• Anonym (Trött man)

Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?

En stilla fråga baserad på en annan tråd härinne. Varför verkar vissa nick hamna i trubbel, drama och konflikter hela tiden.
    Jag har full förståelse för att om det efter några år härinne skett någon konflikt, att någon varit oärlig eller anser sig blivit dåligt bemött.

Men vissa nick tycks även efter en kortare tid härinne (vad jag kan se) fullständigt vilja leva i dramat och ha fullt av elaka belackare efter sig, mobbare, oärliga personer, uthämtningar och sådana saker konstant, detta tycks ske konstant. Samtidigt som man skyller på hur  hemska eller lågt stående andra människor är. 

Kan det vara så att dessa personer liksom vill leva i dramat? Trivs av att få vara den som är lite missgynnad och mobbad. En del skriver inlägg efter inlägg om händelser  som oförättat dem vilket signalerar att man vill hålla igång det.

Vad tänker övriga? Sker det så mycket dramatik om man är en helt vanlig person på kort tid för alla? Eller känns FL ganska lugnt/inte skiljer sig från andra forum?

• Svar på tråden Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?
  • Anonym (Chris Manny)
    Anonym (S) skrev 2023-04-17 21:29:15 följande:
    Fast om någon går in och medvetet sabbar tråden, sprider osanningar, kanske lägger egna ord i TS' mun och får alla andra att tänka i samma banor så man tillslut bara får "taskiga" svar, då är det svårt att inte reagera.
    Många är ju proffs-svin; vet precis var gränsen går så inte en anmälan leder någon vart. De har minsann bara "rätt att säga sin åsikt!".
    Instämmer 
    Eller tar över var och varannan tråd för att älta om sig själv i. Jag anar att det är någon form av konstigt sätt att försöka få uppmärksamhet på. Finns väl ingen som orkar med såna individer IRL 
  • Anonym (Jadu..)
    nihka skrev 2023-04-18 07:20:25 följande:

En hel del trådar är skapade av ett mindre antal personer som vill klaga på andra, älta sin offerroll och peta utan att bli petade på.

När de sedan tappar det helt med sina "svar på tal" är det andras fel att de har jobbat sig fram till en avstängning igen.

Återkommer återigen under nytt nick, håller med några av sina gamla nick, lägger ytterligare en röst i sina omröstningstrådar och startar en ny tråd.

Ja, du är ju en av de som är duktig på att provocera folk. Rätt vad det är kanske du själv "trampar i klaveret".

• Anonym (Chris Manny)
    Anonym (Jo tack) skrev 2023-04-17 15:59:57 följande:

Jag håller fullständigt med dig, TS. Försöker undvika dramaskapare så gott det bara går och avprenumererar när de kommer in i en tråd. Min teori är att personer som vill skapa drama har ett ganska ensamt liv utanför nätforum och därför måste fylla det på nätet. Att något som andra ser som lite förströelse blir en stor del av deras värld.

Du summerar det jag försökte skriva i inlägget innan men hatten av? du gjorde det så mycket bättre. 
    Personligen upplever jag det som väldigt destruktivt att leva sitt liv via FL eller internet
  • nihka
    Fröken Allvar skrev 2023-04-18 07:28:54 följande:

Jag håller med Nikha om att man inte ska överskatta folk när de är på forum. De flesta verkar skumma rätt ordentligt. Den här trådstarten är ju ett resultat av skummande av en annan tråd och ett sätt att skapa lite ny lägereld över vilka stora idioter alla andra är. 
    Egentligen var vinkeln inte jätteny och fräsch. Jag var ironisk. 

Jag uppfattade faktiskt inte ironin så det var bra att du sa det.

Inte de flesta, tror jag, utan en mindre skara som vill verka vara många.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Fröken Allvar
    Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 07:41:40 följande:
    Du summerar det jag försökte skriva i inlägget innan men hatten av? du gjorde det så mycket bättre. 
    Personligen upplever jag det som väldigt destruktivt att leva sitt liv via FL eller internet
    Jag kan bekräfta att det är destruktivt att vara på Familjeliv med inställningen att andra är människor här. Jag tror att det bästa sättet att vara här är att bara läsa ibland, utan konto. Så gjorde jag innan jag skaffade konto och då hade jag intrycket att trådarna jag läste hade verkliga personer bakom. Så är det verkligen inte längre. Från insidan upplevs forumet helt annorlunda. Man måste nog ha upplevt det för att förstå hur fejkat mycket är. 
  • nihka
    Anonym (Jadu..) skrev 2023-04-18 07:39:03 följande:
    Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?
    Ja, du är ju en av de som är duktig på att provocera folk. Rätt vad det är kanske du själv "trampar i klaveret".
    Pet, pet Glad
  • Fröken Allvar
    nihka skrev 2023-04-18 07:43:07 följande:
    Jag uppfattade faktiskt inte ironin så det var bra att du sa det.

Inte de flesta, tror jag, utan en mindre skara som vill verka vara många.
    De flesta skumläser nog på rasten och startar inte trådar, kommenterar sällan. Det är det som driver reklamen. Sen har vi slavgörat, att få pisk av idioterna inför den loja publiken. Jag har väl ändå skött det med den äran kan jag tycka. 🙂
  • nihka
    MysigaSara97 skrev 2023-04-17 19:24:35 följande:

Finns så sjukt många idioter här att det är svårt att hålla fingrarna i styr.

Eller hur. Det finns sjukt många idioter här och sedan samlas sjukt många icke-idioter för att klaga på dem.

Jag var aldrig bäst på matte, men det går säkert ihop på nåt sätt Glad
  • Anonym (Chris Manny)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-18 07:45:02 följande:
    Jag kan bekräfta att det är destruktivt att vara på Familjeliv med inställningen att andra är människor här. Jag tror att det bästa sättet att vara här är att bara läsa ibland, utan konto. Så gjorde jag innan jag skaffade konto och då hade jag intrycket att trådarna jag läste hade verkliga personer bakom. Så är det verkligen inte längre. Från insidan upplevs forumet helt annorlunda. Man måste nog ha upplevt det för att förstå hur fejkat mycket är. 
    Så varför lever du inte som du lär då?

FL är vad det är, allt beror på hu mycket fokus på drama man har i huvudet. Tror de flesta normalbegåvade ser det som ett smått tidsfördriv, inte lever hela sitt liv med här få undantag. Det är tydligt
  • Fröken Allvar
    Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 07:54:41 följande:
    Så varför lever du inte som du lär då?

FL är vad det är, allt beror på hu mycket fokus på drama man har i huvudet. Tror de flesta normalbegåvade ser det som ett smått tidsfördriv, inte lever hela sitt liv med här få undantag. Det är tydligt
    Jag förstår frågan. Jag lever nog som jag lär men det kan ju ta ett tag innan man förstår hur någonting fungerar. Jag har velat tro att folk är schyssta m m. Nu vet jag mera, känner igen konton osv. Jag vet mycket mer nu. Om man vet hur, vem och varför ett konto skapar drama så kan man bättre undvika att bli kidnappad. 
Svar på tråden Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?