• Oväntadedrömmen

BIM Maj 2023

Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
    Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla 

Kopiera listan och lägg in er i ordning!
    Lycka till ❤️

4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet

• Svar på tråden BIM Maj 2023
  • MarKih83
    Oväntadedrömmen skrev 2023-05-25 07:28:06 följande:
    Nej jag har köpt storpack och testat rätt friskt jag med. Tänker alltid att jag ska hålla mig, men det är svårt att låta bli. Haha.

Jag har aldrig fått ett spökstreck på babyplans, så jag delar inte samma upplevelser som många andra. Och då har jag ändå testat i alla fall i över ett halvår🤭

Jag är på äl+11, men negativt idag. Jag tror inte att jag ägglossade den här gången då jag inte haft några av mina vanliga ägglossningssymtom, vilket min karl tydligen också tänkt på. Några här sa att det kan tyda på graviditet.  Så hoppet är inte helt ute 🙂
    Jag tog med Babyplan idag och det var totalt blank, inte ens efter utgången tid blev det nåt streck så det verkar funka som det ska, kanske blivit bättre kvalitet?
  • Minmillis

Jag hade ägglossning den 9e maj med lite rosa aprikos spotting. Äl+13 fick jag jobbig mensvärk, yrsel och såpass mycket flytningar att jag trodde att mensen kom hela tiden men de gjorde den inte. Sedan försvann mensvärken samma dag o idag är det äl+16 o har idag för första gången fått molande vid livmodern. Men fortfarande ingen mens. 

Någon som har koll på om man kan få ont när ägget fäster? Kan de fästa så sent som äl+13?

• cutepenguin
    Minmillis skrev 2023-05-25 10:34:22 följande:

Jag hade ägglossning den 9e maj med lite rosa aprikos spotting. Äl+13 fick jag jobbig mensvärk, yrsel och såpass mycket flytningar att jag trodde att mensen kom hela tiden men de gjorde den inte. Sedan försvann mensvärken samma dag o idag är det äl+16 o har idag för första gången fått molande vid livmodern. Men fortfarande ingen mens. 

Någon som har koll på om man kan få ont när ägget fäster? Kan de fästa så sent som äl+13?

Jag fick molvärk ÄL+14 som
    höll i sig 3-4 dagar. Kändes som lättare mensvärk. Så absolut möjligt! Glad Plussade ÄL+16.

• Minmillis
    cutepenguin skrev 2023-05-25 11:06:21 följande:

Jag fick molvärk ÄL+14 som
    höll i sig 3-4 dagar. Kändes som lättare mensvärk. Så absolut möjligt! Glad Plussade ÄL+16.

Spännande och stort grattis till plusset! Funderar på om de är 16 dagar efter så kanske man kan ta ett test såhär mitt på dagen. De känns som att jag lurar mig själv lite. Att om jag tar ett test kommer de vara negativt bara för att jag tänkt att denna gången så kanske de är något 
  • cutepenguin
    Minmillis skrev 2023-05-25 11:20:17 följande:
    Spännande och stort grattis till plusset! Funderar på om de är 16 dagar efter så kanske man kan ta ett test såhär mitt på dagen. De känns som att jag lurar mig själv lite. Att om jag tar ett test kommer de vara negativt bara för att jag tänkt att denna gången så kanske de är något 

Tack! Glad Jag tog testet på morgonen bara för att ?vara säker?, men jag tror säkert det hade gått bra mitt på dagen också om man inte druckit extremt mycket innan. 

Håller tummarna för dig!! Hjärta

• MarKih83
    Minmillis skrev 2023-05-25 11:20:17 följande:
    16 dagar efter äl borde det inte spela nån roll när på dagen du tar, spännande😃
  • Anonym (Liljan95)

Påtal om plus tjejer! Ni som också plussat hur har era test sett ut efter tiden jämför med hur de såg ut inom tiden? Mitt streck va brett men när de torka så blev de smalt. Ska de verkligen de? Hur har era sett ut? 

• Anonym (Temp)
    Anonym (Liljan95) skrev 2023-05-25 13:03:39 följande:

Påtal om plus tjejer! Ni som också plussat hur har era test sett ut efter tiden jämför med hur de såg ut inom tiden? Mitt streck va brett men när de torka så blev de smalt. Ska de verkligen de? Hur har era sett ut? 

Det är helt normalt. Så ser mitt test från 2019 fortfarande ut, när jag blev gravid med första barnet. Färgen liksom koncentrerar sig när den torkar.
Svar på tråden BIM Maj 2023