Inlägg från: Anonym (MiniRodini) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MiniRodini)

BIM Maj 2023

Hej tjejer! 

Hänger också gärna på här nu när vi ska påbörja våra seriösa försök till syskon. Jag är väldigt ödmjuk inför att det kan ta tid, men hoppas såklart att det går fortare att få till tvåan än ettan! 

4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    12/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    13/5 MiniRodini, försök 1, andra barnet
    15/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 anonym (Mammi)
  • Anonym (MiniRodini)
    Syskonförsök skrev 2023-04-24 19:52:40 följande:

Börjar äntligen närma sig ägglossning ❤️
    Båda är verkligen så taggade trots att vi precis hade missfall. Nu fasen ska vi väl snart få en bebis som stannar!

Spännande, håller alla tummar och tår att det ska ta sig och stanna denna gången. Har hört att en del verkar ha lättare att bli gravida efter ett missfall. Vi hade också ett missfall tidigare i år, det var dock en oplanerad gravidet (men såklart välkommen). Men man kan ju hoppas att det stämmer för oss båda Hjärta
  • Anonym (MiniRodini)
    Ellika123 skrev 2023-04-28 12:46:15 följande:

Jag är gravid! <3 Lycka och oro i samma svep, men jag ska tillåta mig själv att fokusera på lyckan ett tag och ta oron som följer lite senare. Mina cykler på 26-30 dagar gjorde det lite svårt för mig att räkna ut bim, men denna cykel måste ha varit närmare 26 än 30 av testen att döma. 

Håller alla tummar och tår att vi får fler positiva test här i tråden framöver, jag kommer fortsätta hänga kvar i tråden!

Grattis! Åh så kul med ett plus Hjärta Försök njuta och lev på lyckan, du är gravid! 
  • Anonym (MiniRodini)
    Anonym (Likliz) skrev 2023-05-02 20:58:18 följande:

Fick plus idag! Håller tummarna för att det stannar kvar och för er andra ❤️

Underbart!! Njut och tänk positivt, nu är du gravid Hjärta Just idag kunde det inte vara bättre, grattis!

Familj123 skrev 2023-05-03 03:20:34 följande:

Mina 3 plus visade sig vara falska , känner mig ledsen ❤️

Håller med tidigare, troligtvis en kemisk graviditet om du sett svaga plus. Förstår om det känns tungt, men kanske ett positivt tecken att kroppen ändå ville bli gravid? Ta hand om dig Hjärta

Bakpotatis skrev 2023-05-03 07:32:48 följande:
    Det var ett plus!!! Tog ett till linjetest idag som fortfarande är nästan osynligt men det digitala gav utslag. Chocktillstånd nu

Grattis!! Förstår chocktillståndet, så fantastiskt Hjärta Njut!
  • Anonym (MiniRodini)
    AJMB skrev 2023-05-05 05:22:13 följande:

BIM idag men testade negativt nyss, tempen har dippat rejält också så tror att mensen dyker upp under dagen. Trodde inte att jag skulle bli så ledsen då det är första försöket och jag vet att det kan ta tid men är Så besviken nu :( 

Förstår besvikelsen! Och den har man såklart rätt till oavsett om det är första försöket eller försök 10+. Vi har ju alla en barnlängtan inombords, så vore konstigt om vi inte reagera. Håller tummarna för att nästa månad är din tur Hjärta
    My871 skrev 2023-05-05 06:47:48 följande:

Såhär ser  tempen ut idag. Vad händer egentligenFörvånad

Men vad spännande! Du har inte tagit ett till test nu på morgonen? Tyckte eventuellt att jag kunde ana något på ditt test igår, men ibland ser man ju vad man vill se på de där testerna? Håller tummarna! 

Mamanda90 skrev 2023-05-05 07:44:10 följande:
    Visst är det ett plus? 😭 kan inte fatta det riktigt då jag inte har några symptom mer än varit lite yr de senaste dagarna 🥹

Det där är ett solklart plus så grattis och njut Hjärta 

• Anonym (MiniRodini)
    My871 skrev 2023-05-05 11:44:53 följande:
    Det är tyvärr inte starkare än gårdagens streck, så jag inväntar en sen mens istället tyvärr. Magen värker, så den dyker nog upp snart:( hur går det för dig? 
    Men så tråkigt Gråter Jag är bara på ÄL+3 så har tyvärr inte så mkt action att bidra med till tråden just nu? 
  • Anonym (MiniRodini)
    Embarazada skrev 2023-05-06 10:06:13 följande:

Jag brukar alltid få spökstreck på babyplan, men det här var lite udda, direkt jag tog testet så syntes det "väldigt" bra:

Efter typ två minuter så försvann det i princip:

Och efter typ 5 min så ser man bara ett tydligt gråaktig streck. 
    Någon annan som fått såhär tidigare? 

Har för mig att vi har samma BIM och isåfall är ju du också på BIM-7 och det känns ju på tok för tidigt att testa? Kanske ta ett nytt om några dagar? Oavsett så håller jag såklart tummarna för ett starkare streck Hjärta
  • Anonym (MiniRodini)

FF ändrade min ÄL nu, vilket stämmer bättre med tempökningen så flyttar fram BIM 2 dagar.
    Vad roligt att det tillkommit några nya i tråden, välkomna Hjärta
    Stort grattis till Er som redan plussat, hoppas Ni kan slappna av att njuta lite. Och ett stort heja till Er som börjat testa med HcG test, så spännande. Jag plussade på BIM med första barnet och senaste graviditeten som slutade i MA så plussade jag 3 dagar innan BIM, så det kan absolut variera är min erfarenhet.

2/5 Björnensfru, försök 1, 4:e barnet
    3/5 ivf efter 1,5 års försök, 3 barnet 
    3/5 My871, 1 försöket efter ma dec2021, 5:e barnet 
    3/5 Ellika123, försök 1, första barnet 

3/5 ida543, försök 1 direkt efter MF, första barnet
    4/5 Tricko, försök 1, första barnet
    4/5 Kriss 1 försöket, första barn
    4/5 Bakpotatis, 1 försöket, andra barnet
    5/5 AJMB, första försöket, första barnet
    5/5 hannis1983, försök 2 efter MF, fjärde barnet
    5/5 sanlin1990, minns inte ens vilket försök, 2a barnet.
    6/5 dudetten, försökt i 4 år, första barnet
    7/5 lilliz, försök 2, andra barnet 
    9/5 klyftpotatis, försök 4, första barnet
    10/5 Mmajors, försök 2 efter mf, första barnet
    10/5 TA01, försök nr 9, första barnet 
    11/5 ggi123, försök 8, första barnet
    13/5 Embarazada, försök nr 10. Tredje barnet.
    15/5 MiniRodini, första försöket, andra barnet
    16/5 Veeera, försök 1, första barnet 
    16/5 Loui123, försök 5, andra barnet
    16/5 SeptemberB, försök 1, andra barnet
    17/5 lipa3646, försök 5
    18/5 Mammi, försök 2, andra barnet 
    18/5 Deer10, försök 2, första barnet
    18/5 syskonförsök, försök 1 efter MF, andra barnet
    21/5 Milor, första försöket, andra barnet
    21/ Malmötjej, 4:e försöket, första barnet 
    22/5 trefaldigmästareikärlek 10 försöket 2:a barnet
    22/5 Frelwi, 3e försöket, 2a barnet
    22/5 malinj83 12e försöket 5e barnet
    26/5 Lina98, 13e försöket, första barnet
    27/5 Potatisbulle, 6:e försöket, första barnet
    27/5 Barbrastreisand
    29/5 ovantadedrommen, försök 6-7, andra barnet
    30/5 MarKih83, 4e försöket, 4e barnet
  • Anonym (MiniRodini)

Jag tror den senaste Apple Watchen även mäter temp, så om man ändå har planer på att köpa en sån så är ju det smidigt Tungan ute Men de är ju inte helt gratis?

Syskonförsök, jag håller tummarna iaf, it ain?t over until it?s over, men som andra skrivit så känner ju du såklart din kropp bäst och du verkar även vara ett temp-proffs! Hjärta Tack för att Du stannar i tråden iaf! 

Stort Grattis till Er som plussat! Så kul att det redan blivit så många pluss i tråden! 

Och jag beklagar att mensen dykt upp hos några här inne, alltid lika ovälkommen. Och kemiska graviditeter, fy sjutton så lurad man blir. Ta den tid Ni behöver för att sörja och va besvikna på livet? 

Men allas vår tid kommer, jag väljer iaf att tro det Hjärta

• Anonym (MiniRodini)

Testade med Clearblue Digital Ultratidigt nu på morgonen och fick Inte Gravid på BIM -1, så jag hoppar till Juni tråden men fortsätter såklart kika in här och håller tummarna så hårt det går och hejar på Er Alla Hjärta

Det kändes ändå förvånansvärt bra att få ett negativt test. Det var ju vårt första riktiga försök för syskon, men vi har ju ett oplanerat MA i bagaget också. Så ett plus hade såklart givit mig en stor oro för missfall, samtidigt kan jag erkänna att det nånstans finns en liten charm i att följas i BIM trådar och vänta och längta. Och nu får jag ju fortsätta kämpa och hänga i dom! Hjärta

Missförstå mig rätt, vårt första barn tog över 1,5 år och många tårar, fertilitetsutredning osv att få till. Så på ett sätt är det ju absurt att jag är positiv till den här kampen igen, men ja, det finns en liten charm också! Och för oss är det egentligen optimalt med syskon i Mars/April, men ett barn kommer ju när det kommer? Men jag kostar på mig att fortsätta längta, hoppas och vara positiv! Iaf just nu. Förmodligen låter det annorlunda i sommar, men det tar vi då Flört
    Kram och heja heja tjejer! 

Svar på tråden BIM Maj 2023