• Anonym (Trött man)

Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?

En stilla fråga baserad på en annan tråd härinne. Varför verkar vissa nick hamna i trubbel, drama och konflikter hela tiden.
    Jag har full förståelse för att om det efter några år härinne skett någon konflikt, att någon varit oärlig eller anser sig blivit dåligt bemött.

Men vissa nick tycks även efter en kortare tid härinne (vad jag kan se) fullständigt vilja leva i dramat och ha fullt av elaka belackare efter sig, mobbare, oärliga personer, uthämtningar och sådana saker konstant, detta tycks ske konstant. Samtidigt som man skyller på hur  hemska eller lågt stående andra människor är. 

Kan det vara så att dessa personer liksom vill leva i dramat? Trivs av att få vara den som är lite missgynnad och mobbad. En del skriver inlägg efter inlägg om händelser  som oförättat dem vilket signalerar att man vill hålla igång det.

Vad tänker övriga? Sker det så mycket dramatik om man är en helt vanlig person på kort tid för alla? Eller känns FL ganska lugnt/inte skiljer sig från andra forum?

• Svar på tråden Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?
  • Fröken Allvar
    Anonym (Blå) skrev 2023-04-17 18:38:42 följande:

Visst finns det folk som söker konflikt men jag tror dem är undantag.

Jag tror att vi alla har saker som triggar oss på nätet Och detta gör att vi alla i undantagsfall, lämnar en syrlig kommentar utan att inse att det är vi som är oförskämda. Det är ju den vi skriver till som inte fattar!

Då är det lätt att dra slutsatsen att vi sköter oss så bra när det i verkligheten är vi alla som lägger en liten pusselbiten i det som blir debattklimatet.

Det är precis samma i trafiken. Alla kör bäst och ingen gör fel. Förutom den där gången när jag glömde blinka. Den lilla gången är för liten för att räknas men för helheten blir det såna händelser som ger oss uppfattningen att alla kör så jävla illa.

Tack för syret, klorofyllet, solen och fotosyntesen! 🐛🦠🦖 Det var ett mycket bra svar. 
  • Anonym (Blå)
    MysigaSara97 skrev 2023-04-17 19:24:35 följande:

Finns så sjukt många idioter här att det är svårt att hålla fingrarna i styr.

Här försökte jag förklara fenomenet med en utläggning så kommer du in och säger allt med en mening.
  • Postman
    Tukt skrev 2023-04-17 16:22:12 följande:

Folk är ju här av olika anledningar, och har olika ingång i varför man diskuterar.
    Vissa diskuterar för ett testa tankegångar, andra för att "vinna" diskussioner. De två tenderar ofta att hamna i konflikt.
    andra saknar helt enkelt social kompetens och tycker att bara för någon ställer en fråga, så ska den läxas upp.
    Sedan har du alla de som gärna vill vara med i trådarna, men som inget har att tillföra. Vilket skapar frustration hos en del.
    Slutligen de personer med låg IQ och låg EQ, samt de med psykisk problematik, som tycks dras hit likt flugor till socker.

Bra analys. Instämmer helt.  
  • Anonym (S)
    Anonym (Falabella) skrev 2023-04-17 16:07:15 följande:

Man behöver inte svara och reagera på allt.

Är det personpåhopp på TS- anmäl det! Gå inte i svaromål och hacka sönder tråden.

Fast om någon går in och medvetet sabbar tråden, sprider osanningar, kanske lägger egna ord i TS' mun och får alla andra att tänka i samma banor så man tillslut bara får "taskiga" svar, då är det svårt att inte reagera.
    Många är ju proffs-svin; vet precis var gränsen går så inte en anmälan leder någon vart. De har minsann bara "rätt att säga sin åsikt!".
  • Postman
    Anonym (S) skrev 2023-04-17 21:29:15 följande:
    Fast om någon går in och medvetet sabbar tråden, sprider osanningar, kanske lägger egna ord i TS' mun och får alla andra att tänka i samma banor så man tillslut bara får "taskiga" svar, då är det svårt att inte reagera.
    Många är ju proffs-svin; vet precis var gränsen går så inte en anmälan leder någon vart. De har minsann bara "rätt att säga sin åsikt!".
    Exakt, en del har stenkoll på hur de kan flyga under radarn och samtidigt ta fram det sämsta hos mottagaren.  En del utnyttjar också anmälarknappen som ett utmärkt sätt att tysta sin motståndare som de precis har retat gallfeber på.  
  • Carolatom07
    Anonym (S) skrev 2023-04-17 21:29:15 följande:
    Jo, dessa "proffs" vet precis hur de ska göra och hur de ska "hålla balansen" för att inte deras inlägg ska tas bort vid en anmälan. Personer som hängt på sajten ett antal år och har den som personlig ventil för att få utlopp för frustrationer och ilska. På håren känner man hunden.

• nihka

En hel del trådar är skapade av ett mindre antal personer som vill klaga på andra, älta sin offerroll och peta utan att bli petade på.

När de sedan tappar det helt med sina "svar på tal" är det andras fel att de har jobbat sig fram till en avstängning igen.

Återkommer återigen under nytt nick, håller med några av sina gamla nick, lägger ytterligare en röst i sina omröstningstrådar och startar en ny tråd.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Fröken Allvar

Jag håller med Nikha om att man inte ska överskatta folk när de är på forum. De flesta verkar skumma rätt ordentligt. Den här trådstarten är ju ett resultat av skummande av en annan tråd och ett sätt att skapa lite ny lägereld över vilka stora idioter alla andra är. 
    Egentligen var vinkeln inte jätteny och fräsch. Jag var ironisk. 

• nihka
    Tukt skrev 2023-04-17 16:22:12 följande:

Folk är ju här av olika anledningar, och har olika ingång i varför man diskuterar.
    Vissa diskuterar för ett testa tankegångar, andra för att "vinna" diskussioner. De två tenderar ofta att hamna i konflikt.
    andra saknar helt enkelt social kompetens och tycker att bara för någon ställer en fråga, så ska den läxas upp.
    Sedan har du alla de som gärna vill vara med i trådarna, men som inget har att tillföra. Vilket skapar frustration hos en del.
    Slutligen de personer med låg IQ och låg EQ, samt de med psykisk problematik, som tycks dras hit likt flugor till socker.

Eller så vill man torgföra sina föreställningar och fördomar som fakta och blir hur förolämpad som helst när man stöter på motstånd och vill återgå till "sakfrågan" om exempelvis varför kvinnor är så falska.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Fröken Allvar

Jag håller även med Nikha om att det är få personer bakom de flesta trådarna. Den här tråden är startad av en av dem. 🙂

Svar på tråden Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?