är vår första.  Utöver magen inga symptom...... Mår precis som vanligt. Undrar om alla misslyckade graviditeter gör att magen ser ut mer som en andra graviditet än den första. Har ju haft många missfall och missed abortion s så att säga. V 18 på bilden, har nu gått in i v 19.  //

Vacker mage!! 
    jag tror jag också gått upp en hel del, hade helst av allt velat äta ihjäl mig om jag fick! Jag har dock valt att inte kolla siffror på vågen relaterat till tidigare ätstörningar utan Barnmorskan är tyst om vad jag väger och så. Jag mår också precis som vanligt minus att min ischias har hamnat i kläm denna vecka, så jävla störigt hahaha! Men har äntligen börjat känna lillen denna veckan (vecka 21) och det är så galet mysigt! Har längtat ihjäl mig! Att min lilla Frans ligger där inne Hjärta har moderkakan i framvägg så min sambo känner inte än tyvärr Men det kommer nog snart! 
  • MatildaLS
    GravidTillSlut skrev 2023-08-19 18:13:20 följande:
    Ja, det känns mysigt att magen syns ordentligt nu. Känner liksom inget annat nu så det enda som gör det verkligt nu. Är i v 19 och har inte känt av min lille kille än. Har oxå moderkakan i framvägg. När kände du första gången? 

Det låter klokt! Att inte fokusera på vikten. Ber om ursäkt om jag triggat något 🙈 Själv blir jag mer fascinerad över min snabba uppgång och tänkte inte på att det kan slå fel. ❤️

Vore kul att se era magar ni som vill dela med er å skriva till vilken vecka ni är i 🥰
    Jag kände inget förrän i vecka 21! Har kompisar som också haft i framvägg som känt ännu senare så det kommer 😍

nejdå det är absolut ingen fara! Jag mår bra idag, men vill ändå undvika just mina egna siffror ifall ifall. 

bifogar en bild på min mage när jag va i vecka 20, tror jag va i ca 19+5 när bilden togs Och nu är jag i 20+5 så den ser någorlunda lik ut. ❤️ har bara nakenbilder på mig själv med hur magen ser ut idag så skickar en äldre därför 😂
  • MatildaLS

Ja tänk vad alla har olika kroppar trots liknande veckor, men alla lika vackra 🥹❤️ 
    tänk att vi just nu har ett litet liv i magen som ligger och gror, har fortfarande så svårt att förstå det ibland, magiskt! 

• MatildaLS

Hur mår ni allesammans??? Jag mår fortfarande bra, tacksamt nog! Har börjat få ont i svanskotan, sittbenen och rumpan när jag suttit för länge men annars så är kroppen rätt smärtfri vilket är så skönt! Har hunnit gå in i vecka 30 (29+3) Och nu har jag bara ynka 2,5 vecka kvar att jobba innan det är dags att gå hem på gravpenning! Känns helt sjukt att vi kommit såhär långt. nu är det inte jättelångt kvar tills våra små äntligen är här!!!! 

bjuder på en liten magbild, den har verkligen poppat nu det senaste känns det som! 

• MatildaLS
    GravidTillSlut skrev 2023-10-21 08:04:13 följande:
    Så himla härligt 🥰 Varför ska du ta föräldraledigt nu? Mysigt det låter ❤️ Om jag fortsatt mår bra jobbat jag december ut, har inget fysiskt tungt jobb. 

Jag mår oxå bra. Haft lite ont i knäna en period pga snabba viktökningen gissar jag. Men har stödstrumpor nu och då känns det bättre. I övrigt mår jag bra utöver förstoppning då å då. 

Så himla fin mage! 🥰 Jag har en riktig fotboll jag oxå. Eller har väl snarare en badboll jag  🤣 Så mysigt att ta å titta på! Men lite jobbigt ibland då jag inte känner så mycket rörelse alltid med moderkakan i framvägg. Men har blivit lugnare med det. 
    Jag jobbar som sjuksköterska och chefen eller barnmorskan vill inte att jag ska jobba längre än till vecka 32+0 för att det är så stressigt och slitsamt? jag hade gärna jobbat till vecka 36+0 egentligen men samtidigt så känner jag att mitt tempo har dragits ner rejält så kanske är lika bra? 

du har också så fin mage ju 😍 shit vad stora dom har blivit ändå! Jag har samma med rörelserna, har också moderkakan i framvägg? ibland ligger han ?rätt? och då jävlar men sen ibland är det som han byter position och då känner jag inte alls lika mycket. 
  • MatildaLS
    GravidTillSlut skrev 2023-10-21 12:13:56 följande:
    Ja, det kan väl vara klokt också för att minska risk för smitta etc oxå :) Blir med andra ord lite svårt för dig att jobba hemifrån så är väl lika väl att vara hemma för säkerhetens skull ❤️ mysigt att kunna julbaka lite etc i lugn och ro 🥰 

Ja det är inte klokt vad de växer! Njuter av varje sekund. Tror tyvärr att detta kan bli min enda graviditet så ser till att maxa njutningen. ❤️ Moderkakan i framvägg och idag verkar han ligga väldigt gömd, känner typ inget. Men igår var det kalas där inne. Hihi.. jobbigt å inte känna så mycket men samtidigt skönt å inte bli väckt på nätterna av rörelser (än iaf). Var på gravidmassage idag, hon sa att jag borde börja simma då jag var lite stel. Musklerna hänger väl inte med. Tränar du något? 

Ja jag försöker se det så, men 8 veckor hemma är fan lång tid 😂 nu går ju tiden fort för att man jobbar men är rädd att dom sista 8 veckorna kommer sniiiigla fram? tänker att jag ska försöka sysselsätta mig med att rensa hela hemmet så allt är i ordning när han kommer så man slipper tänka på massa sånt!

för mig är det precis samma verkligen med rörelserna! Igår va han galen men dagen innan könde jag honom inte alls lika mycket! Men något som känns skönt nu är att jag ser och känner utanför magen när han vrider eller vänder sig så det känns ändå skönt. Sen har Frans aldrig varit en sparkare riktigt utan mer en buffare skulle jag säga! 

nä jag tränar inget alls, äter en jävla massa yoghurt istället 😂 dock så går jag mycket på jobbet och har hund så promenerar en del men inte mer än då. 
  • MatildaLS
    GravidTillSlut skrev 2023-10-23 21:03:38 följande:
    Ja du får boa ordentligt å rensa etc innan så du bara kan njuta sen 🥰 Finns ju risk att man "råkar" shoppa lite för mycket barngrejer som man tänker är bra att ha 🙈😅 Så kan det bli för mig om jag ligger å slösurfar etc, så är väl bra att hålla sig lite sysselsatt. 

Ja det kan vara då jobbigt! Idag har jag knappt känt något alls, men har varit i farten större delen av dagen oxå, kan bero på det. Den här tiden brukar han dock vara i farten och jag ligger ner, men känner noll rörelse. 

Samma här, har oxå hund men utöver det inget. Sitter mycket på möten på jobbet oxå vilket inte är så bra för ryggen 🤔 
    Asså plånboken lever farligt, det håller jag verkligen med dig om 😂 har ju blivit helt besatt av Vinted och allt är så billigt och så lätt att råka köpa hahaha. 

han vaknar inte ens om du stör honom och buffar på magen eller dricker iskallt vatten??? jag hade en sån dag igår + att jag ligger hemma och är sjuk så trodde stackarn dött där inne, usch vad jobbigt det är! man tycker faktiskt att dom kan bjussa på lite buffar för våran skull men icke! Dom är väl två envetna pojkar redan nu? 

åh ja jag kan tänka mig att din rygg inte är så glad 😅 tycker det gör väldigt ont av att sitta för länge. åh synd vi inte bodde nära, kunde vi gått långpromenader med hundarna på morgonen! Har ju en dröm att jag ska bli lattemorsa som går ut och går långpromenad varje morgon vid 9 tiden när bebis ska sova igen så jag och vovven får lite kvalitetstid + frisk luft sägs ju vara bra 😂
Svar på tråden BF januari 2024