• Oväntadedrömmen

BIM Maj 2023

Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
    Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla 

Kopiera listan och lägg in er i ordning!
    Lycka till ❤️

4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet

• Svar på tråden BIM Maj 2023
  • Anonym (MiniRodini)

Testade med Clearblue Digital Ultratidigt nu på morgonen och fick Inte Gravid på BIM -1, så jag hoppar till Juni tråden men fortsätter såklart kika in här och håller tummarna så hårt det går och hejar på Er Alla Hjärta

Det kändes ändå förvånansvärt bra att få ett negativt test. Det var ju vårt första riktiga försök för syskon, men vi har ju ett oplanerat MA i bagaget också. Så ett plus hade såklart givit mig en stor oro för missfall, samtidigt kan jag erkänna att det nånstans finns en liten charm i att följas i BIM trådar och vänta och längta. Och nu får jag ju fortsätta kämpa och hänga i dom! Hjärta

Missförstå mig rätt, vårt första barn tog över 1,5 år och många tårar, fertilitetsutredning osv att få till. Så på ett sätt är det ju absurt att jag är positiv till den här kampen igen, men ja, det finns en liten charm också! Och för oss är det egentligen optimalt med syskon i Mars/April, men ett barn kommer ju när det kommer? Men jag kostar på mig att fortsätta längta, hoppas och vara positiv! Iaf just nu. Förmodligen låter det annorlunda i sommar, men det tar vi då Flört
    Kram och heja heja tjejer! 

• milor

Väldigt tydlig dipp i temp idag 😅  jag tänker att det kan vara en sån där ?second estrogen surge? eller implantationsdipp. Fick en tydlig implantationsdipp när jag blev gravid med min son och samma när jag fick en kemisk graviditet, men har också haft mindre dippar när jag inte varit gravid.

För vår del skulle det också passa bäst i livet med en februari eller mars-bebis, så om det skulle bli negativt den här månaden skulle det ändå kännas okej 🥰
  • Syskonförsök

Spännande att flera av oss önskar på tidigast mars! 😂❤️

Här har tempen varit stabil tre dagar men jämför fortfarande med förra månadens väldigt höga temperaturer om 36,8-37,0 så är inte särskilt optimistisk! Provade även ett test idag och negativt äl+11. 

Har haft ?mensvärk? sedan igår em och brukar aldrig ha så mycket känningar så kanske en jäkla ordentlig blödning på G. idag känns humöret kasst så säkert mens på G kommande dagar. 

• trefaldigmästareikärlek

Syskonförsök ni verkar ju ha fått till det bra inför äl iaf, hoppas nu verkligen tempen tar ett ordentligt skutt upp 😍
    Jag har haft lätt molvärk under dagen och en nypande/strålande smärta. Nu har det avtagit men Moler till lite då och då. 🤷?♀️

• Loui123

Hallå där!

Jag är inte så aktiv med skrivandet, men läser allt ni skriver. Jag får min mens vilken dag som helst, lite spottings och en temp som dalar. Så tråkigt Och lätt att bli besviken! 

Men nu till min fråga, det är vårat andra barn vi försöker skaffa, men ungefär 6e försöket nu. Har ni några tips som ni tror har funkat för er för att maximera chanserna?
    Känner att kroppen inte är helt 100, stress och småbarn. Har en 3-åring hemma och vill så gärna ha en till. 

grattis till alla som plussat, ni andra - vi fortsätter kämpa! 😍

• Syskonförsök

Hej! Jag vet faktiskt inte om jag tror på tillskott eller ej.. provat det mesta skulle jag säga! (munkpeppar, rosenrot, bidrottninggelé, d vitamin, gravid vitamin och c vitamin). C vitamin ska höja progesteronet naturligt i kroppen och första månaden med det plussade vi äntligen efter 11 försök. dock blev det tyvärr missfall! Vet inte alls om något tillskott egentligen hjälpt eller ej! 

Loui123 skrev 2023-05-14 18:41:37 följande:

Hallå där!

Jag är inte så aktiv med skrivandet, men läser allt ni skriver. Jag får min mens vilken dag som helst, lite spottings och en temp som dalar. Så tråkigt Och lätt att bli besviken! 

Men nu till min fråga, det är vårat andra barn vi försöker skaffa, men ungefär 6e försöket nu. Har ni några tips som ni tror har funkat för er för att maximera chanserna?
    Känner att kroppen inte är helt 100, stress och småbarn. Har en 3-åring hemma och vill så gärna ha en till. 

• Loui123
    Syskonförsök skrev 2023-05-14 20:38:59 följande:

Hej! Jag vet faktiskt inte om jag tror på tillskott eller ej.. provat det mesta skulle jag säga! (munkpeppar, rosenrot, bidrottninggelé, d vitamin, gravid vitamin och c vitamin). C vitamin ska höja progesteronet naturligt i kroppen och första månaden med det plussade vi äntligen efter 11 försök. dock blev det tyvärr missfall! Vet inte alls om något tillskott egentligen hjälpt eller ej! 

Tack för snabbt svar!

Nej, jag vet egentligen inte om sådant funkar heller. Men tack Snälla för tips! Jag hoppas att lite ledighet i sommar kommer göra susen. ☺️
  • Foodie92

Loui123: jag tar thorne prenatal har de man behöver iaf 😊 jag har ju inte lyckats ännu men folsyra och andra mineraler är väldigt bra att få i sig.

Jag har inte testat andra special sätt de finns för jag är lite feg men denna månad testar vi bisolvon iaf de vet jag att jag klarar av haha

• SeptemberB
    Loui123 skrev 2023-05-14 18:41:37 följande:

Hallå där!

Har också ett litet barn och ett rejält stressigt jobb. Det känns som svårare förutsättningar att få till ett syskon än det var med första barnet!
    Jag har hört att D-vitamin ska hjälpa äggkvalitén så det har jag ätit nu under vintern för att förbereda. Senaste gången jag var gravid gjorde vi sex försök (ett missfall i vecka 7-8 och en kemisk graviditet) innan jag fick en fullgången graviditet i slutet av sommaren. Inbillar mig att det var en skjuts med solljus som hjälpte till...
Svar på tråden BIM Maj 2023