• Anonym (Arwen)

Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?

Det tog slut med mitt ex för ett tag sedan. Jag kan väl erkänna att jag inte betedde mig optimalt och troligtvis brände henne ordentligt och att hon blev väldigt sårad. Men, jag vet att hon varnar andra kvinnor för mig på olika sätt. Bla en jag hade kontakt med som senare blev mycket misstänksam emot mig.
    Vad ska jag göra? Jag tycker det är himla dåligt 

• Svar på tråden Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?
  • Fjäril kär

Bry dig inte om det. Om du nånstans får frågan så var ärlig och stå för det du gjorde och att du är ledsen för det. Ärlighet funkar bäst. 

• Anonym (Bra!)

Jag tycker hon gör helt rätt!

Se till att jobba med dig själv innan du börjar dejta och skada fler kvinnor!

• Anonym (Arwen)
    Fjäril kär skrev 2023-04-04 11:04:13 följande:

Bry dig inte om det. Om du nånstans får frågan så var ärlig och stå för det du gjorde och att du är ledsen för det. Ärlighet funkar bäst. 

Poängen är väl att oavsett om jag tycker hon överreagerar så är det inte direkt kul att erkänna. Och inget som direkt skulle leda till en fortsättning 
  • Anonym (F)
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:10:33 följande:
    Poängen är väl att oavsett om jag tycker hon överreagerar så är det inte direkt kul att erkänna. Och inget som direkt skulle leda till en fortsättning 
    Vad har du gjort då, som du inte kan stå för?
  • Anonym (F)

Och hur vet ditt ex vem du dejtar?

• Anonym (D)

Se det som ett uppvaknande. Ens beteende kan få konsekvenser. Ångrar du det du gjort? 

• fornminne

Om det du gjorde var så illa att det får andra att dra öronen åt sig, kanske du har bränt dina broar? Då gör hon kanske rätt i att varna för dig. 

Alla människor har fel och brister. Alla gör fel ibland. Om tjejerna gillar dig borde det inte avskräcka om det inte var så allvarligt. Ditt ex har säkert sidor du kan varna för. 

• Anonym (Arwen)
    fornminne skrev 2023-04-04 11:16:15 följande:

Om det du gjorde var så illa att det får andra att dra öronen åt sig, kanske du har bränt dina broar? Då gör hon kanske rätt i att varna för dig. 

Alla människor har fel och brister. Alla gör fel ibland. Om tjejerna gillar dig borde det inte avskräcka om det inte var så allvarligt. Ditt ex har säkert sidor du kan varna för. 

De tycker nog att det är allvarligt om de tror på henne 
  • Anonym (D)
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:18:10 följande:
    Du säger att du sårat och att du gjort något dåligt. Det finns en skala där. Ett sätt att se på det är: Skulle jag själv fördöma det jag gjort? Skulle majoriteten av dem jag berättade för ta avstånd från mig om de visste vad jag gjort? Där har du svaret på om hon kan skada dig genom att varna eller inte, och kanske även svaret på varför hon vill varna andra. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:18:10 följande:
     Fast hon verkar ju ha rätt?

Om du verkligen gjort något riktigt illa så får det givetvis konsekvenser. Vad trodde du egentligen? 
Svar på tråden Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?