BIM Maj 2023
Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla
Kopiera listan och lägg in er i ordning!
Lycka till ❤️
4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
Hej. Här kom mensen två dagar tidigt igår.
Sä startar igång en majtråd och håller tummarna för oss alla
Kopiera listan och lägg in er i ordning!
Lycka till ❤️
4/5 ovantadedrommen, försök 5-6, andra barnet
Kawa81:
Haha. Det enda jag minns från 15 år sedan är att jag tog ett test på ungdomsmottagningen. Varför jag misstänkte att jag var gravid, det har jag ingen aning om. 🙂
Milor: grattis!😁
En uppdatering från mig, tog ett testa tidigt imorse som var negativt..Blir ett första besök för vidare utredning i veckan så hoppas jag på ett plus nästa månad :)
Äl +6 idag. Känner inga symptom förutom lite molvärk😕
Skulle ju ente bli en massa frågetecken 🙄😂
Jag hoppar in här nu då. För prick två veckor sedan vaknade jag på morgonen utan att mensen kommit som den ALLTID gör. Tog ett gravtest från RFSU som visade ett svagt streck, förstod direkt att jag är gravid men tog ändå ett digitalt CB som visade 1-2 veckor. Är idag i vecka 6(5+5).
Graviditeten är inte planerad, vi har en son som snart blir 1 år och har skyddat oss slaviskt med kondom. Ändå står vi här nu. Jag har känt mig ambivalent vid situationen, men samtidigt insett att jag aldrig skulle mäkta med en abort. Så ja, bf 17 januari 2024. Lite panikartat att ha 1,5 år mellan barnen, planen var att ha ca 3 år.
Jag förstår att majoriteten som hänger här bara känner oändlig eufori och lycka, men jag hoppas att någon kan dela med sig av kloka ord eller tankar - oavsett om ni själva har tätt mellan barnen eller inte. ❤️
Hej allesammans 😊 Kul att följa åt.
Jag har lite oregelbunden mens och vi försöker inte superaktivt heller, men vill så gärna ha en liten trea 🥹 Jag tror jag kommer få mens nu i slutet på maj för det har känts som att ägglossningen varit men nu på slutet har jag haft sån jäkla dålig kolla på menscykeln.
Har iaf sjukt ömma bröst och värk långt ner i magen. Kanske vågar testa om några dagar 🙈
Grattis till er som plussat 🌸
Jag hoppar in här nu då. För prick två veckor sedan vaknade jag på morgonen utan att mensen kommit som den ALLTID gör. Tog ett gravtest från RFSU som visade ett svagt streck, förstod direkt att jag är gravid men tog ändå ett digitalt CB som visade 1-2 veckor. Är idag i vecka 6(5+5).
Graviditeten är inte planerad, vi har en son som snart blir 1 år och har skyddat oss slaviskt med kondom. Ändå står vi här nu. Jag har känt mig ambivalent vid situationen, men samtidigt insett att jag aldrig skulle mäkta med en abort. Så ja, bf 17 januari 2024. Lite panikartat att ha 1,5 år mellan barnen, planen var att ha ca 3 år.
Jag förstår att majoriteten som hänger här bara känner oändlig eufori och lycka, men jag hoppas att någon kan dela med sig av kloka ord eller tankar - oavsett om ni själva har tätt mellan barnen eller inte. ❤️
Varit i liknande situation. Hade en 3 åring och en 1 åring och blev oplanerat gravid trots skydd. Första tanken var att behålla graviditeten och få barn nr 3 när ettåring precis fyllt 2 och alltså ha 3 små barn relativt tätt. Var från början chockad men ändå glad. Men sen kom verkligheten ikapp mig och ångesten 😢 Så jag kan verkligen relatera till chocken och funderingarna kring en oplanerad tät graviditet.
Om du känner att du vill ha fler barn och mest oroar dig över att ålderskillnaden blir så liten så kan jag nämna tusen positiva grejjer med att ha syskon i nära ålder. Visst det blir några tuffa år med två små men dina barn kommer ha en bästis för livet! 🥰