• nihka

Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?

En hel del trådar är skapade av ett mindre antal personer som vill klaga på andra, älta sin offerroll och peta utan att bli petade på.

När de sedan tappar det helt med sina "svar på tal" är det andras fel att de har jobbat sig fram till en avstängning igen.

Återkommer återigen under nytt nick, håller med några av sina gamla nick, lägger ytterligare en röst i sina omröstningstrådar och startar en ny tråd.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tukt skrev 2023-04-17 16:22:12 följande:

Folk är ju här av olika anledningar, och har olika ingång i varför man diskuterar.
    Vissa diskuterar för ett testa tankegångar, andra för att "vinna" diskussioner. De två tenderar ofta att hamna i konflikt.
    andra saknar helt enkelt social kompetens och tycker att bara för någon ställer en fråga, så ska den läxas upp.
    Sedan har du alla de som gärna vill vara med i trådarna, men som inget har att tillföra. Vilket skapar frustration hos en del.
    Slutligen de personer med låg IQ och låg EQ, samt de med psykisk problematik, som tycks dras hit likt flugor till socker.

Eller så vill man torgföra sina föreställningar och fördomar som fakta och blir hur förolämpad som helst när man stöter på motstånd och vill återgå till "sakfrågan" om exempelvis varför kvinnor är så falska.
  • nihka
    Fröken Allvar skrev 2023-04-18 07:28:54 följande:

Jag håller med Nikha om att man inte ska överskatta folk när de är på forum. De flesta verkar skumma rätt ordentligt. Den här trådstarten är ju ett resultat av skummande av en annan tråd och ett sätt att skapa lite ny lägereld över vilka stora idioter alla andra är. 
    Egentligen var vinkeln inte jätteny och fräsch. Jag var ironisk. 

Jag uppfattade faktiskt inte ironin så det var bra att du sa det.

Inte de flesta, tror jag, utan en mindre skara som vill verka vara många.
  • nihka
    Anonym (Jadu..) skrev 2023-04-18 07:39:03 följande:
    Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?
    Ja, du är ju en av de som är duktig på att provocera folk. Rätt vad det är kanske du själv "trampar i klaveret".
    Pet, pet Glad
  • nihka
    MysigaSara97 skrev 2023-04-17 19:24:35 följande:

Finns så sjukt många idioter här att det är svårt att hålla fingrarna i styr.

Eller hur. Det finns sjukt många idioter här och sedan samlas sjukt många icke-idioter för att klaga på dem.

Jag var aldrig bäst på matte, men det går säkert ihop på nåt sätt Glad
  • nihka
    Fröken Allvar skrev 2023-04-18 07:36:24 följande:

Jag håller även med Nikha om att det är få personer bakom de flesta trådarna. Den här tråden är startad av en av dem. 🙂

Jepp. Seriegnäll. Som Emerdale. Du kan missa hur många avsnitt som helst och hela säsonger och ändå inte sakna nåt.
  • nihka
    Anonym (Chris Manny) skrev 2023-04-18 22:37:51 följande:
    Fel ordval, att det skrivs inlägg hela dagarna. Men jag dömer ingen. Jag tror funktionen för att se när nån är inloggad är borttagen i övrigt 
    På gamla FL som togs bort häromveckan, den levde kvar i flera år parallellt med nuvarande FL, fanns det en grön eller röd "lampa" bredvid avataren i alla inlägg som visade om personen var inloggad eller inte. Stämde väl inte alltid hundra om man såg på sig själv, men oftast rätt. Så det var verkligen inte någon hysterisk aktivitet att lägga märke till det.
Svar på tråden Varför hamnar vissa medlemmar i drama hela tiden?