• Oväntadedrömmen

BIM Maj 2023

Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
    Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla 

Kopiera listan och lägg in er i ordning!
    Lycka till ❤️

4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet

• Svar på tråden BIM Maj 2023
  • Barbrastreisand
    milor skrev 2023-05-22 06:38:53 följande:

Hej igen! Har någon av er först fått ett negativt test och sen positivt sent i cykeln? 
    Jag fick negativt på graviditetstest i lördags BIM-1, tempen droppade lite i fredags och hade sån mensvärk igår så jag tänkte ju att det är kört, men när jag vaknar upp idag på BIM+1 så var tempen fortfarande kvar på samma som tidigare dagar och ingen mens! 🤔😨

Grafen ser väldigt lovande ut! Ta ett nytt test, håller tummarna!:D 
  • milor
    Barbrastreisand skrev 2023-05-22 11:25:27 följande:

Grafen ser väldigt lovande ut! Ta ett nytt test, håller tummarna!:D 
    Aah, nu sitter jag på jobbet och känner mig nervös! 😅 Med min förra graviditet så kände jag så starka symptom redan en vecka efter ÄL och fick ett starkt streck två dagar innan mens, så jag är så förvånad att det kanske är helt tvärtom den här gången. Jag uppdaterar när jag vet! 🙈🤗
  • Oväntadedrömmen

Jag börjar misstänka att trots positivt ägglossningstest så blev det ingen ägglossning den här gången.
    Äl+8 idag och jag har inga symtom över huvudtaget på att mensen komma skall om 1 vecka.

I vanliga fall får jag fruktansvärt ont i brösten redan äl+4-5, så pass att man knappt kan nudda dem  sen lider jag ju även av pmds, men den här veckan har jag haft mycket energi, möblerat om och storstädat. Inte mått psykiskt dåligt alls.

Så bara invänta mensen och även inse att den kan bli sen om ägglossningen inte blivit av. 🙂

Någon mer som kännt så tydligt att ägglossning inte blivit av?

• Kawa81
    Barbrastreisand skrev 2023-05-22 11:21:06 följande:

Äl+11/12 och idag upplever jag att det drar i livmodern. Vet inte om det är önsketänkande och bara början på mens.. att man alltid ska analysera så mycket! Troligen kommer mina testa-tidigt idag så kanske passar på ta ett test i eftermiddag :D 

Ja det där analyserandet kan göra en löjligt fixerad, lite ocd varning lixom emellanåt 😂
    Hoppas testen kommer 😃, e så jäkla spännande å få se resultaten.. som åskådare blir man nästan som ett barn på julafton.. 🥰😂
  • Lina98

Idag är jag på ÄL +9, kunde inte hålla mig så tog en ?testa tidigt sticka? idag som var negativ, vet att det är tidigt så hoppas verkligen inte att det är kört. Har ändå mycket symptom tycker jag. Kom en ljusrosa blödning ÄL +5, dagen efter det började molvärk i mage och ländrygg och har hållit i sig. Har lite ömma bröst, magen känns svullen och humöret svänger fort😅 mina mellanblödningar har inte heller dykt upp än och dom kommer alltid några dagar innan mens. Allt detta kan ju såklart bara vara mens symptom men hoppas fortfarande 🙏🏼

• Mitchelina

Bim+1, tog ett testa tidigt CB digitalt igår på BiM, negativt tyvärr, mensen har heller inte kommit ännu, tempen sjönk  0,1 imorse, förmodligen mens imorgon tyvärr? får väl ses i Bim Juni istället :)

• Anonym (Liljan95)

Hade inte tänkt testa alls denna månaden. Men så fick jag ett infall vid lunchtid äl+13 och självklart så är jag korkad o glömmer av att jag precis varit på toa o råkade ta testet när jag hållit mig i 1 timma Obestämd men ja.. bilden föreställer efter 3 minuter, 5 minuter och 7 minuter. 

(Testet ska inte läsas av efter 10 minuter) 
  • Potatisbulle

Hej på er!

Jag börjar känna mig ganska uppgiven/frustrerad och ledsen på kroppen nu. Tempen är total berg och dalbana och gör mig så förvirrad? Tagit ÄL tester senaste två veckorna och de har också varierat i styrka mellan dagarna. Ibland nästan lika starka streck (men aldrig helt), senast igår. FF satte ut först ÄL på dag 19 men tog bort det sen (såklart). Nu är stickorna slut och det tar emot att lägga pengar på fler. Hade två lite blodblandade flytningar på dag 23, annars noll symtom (vilket jag brukar ha).

Kan det vara så att ägglossningen försökt men misslyckats? Någon som har erfarenhet av en lika hoppig kurva som min? Just vill jag bara ha min mens och börja om på nytt, men det kanske inte är kört denna cykeln än? 🙃

• Barbrastreisand

Kunde inte låta bli att ta ett test när jag kom hem haha! Fick såklart svaaagt diffust streck som troligen är spök precis som jag fått tidigare gånger.. Vet inte om det syns här. Nedersta bilden visar ett test några minuter efter tiden (översta) och ett inom tiden (nedre). Ska se om jag lyckas hålla mig i 6 timmar idag annars får det bli ett nytt imorgon bitti :D 

• Barbrastreisand
    Potatisbulle skrev 2023-05-22 16:13:59 följande:

Hej på er!

Jag börjar känna mig ganska uppgiven/frustrerad och ledsen på kroppen nu. Tempen är total berg och dalbana och gör mig så förvirrad? Tagit ÄL tester senaste två veckorna och de har också varierat i styrka mellan dagarna. Ibland nästan lika starka streck (men aldrig helt), senast igår. FF satte ut först ÄL på dag 19 men tog bort det sen (såklart). Nu är stickorna slut och det tar emot att lägga pengar på fler. Hade två lite blodblandade flytningar på dag 23, annars noll symtom (vilket jag brukar ha).

Kan det vara så att ägglossningen försökt men misslyckats? Någon som har erfarenhet av en lika hoppig kurva som min? Just vill jag bara ha min mens och börja om på nytt, men det kanske inte är kört denna cykeln än? 🙃

Det ser ut som om kroppen försöker ägglossa? Tanken på dagar med äggvitesekret, påminner om när jag fick lång cykel och tillslut blev ägglossningstestet positivt. hur lång cykel brukar du vanligtvis ha?
Svar på tråden BIM Maj 2023