• Anonym (Trött man)

Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?

En stilla fråga baserad på en annan tråd härinne. Varför verkar vissa nick hamna i trubbel, drama och konflikter hela tiden.
    Jag har full förståelse för att om det efter några år härinne skett någon konflikt, att någon varit oärlig eller anser sig blivit dåligt bemött.

Men vissa nick tycks även efter en kortare tid härinne (vad jag kan se) fullständigt vilja leva i dramat och ha fullt av elaka belackare efter sig, mobbare, oärliga personer, uthämtningar och sådana saker konstant, detta tycks ske konstant. Samtidigt som man skyller på hur  hemska eller lågt stående andra människor är. 

Kan det vara så att dessa personer liksom vill leva i dramat? Trivs av att få vara den som är lite missgynnad och mobbad. En del skriver inlägg efter inlägg om händelser  som oförättat dem vilket signalerar att man vill hålla igång det.

Vad tänker övriga? Sker det så mycket dramatik om man är en helt vanlig person på kort tid för alla? Eller känns FL ganska lugnt/inte skiljer sig från andra forum?

• Svar på tråden Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?
  • Anonym (Chris Manny)
    Anonym (Tanke) skrev 2023-04-18 10:26:56 följande:

Tänk om det infördes registreringstvång så såna som jag nu inte kunde skriva anonymt. Hur många skulle bli kvar 10 max 20?

Forumet var faktiskt mer åt det hållet för X antal år sedan. Eller rättare sagt man hade färre möjligheter att skriva som anonym utan man skrev för det mesta med sitt nick. vilket gjorde att man kände till vilka nick som var vilka även om man inte kände till vem personen bakom var. På den tiden var det också mycket mer ett föräldraforum, det mesta handlade om just familjeliv. Det fanns moderatorer som var riktiga personer (ganska många dessutom).
    Visst fanns det troll också men inte på denna nivån, ibland var de riktigt charmiga. Vem minns inte ANOF tex som ville ta med skottkärran in i mataffären tex men skrev på ett så trovärdigt sätt att man faktiskt undrade om personen skämtade eller var allvarlig?helt underbar. Då var det ungefär 15 år sedan eller så jag hängde mycket här när barnen var små. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 13:28:53 följande:
    Forumet var faktiskt mer åt det hållet för X antal år sedan. Eller rättare sagt man hade färre möjligheter att skriva som anonym utan man skrev för det mesta med sitt nick. vilket gjorde att man kände till vilka nick som var vilka även om man inte kände till vem personen bakom var. På den tiden var det också mycket mer ett föräldraforum, det mesta handlade om just familjeliv. Det fanns moderatorer som var riktiga personer (ganska många dessutom).
    Visst fanns det troll också men inte på denna nivån, ibland var de riktigt charmiga. Vem minns inte ANOF tex som ville ta med skottkärran in i mataffären tex men skrev på ett så trovärdigt sätt att man faktiskt undrade om personen skämtade eller var allvarlig?helt underbar. Då var det ungefär 15 år sedan eller så jag hängde mycket här när barnen var små. 
    En tanke jag får är att nyblivna småbarnsföräldrar idag väljer andra sätt att hitta varandra, och att Familjeliv nu är en blandning av nostalgiker som känner varandra från förr och minns den underbara ANOF, (som för mig är mer av en mytologisk gestalt) , frånskilda, separerade, bittra och/eller sorgsna som livet hänt sedan de lyckliga småbarnsåren då de fann gemenskap på Familjeliv och sedan alla andra typer som beskrivits ovan. Jag har för mig att folk skrivit det innan också, att de upplever att Familjeliv var bättre förr. Nu är det ofta hemskt. Men jag tar mig inte härifrån eftersom det fyller ett socialt behov som jag har och inte hittar någon tillräckligt bra ersättning för. 
  • Tow2Mater
    Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 13:28:53 följande:
    Nu undrar de ju mera om frågor som jag råkade äta en bit choklad, kan jag få listeria? (signatur orolig) ...
  • Anonym (Chris Manny)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-18 08:04:40 följande:
    Min version är det här. 

Jag kom in som ny. Jag skrev mycket om mig själv. Jag hade åsikter som inte uppskattades och drev argumentation kring dem. Trolltrådar som drev med mina åsikter startades. Jag trollade i dem. 
    Kaffedraken fanns. Jag sa ifrån om mobbningen. En grupp blev arg på mig. 
    I en dejtingtråd fick jag en vän. Tyvärr var han ett ex till en av stjärnorna på Familjeliv. Jag fick massor av fiender. Publiken såg drama eftersom de ville ha drama. 

Jag skulle inte tolka det riktigt så och då har jag långa pauser från FL så jag har förmodligen missat en del. 

På ett forum får man mothugg så är det bara. Där tycks du dra igång mycket där förmodligen de flesta andra bara släppt det och gått vidare. Att personer drivit är såklart inte okej men jag kan förstå lite varför du gjort det. Trolltrådar om en persons inlägg är såklart inte okej. Men jag tror du kanske tar saker lite för personligt. Men vad säger du har Kaffedraken lämnat? Jag hoppas han hittat sin drömkvinna nu. Kan bara beundra honom på något sätt och det vore välförtjänt. 
    Ang din vän som jag antar är samma som du skrev om för någon vecka sedan att du brutit med och att han delat era konversationer-vilket är väldigt lågt. Men då var versionen vad jag kan minnas (börjar bli gammal) en helt annan. Du hade brutit med honom och exet?  Och du var upprörd att ha blivit varnad för personen av någon? (Minnet är kort men bra).

Irrelevant egentligen men dina versioner ändras lite (åtminstone för mig som inte läser så ofta men funderade ett slag över vilka det var). Jag tror och det skriver jag i all välmening att du ofta skriver lite i affekt vilket gör att historien ändras kanske då utefter humör? Jag läste även att du skrivit att du blivit uthängd på Dumpen vilket är extremt lågt även på FL och inte okej mot någon. 
    Kanske är en FL paus något du behöver och det menar jag för din själfrids skull. Alla kan bli arga på FL ett tag, men just nu tror jag folk är lite som skolbarn, att det är roligt att retas med den som går i affekt helt enkelt?mina 2 cent för vad det kan vara värt. 

• Anonym (Chris Manny)
    Tow2Mater skrev 2023-04-18 13:49:33 följande:
    Nu undrar de ju mera om frågor som jag råkade äta en bit choklad, kan jag få listeria? (signatur orolig) ...
    Trist utveckling?Då har jag hellre ANOF. Du var väl med på den tiden. Svantrådarna tex..
  • Anonym (Chris Manny)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-18 13:44:59 följande:
    En tanke jag får är att nyblivna småbarnsföräldrar idag väljer andra sätt att hitta varandra, och att Familjeliv nu är en blandning av nostalgiker som känner varandra från förr och minns den underbara ANOF, (som för mig är mer av en mytologisk gestalt) , frånskilda, separerade, bittra och/eller sorgsna som livet hänt sedan de lyckliga småbarnsåren då de fann gemenskap på Familjeliv och sedan alla andra typer som beskrivits ovan. Jag har för mig att folk skrivit det innan också, att de upplever att Familjeliv var bättre förr. Nu är det ofta hemskt. Men jag tar mig inte härifrån eftersom det fyller ett socialt behov som jag har och inte hittar någon tillräckligt bra ersättning för. 

Jag tror småbarnsföräldrarna numera håller till i olika FB grupper. Åtminstone gjorde exet det, hon fnös åt FL. Alltid undrat varför.
    Jag tror om du inte gjort det att du kan söka på ANOFtrådarna. Hon var väl t.o.m. i Aftonbladet eller dyl. Det finns t.o.m. en bok om FL och olika trådar, mycket underhållande läsning för den intresserade. 

Missförstå mig rätt, men efter att jag läst en del av dig då jag återvände för några veckor sedan så önskar jag att du hittar något annat sätt att fylla sitt sociala behov. FL känns även om jag förstår syftet som något som även blivit negativt för dig- skrivet i all välmening 

• Anonym (Tanke)

Jag är anonym på nätet, söker ingen kontakt och vill inte vara spårbar. Varit på FL av och till och mer aktiv för några år sedan. Av de man minns verkar många ha lämnat eller har de hittat nya diskussionsforum? Lite nyfiken vad som hänt flera kändisar härifrån.

• Fröken Allvar
    Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 13:54:16 följande:

Jag skulle inte tolka det riktigt så och då har jag långa pauser från FL så jag har förmodligen missat en del. 

På ett forum får man mothugg så är det bara. Där tycks du dra igång mycket där förmodligen de flesta andra bara släppt det och gått vidare. Att personer drivit är såklart inte okej men jag kan förstå lite varför du gjort det. Trolltrådar om en persons inlägg är såklart inte okej. Men jag tror du kanske tar saker lite för personligt. Men vad säger du har Kaffedraken lämnat? Jag hoppas han hittat sin drömkvinna nu. Kan bara beundra honom på något sätt och det vore välförtjänt. 
    Ang din vän som jag antar är samma som du skrev om för någon vecka sedan att du brutit med och att han delat era konversationer-vilket är väldigt lågt. Men då var versionen vad jag kan minnas (börjar bli gammal) en helt annan. Du hade brutit med honom och exet?  Och du var upprörd att ha blivit varnad för personen av någon? (Minnet är kort men bra).

Irrelevant egentligen men dina versioner ändras lite (åtminstone för mig som inte läser så ofta men funderade ett slag över vilka det var). Jag tror och det skriver jag i all välmening att du ofta skriver lite i affekt vilket gör att historien ändras kanske då utefter humör? Jag läste även att du skrivit att du blivit uthängd på Dumpen vilket är extremt lågt även på FL och inte okej mot någon. 
    Kanske är en FL paus något du behöver och det menar jag för din själfrids skull. Alla kan bli arga på FL ett tag, men just nu tror jag folk är lite som skolbarn, att det är roligt att retas med den som går i affekt helt enkelt?mina 2 cent för vad det kan vara värt. 

Hej. Jag har ingen "version" som ändras. Den "version" du tillskriver mig är vad konton i den här tråden skrivit. 

www.familjeliv.se/forum/thread/82335759-har-du-ett-behov-av-att-trycka-ner-andra-for-att-kanna-dig-battre-sjalv

Vad jag har är en manlig vän som en av Familjelivs stjärnor varit kära i. Vad jag vet har han inte delat mina mail. Däremot, när någon skrev att de mail som delats måste ha innehållit något snaskigt och inte vardagligt tänkte jag på mailen som skickats mellan mig och kvinnan, situationen jag skriver om i denna tråd

www.familjeliv.se/forum/thread/82313580-har-du-blivit-catfishad-nagon-gang

Eftersom du tillskriver mig saker så repeterar jag detta även i denna tråd.

För att uttrycka mig som ett av de konton som var aktiva i den första länken så är det "knappast mitt fel" om folk väljer att uppföra sig som skolbarn.

Jag har fortfarande inte blivit uthängd på Dumpen. Däremot har ett konto här påstått att jag blivit uthängd på Dumpen, vilket är förtal. Samma konto engagerar sig mot förtal här 

www.familjeliv.se/forum/thread/82335063-mitt-ex-varnar-for-mig-vad-ska-jag-gora

Jag har kontakt med dem jag vill ha kontakt med här och sedan brukar jag svara dem som påstår saker om mig. Men som Tukt skriver så krävs det en hel del tid och energi för att läsa alla dessa trådar. Lättare att lyssna på ryktena, antar jag. 
  • Anonym (Chris Manny)
    Anonym (Tanke) skrev 2023-04-18 14:08:14 följande:

Jag är anonym på nätet, söker ingen kontakt och vill inte vara spårbar. Varit på FL av och till och mer aktiv för några år sedan. Av de man minns verkar många ha lämnat eller har de hittat nya diskussionsforum? Lite nyfiken vad som hänt flera kändisar härifrån.

Jag också. Jag var mycket här för många år sedan, dessa personer borde vara runt 40 idag. På den tiden kände man eller åtminstone kände till varandra. Kanske bidrog det till att respekten var högre
  • Anonym (Chris Manny)
    Fröken Allvar skrev 2023-04-18 14:12:54 följande:
    Hej. Jag har ingen "version" som ändras. Den "version" du tillskriver mig är vad konton i den här tråden skrivit. 

www.familjeliv.se/forum/thread/82335759-har-du-ett-behov-av-att-trycka-ner-andra-for-att-kanna-dig-battre-sjalv

Vad jag har är en manlig vän som en av Familjelivs stjärnor varit kära i. Vad jag vet har han inte delat mina mail. Däremot, när någon skrev att de mail som delats måste ha innehållit något snaskigt och inte vardagligt tänkte jag på mailen som skickats mellan mig och kvinnan, situationen jag skriver om i denna tråd

www.familjeliv.se/forum/thread/82313580-har-du-blivit-catfishad-nagon-gang

Eftersom du tillskriver mig saker så repeterar jag detta även i denna tråd.

För att uttrycka mig som ett av de konton som var aktiva i den första länken så är det "knappast mitt fel" om folk väljer att uppföra sig som skolbarn.

Jag har fortfarande inte blivit uthängd på Dumpen. Däremot har ett konto här påstått att jag blivit uthängd på Dumpen, vilket är förtal. Samma konto engagerar sig mot förtal här 

www.familjeliv.se/forum/thread/82335063-mitt-ex-varnar-for-mig-vad-ska-jag-gora

Jag har kontakt med dem jag vill ha kontakt med här och sedan brukar jag svara dem som påstår saker om mig. Men som Tukt skriver så krävs det en hel del tid och energi för att läsa alla dessa trådar. Lättare att lyssna på ryktena, antar jag. 

Fast i den tråden skriver du att du inte har kontakt med någon av de 2 (mannen eller kvinnan), det framstod som märkligt. Åtminstone för mig. 

Aha my bad, det låter långsökt att dela mail. Men jag vet att det har förekommit och förekommer tyvärr. Noosy fråga men varför skriver du och kvinnan snaskiga saker om denna man? Låter som triangeldrama. 

Här tror jag en skillnad är, du länkar till trådar med många hundra inlägg som de flesta nog bara skumläst. Betvivlar inte om jag länkat ett sådan tråd till dig att du läst men jag tror gemene man och där inkluderar jag mig själv varken har tid eller ork att läsa så mycket.

Lyssnar inte på rykten, det jag vet är det jag sett skrivas av dig. Jag känner inte så många härinne privat. Däremot känner igen personer eller några nick efter vad de skriver.

Svar på tråden Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?