Inlägg från: Anonym (D) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D)

Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?

Se det som ett uppvaknande. Ens beteende kan få konsekvenser. Ångrar du det du gjort? 

• Anonym (D)
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:18:10 följande:
    De tycker nog att det är allvarligt om de tror på henne 
    Du säger att du sårat och att du gjort något dåligt. Det finns en skala där. Ett sätt att se på det är: Skulle jag själv fördöma det jag gjort? Skulle majoriteten av dem jag berättade för ta avstånd från mig om de visste vad jag gjort? Där har du svaret på om hon kan skada dig genom att varna eller inte, och kanske även svaret på varför hon vill varna andra. 
  • Anonym (D)
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:31:13 följande:
    Ja, sen verkar hon som tur var inte alltid bli trodd. Men jag tycker det känns osunt 
    Det är kanske osunt för henne om du skadade henne mycket genom det du gjorde. Det bästa är att gå vidare. Det sunda i ditt fall vore att ta ansvar, äga vad du gjort och hur du skadade en annan människa. Sedan går du vidare och gör bättre nästa gång. 
  • Anonym (D)
    Anonym (LaX) skrev 2023-04-04 20:55:41 följande:

Det finns numera sidor på nätet där man kan skriva referenser om både privatpersoner liksom företag. Gör någon bort sig totalt och skadar en annan människa så kan det stå på nätet om man googlar namnet på personen. Där står din adress, där står dina referenser från ex. Så går det om du inte är varsam med människor. Du får offentligt omdöme online som alla kan se föralltid. Självklart ska de varnas. Gottgör och be om ursäkt?

Det är förtal då. Har du adresser till dessa förtalssidor så att vi kan se vad du menar? Låter väldigt olagligt annars. 
Svar på tråden Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?