• Kawa81

BF januari 2024

Hej! Alla fina gravidisar 🥰
    Hur mår allesammans?
    Här är en ifrån södra skåneland 😊, gravid troligen slutet av v5 me bf 14/1-24 med en liten sladdis.
    Använt nc sista 6mån, vilket jag känner gjort skillnad å enklare att hålla koll på sina cykler.
    Har en son sen tidigare född på alla hjärtans dag -08 å va säker då på att jag inte ville ha fler men sådant kan tydligen ändras.. 😂
    Är även bonusförälder åt två goa ungar födda -08 & -12.
    Tror det var ca 5 dg efter förmodad ägglossning som en sån där särskild känsla i hela kroppen infann sig å som sa att 'det tog sig denna gången' å den känslan har aldrig lämnat sen dess.
    Tog ett tidigt test på BIM-2 bara för å bevisa för mig själv att jag hade fel så jag kunde släppa allt å ente tänka på det mer så när testet visade två streck trodde jag att jag skulle tuppa av, av chocken.. 🤪 kallade in mannen på toa, visade testet å bara kramades med känslan "ÄNTLIGEN" ❤️.
    Tog ett nytt test på BIM som var starkare å därefter ett nytt två dagar senare med veckoindikator som visade 2+3 samt ytterligare ett vanligt några dagar senare som visade ännu starkare + bara för å förvissa sig om att det går på rätt håll, nojig som man är å tack o lov verkar det göra det..
    Vi har haft en kemisk graviditet på vägen som var känslosam.. 💔
    I övrigt mår man hur bra som helst förutom lite lätt illamående emellanåt, hungrigare än annars, trött på kvällarna å brösten ska man ju inte snacka om.. *skratt som definitivt låter en veta att dem finns.. 🤭

• Kawa81

Hej! Allesammans 🥰

Här gör sig lätt illamående påmint vissa dagar, främst på kvällen, man är mer hungrig än annars, svullenhet i kroppen känns definitivt å brösten visar verkligen sin existens i både strl å ömhet särskilt på mornar när man ska stiga upp.. 😂
    Dem flesta kvällar däckar man löjligt tidigt å ibland vill man bara lägga sig mitt på dan också.. 😴🤷?♀️
    I övrigt mår man bra så man nästan glömmer bort att man är gravid.. 🤪🤭

• Kawa81
    DetLillaMolnet skrev 2023-05-19 15:23:14 följande:

Hej gänget,

gjorde ett UL idag 6+2 då jag fick en blödning som håller i sig.

Min graviditet avstannade sannolikt i 5+2  (plussade så tidigt som 30/4, bim-3 och det hade jag knappast kunnat göra om graviditeten startade en vecka senare).

Ledsen så klart men hoppas på en ny chans.

Lycka till allihop med era bebismagar. Klappa dom extra mycket<3.

Åååh... 🥺😢 
    Ledsen för din skull.. 🙏🥺❤️❤️
    Plussade själv 2/5 bim-2 så vi ligger nära varann i tid.. 
    Hade mer eller mindre släppt tanken på att något kan gå fel men nu blev man lite orolig????

Sänder dig en bamsekram!! ❤️❤️❤️ 
    Har det satt igång på riktigt av sig själv eller vad sa dem efter ultraljudet?..
  • Kawa81
    DetLillaMolnet skrev 2023-05-19 15:23:14 följande:

Hej gänget,

gjorde ett UL idag 6+2 då jag fick en blödning som håller i sig.

Min graviditet avstannade sannolikt i 5+2  (plussade så tidigt som 30/4, bim-3 och det hade jag knappast kunnat göra om graviditeten startade en vecka senare).

Ledsen så klart men hoppas på en ny chans.

Lycka till allihop med era bebismagar. Klappa dom extra mycket<3.

Märkte du några symtom förutom den begynnande blödningen?, hur känns det nu?.
    Verkligen ledsen för din skull.. ❤️🙏❤️
  • Kawa81
    DetLillaMolnet skrev 2023-05-19 21:04:50 följande:

Ps. Nu ska det bara vara glada saker i den här tråden!

Nej det va ju jättetidigt äl+5 😅
    Har också läst att man generellt är mer fertil efteråt så vi håller tummar å tår ❤️🙏
    Vad fint att ni kan stötta å tsm dela det ni nu går igenom, det är ovärderligt.. 🙏
    Vi ligger nära varann i ålder, precis fyllt 42 men känner ingen noja över det utan tror att det mer handlar om hur man tar hand om sig själv å framförallt hur man mår.
    Vi flyttade till större å månaden efter small det till helt oväntat, kan inte låta bli å tro att hela grejen med flytten å glädjen det gav gjorde nåt med en på nåt sätt.. 🥰🙏❤️
  • Kawa81
    Elinezz skrev 2023-05-20 10:59:58 följande:

Hej tjejer, det är med gråten i halsen jag skriver i denna gruppen. Efter 3 års försök och äntligen ett lyckat ivf försök är jag gravid. Tog ett test i morse och kunde knappt tro att det stod gravid 1-2 v. 

Önskar er alla lycka till med era graviditeter och det ska bli otroligt kul att följas åt ☺️

GRATTIS!! ❤️❤️
    Måste kännas fantastiskt 🥰 glad för fin skull.. å japp definitivt bli kul å följas åt.. 😊
    Önskar dig en underbar lördag å fira nu ordentligt!! ❤️❤️❤️
  • Kawa81

Enlitenelefant:

Va roligt!!, stort! Grattis!! 🙏❤️
    Hoppas ultraljudet visar exakt det du önskar!! 🥰❤️

• Kawa81
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-05-21 16:30:30 följande:

Hej på er alla! Har inte hunnit läsa igenom ännu men hoppar in på ett hörn, jag hoppas det är ok 😍 Kommer från Bim Maj-tråden och vi fick vårat efterlängtade + igår på äl+12. Efter 10 försök varav två tidiga missfall så hoppas jag för allt i världen att lite är här för att stanna ❤️ Jag och sambon bor uppe i Norrland, har ett barn sedan tidigare som är 8 år, jag och sambon  är 30+.
    Ser fram emot att dela med mig av vardagen, funderingar och ev oro med andra som är i samma sits. 

Härligt!! å se dig i denna tråden.. 🥰
    Hur mår du? 🙏
  • Kawa81
    trefaldigmästareikärlek skrev 2023-05-23 07:24:25 följande:

Detsamma till dig Kawa 😍 
    Haha jadu jag tycker det pendlar lite, ena dagen hur mkt symtom som helst andra dagen ingenting alls. Övergripande mest molvärk/ligamentsmärtor, ömma+svullna bröst (vill helst inte ha bh på). Hungrigare än vanligt och slukar mer mat än jag brukar. Illamående lite till och från.
    Och igår fick min kära familj ta del av hormontrollet, dock svårt att veta om det är abstinens eller hormoner då jag slutar snusa just nu. 
    Själv då? Hur mår du? ❤️

Det känns igen, ena dagen massor å nästa inget.. 😂 å den där hungern går ju ente av för hackor alltså.. 🤪 å brösten är en direkt plåga emellanåt.. ????
    Illamående precis som du, från o till.. 
    Dock de senaste 3 dagarna har jag haft mer eller mindre konstant huvudvärk 😔 rätt drygt faktiskt så mycket vila har det blivit men har läst att det är vanligt vid denna tiden i graviditeten.. går in i v8 på fredag.. 
    Hur långt har du kommit nu? ❤️
    Vad hände då när familjen fick ta del av det?🤣
    Jäkligt grymt av dig å sluta snusa💪🙏❤️ har hört många säga att det är värre än å sluta röka å många är också fd rökare som tog till snus istället.
  • Kawa81
    GravidTillSlut skrev 2023-06-03 06:09:08 följande:

Lilja3389 Tack <3 Försöker landa i att jag trots allt fortfarande har ömma bröst när jag vaknade nu. Känner dock inte samma avsmak av tanken på varm mat som jag gjort tidigare i veckan. Vill bara spola fram tiden nu. Hoppas så för oss alla <3

Blir lite konfunderad, misstänker du missfall?, hur långt gången är du nu?. ❤️🙏
Svar på tråden BF januari 2024