• Anonym (Trött man)

Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?

En stilla fråga baserad på en annan tråd härinne. Varför verkar vissa nick hamna i trubbel, drama och konflikter hela tiden.
    Jag har full förståelse för att om det efter några år härinne skett någon konflikt, att någon varit oärlig eller anser sig blivit dåligt bemött.

Men vissa nick tycks även efter en kortare tid härinne (vad jag kan se) fullständigt vilja leva i dramat och ha fullt av elaka belackare efter sig, mobbare, oärliga personer, uthämtningar och sådana saker konstant, detta tycks ske konstant. Samtidigt som man skyller på hur  hemska eller lågt stående andra människor är. 

Kan det vara så att dessa personer liksom vill leva i dramat? Trivs av att få vara den som är lite missgynnad och mobbad. En del skriver inlägg efter inlägg om händelser  som oförättat dem vilket signalerar att man vill hålla igång det.

Vad tänker övriga? Sker det så mycket dramatik om man är en helt vanlig person på kort tid för alla? Eller känns FL ganska lugnt/inte skiljer sig från andra forum?

• Svar på tråden Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?
  • Fröken Allvar
    Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 14:25:41 följande:

Fast i den tråden skriver du att du inte har kontakt med någon av de 2 (mannen eller kvinnan), det framstod som märkligt. Åtminstone för mig. 

Aha my bad, det låter långsökt att dela mail. Men jag vet att det har förekommit och förekommer tyvärr. Noosy fråga men varför skriver du och kvinnan snaskiga saker om denna man? Låter som triangeldrama. 

Här tror jag en skillnad är, du länkar till trådar med många hundra inlägg som de flesta nog bara skumläst. Betvivlar inte om jag länkat ett sådan tråd till dig att du läst men jag tror gemene man och där inkluderar jag mig själv varken har tid eller ork att läsa så mycket.

Lyssnar inte på rykten, det jag vet är det jag sett skrivas av dig. Jag känner inte så många härinne privat. Däremot känner igen personer eller några nick efter vad de skriver.

Jag har som jag skrev skyddat dem och deras kärlekshistoria som jag inte har med att göra. 

Det är ju svårt att bemöta din bild av mig när jag inte vet vad det kommer ifrån, men samtidigt förstår jag att om man inte läser så ingående och ser flera hundra inlägg som man inte orkar läsa så tänker man såklart att "den där Fröken Allvar verkar vara en jobbig och bråkig kvinna".

Jag har i min enfald tänkt att folk faktiskt läser diskussionerna - hela diskussionen, det jag skrivit och det jag reagerat på - innan de kastar ut sig tvärsäkra saker om vem jag är och om vad jag behöver 🙂

Vad jag fått höra är att jag skriver för mycket om mig själv vid fel tillfällen, att jag tagit upp Dumpen för ofta och att jag skriver i affekt. Allt detta har jag tagit till mig av. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Calippo) skrev 2023-04-18 14:30:33 följande:
    Sista tråden du länkar? Är det din kompis som skrivit den? Låter som en riktig gris till man? trevlig kompis. 
    Jag har ingen aning om vem som skrev den
  • Fröken Allvar
    Anonym (Calippo) skrev 2023-04-18 14:30:33 följande:
    Sista tråden du länkar? Är det din kompis som skrivit den? Låter som en riktig gris till man? trevlig kompis. 
    Jag har länkat den för att kontot som förtalade mig talar om förtal i den tråden 
  • Anonym (Chris Manny)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-18 14:32:52 följande:
    Jag har som jag skrev skyddat dem och deras kärlekshistoria som jag inte har med att göra. 

Det är ju svårt att bemöta din bild av mig när jag inte vet vad det kommer ifrån, men samtidigt förstår jag att om man inte läser så ingående och ser flera hundra inlägg som man inte orkar läsa så tänker man såklart att "den där Fröken Allvar verkar vara en jobbig och bråkig kvinna".

Jag har i min enfald tänkt att folk faktiskt läser diskussionerna - hela diskussionen, det jag skrivit och det jag reagerat på - innan de kastar ut sig tvärsäkra saker om vem jag är och om vad jag behöver 🙂

Vad jag fått höra är att jag skriver för mycket om mig själv vid fel tillfällen, att jag tagit upp Dumpen för ofta och att jag skriver i affekt. Allt detta har jag tagit till mig av. 

Nu började jag läsa trådarna litegrann. Eller dina inlägg. Svårt att se dina inlägg där som att skydda då du inte uttalar dig så trevligt om dem.

Men det kan jag nog svara på, det är dina inlägg jag läst. Sedan som du säger så sitter jag inte och varken korrekturläser eller minns saker så länge men lite har man ju snappat upp. 

Antar att jag gör som de flesta andra, skumläster lite här och där. Vad jag förstår spenderar du många timmar här dagligen. En vild gissning är ju att de flesta kanske sitter på någon ras?. FL är inte speciellt viktigt på samma nivå som det är för dig.

Jag tycker det är positivt att du är saklig och tar till dig av kritiken

• Fröken Allvar
    Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 14:39:17 följande:

Nu började jag läsa trådarna litegrann. Eller dina inlägg. Svårt att se dina inlägg där som att skydda då du inte uttalar dig så trevligt om dem.

Men det kan jag nog svara på, det är dina inlägg jag läst. Sedan som du säger så sitter jag inte och varken korrekturläser eller minns saker så länge men lite har man ju snappat upp. 

Antar att jag gör som de flesta andra, skumläster lite här och där. Vad jag förstår spenderar du många timmar här dagligen. En vild gissning är ju att de flesta kanske sitter på någon ras?. FL är inte speciellt viktigt på samma nivå som det är för dig.

Jag tycker det är positivt att du är saklig och tar till dig av kritiken

Jag skulle inte säga att Familjeliv i sig är särskilt viktigt för mig, jämfört med för de personer som säger sig ha hängt här i 15 år. Däremot har flera saker som ÄR viktiga för mig aktualiserats här. Sociala kontakter. Mobbning. Olika samhällsfrågor. Och vänskap. Det är möjligt att jag uttryckte mig otrevligt om mannen och kvinnan. Det var väldigt jobbigt för mig just då att flera olika konton skrev om att de läst mina mail men inte ville svara på vilka mail det var. 

Den sakliga och vänliga kritik jag fått har hjälpt mig på ett sätt som jag tror kommer att hjälpa mig även i kontakter utanför internet, så det är väldigt positivt. 
  • Tukt
    Anonym (Tanke) skrev 2023-04-18 14:08:14 följande:

Jag är anonym på nätet, söker ingen kontakt och vill inte vara spårbar. Varit på FL av och till och mer aktiv för några år sedan. Av de man minns verkar många ha lämnat eller har de hittat nya diskussionsforum? Lite nyfiken vad som hänt flera kändisar härifrån.

Fast man är ju generellt inte mer spårbar för att man har ett reggat nick här inne. Ja så vida det inte består av för och efternamn och dessa är tämligen unika.
  • Anonym (Chris Manny)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-18 14:47:04 följande:
    Jag skulle inte säga att Familjeliv i sig är särskilt viktigt för mig, jämfört med för de personer som säger sig ha hängt här i 15 år. Däremot har flera saker som ÄR viktiga för mig aktualiserats här. Sociala kontakter. Mobbning. Olika samhällsfrågor. Och vänskap. Det är möjligt att jag uttryckte mig otrevligt om mannen och kvinnan. Det var väldigt jobbigt för mig just då att flera olika konton skrev om att de läst mina mail men inte ville svara på vilka mail det var. 

Den sakliga och vänliga kritik jag fått har hjälpt mig på ett sätt som jag tror kommer att hjälpa mig även i kontakter utanför internet, så det är väldigt positivt. 
    Om jag ser det objektivt och rent utifrån utan att du tar illa upp så ser det för mig ut som att du är inloggad hela tiden. Och att du kanske tar saker härinne lite allvarligare än de flesta. Har också fått skit här och jag blev sur 5 minuter sen drog jag ut med scootern och vips var det glömt. Så tror jag många fungerar. Menar inte att det är något fel på ditt sätt mer att det periodvis verkar bli jobbigt för dig. Forum kan vara både kul och givande men lite hård hud kan vara bra.

Ja, jag förstår dig. Skumläser lite i tråden, nu är alla anonyma men tycks ge en fingervisning vem som då lagt ut mailen om det skett. Men verkligen jobbigt speciellt om du i Mail liksom jag öppnar upp och ger av dig själv.

Ja, det vet jag att jag funderade över. Att du var arg, skrev mindre smickrande saker om dem och inte hade kontakt med dem, och sedan skriver du att mannen är din vän. Men man skall inte förstå allt här i livet. Huvudsaken är att du mår bra av dina beslut.Visst kan FL diskussioner vara en inkörsport till kontakter även utanför internet. Och du verkar vara en människa med stark personlighet som är mycket insatt i många ämnen. Får jag gissa så kan det vara så att du framstår som väldigt påläst om vissa saker såsom du ger intryck av här. Och att människor blir lite osäkra?
  • Anonym (Chris Manny)
    Anonym (Calippo) skrev 2023-04-18 14:44:43 följande:
    Okej, annars påminner TS om en viss annan historia härinne. Möjligtvis samma du pratar om.

Personen som skriver om förtal har jag sett (vet ej 100 då det är en anonym) att samma mening skrivs i väldigt många trådar. Även trådar som handlar om vad som helst som barntrådar
    Syftar du till Anonym(man) som skriver om förtal så rapar han samma sak i många trådar om förtal. Också sett
  • Fröken Allvar
    Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 14:59:50 följande:
    Om jag ser det objektivt och rent utifrån utan att du tar illa upp så ser det för mig ut som att du är inloggad hela tiden. Och att du kanske tar saker härinne lite allvarligare än de flesta. Har också fått skit här och jag blev sur 5 minuter sen drog jag ut med scootern och vips var det glömt. Så tror jag många fungerar. Menar inte att det är något fel på ditt sätt mer att det periodvis verkar bli jobbigt för dig. Forum kan vara både kul och givande men lite hård hud kan vara bra.

Ja, jag förstår dig. Skumläser lite i tråden, nu är alla anonyma men tycks ge en fingervisning vem som då lagt ut mailen om det skett. Men verkligen jobbigt speciellt om du i Mail liksom jag öppnar upp och ger av dig själv.

Ja, det vet jag att jag funderade över. Att du var arg, skrev mindre smickrande saker om dem och inte hade kontakt med dem, och sedan skriver du att mannen är din vän. Men man skall inte förstå allt här i livet. Huvudsaken är att du mår bra av dina beslut.Visst kan FL diskussioner vara en inkörsport till kontakter även utanför internet. Och du verkar vara en människa med stark personlighet som är mycket insatt i många ämnen. Får jag gissa så kan det vara så att du framstår som väldigt påläst om vissa saker såsom du ger intryck av här. Och att människor blir lite osäkra?
    Förstår att det är obegripligt, jag kan bara förklara hur det kändes just då, inte hur det känns nu eller kommer att kännas senare. Internetkontakter och onlinevänner är inte som vanliga bekanta och fysiska vänner, men det passar mig och mitt liv att ha även Internetkontakter och onlinevänner. 

Hård hud kommer jag aldrig få, då hade den växt ut redan. Jag är absolut inloggad väldigt mycket, men det är inte samma sak som att Familjeliv är viktigt för mig. Jag är tvärtom rätt arg på Familjeliv. Men socialt liv är viktigt för mig och just nu har jag för lite av det. Jag uppskattar att du berättar hur du uppfattar mig och kan känna igen mig i beskrivningen. Jag får göra något radikalt. 

Jag får skaffa scooter. Harder. Faster. När vi ändå är inne på nostalgi. 🙂
  • Anonym (Chris Manny)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-18 15:16:38 följande:
    Förstår att det är obegripligt, jag kan bara förklara hur det kändes just då, inte hur det känns nu eller kommer att kännas senare. Internetkontakter och onlinevänner är inte som vanliga bekanta och fysiska vänner, men det passar mig och mitt liv att ha även Internetkontakter och onlinevänner. 

Hård hud kommer jag aldrig få, då hade den växt ut redan. Jag är absolut inloggad väldigt mycket, men det är inte samma sak som att Familjeliv är viktigt för mig. Jag är tvärtom rätt arg på Familjeliv. Men socialt liv är viktigt för mig och just nu har jag för lite av det. Jag uppskattar att du berättar hur du uppfattar mig och kan känna igen mig i beskrivningen. Jag får göra något radikalt. 

Jag får skaffa scooter. Harder. Faster. När vi ändå är inne på nostalgi. 🙂

Det har du rätt i. Har också några få internetvänner som jag mailat sporadiskt med bla en härifrån men henne har jag träffat också på kaffe. Men man får också vara försiktig, det lilla jag läst vad du skrivit påminner om en historia för några år sedan här. Men jag vet bara det du skrivit. Men jag tänkte genast på det, det var riktigt illa.

Vad skönt att du inte tog illa upp. Det kändes bra. Vänner är svårt att få, nu vet jag inte hur gammal du är men det tenderar att bli svårare ju äldre man blir. Fördelen med irl är ju att man snabbare kan läsa av personen och se dem i ögonen medan man på internet kan hålla sig dold länge länge. 

Nej jag har heller inte uppfattat dig som en kvinna med hård hud men vi alla behövs på olika sätt. Att vara sårbar är en egenskap det finns för lite av idag. Tyvärr är det lätt att bli just sårad av det. Vilket kanske bidragit till ett mer hårt och även narcissistiskt samhälle jag upplever att det är svårt att bli en del av. Eller så har man blivit lätt filosofisk på äldre dagar.

Verkligen nostalgi, den har man ju haft några ungdomsynder till, haha

Svar på tråden Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?