Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?

Bry dig inte om det. Om du nånstans får frågan så var ärlig och stå för det du gjorde och att du är ledsen för det. Ärlighet funkar bäst. 

• Fjäril kär
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:18:10 följande:
    De tycker nog att det är allvarligt om de tror på henne 
     Fast hon verkar ju ha rätt?

Om du verkligen gjort något riktigt illa så får det givetvis konsekvenser. Vad trodde du egentligen? 
  • Fjäril kär
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:10:33 följande:
    Poängen är väl att oavsett om jag tycker hon överreagerar så är det inte direkt kul att erkänna. Och inget som direkt skulle leda till en fortsättning 
    Tja även en man som misshandlar sin tjej tycker att hon överreagerar när hon berättar för andra.. 

... Med det sagt så handlar det ju inte om vad du anser utan det handlar om sanningen om vad som faktiskt har hänt. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:38:54 följande:
    Tycker ärligt talat hon bara ska släppa det för jag har släppt henne.
    Fast hur andra människor mår eller reagerar på uppbrott och taskiga saker är högst personligt och inviduellt och inget du kan styra över. Hon har rätt till sina känslor eftersom det är hon som är sårad. 

Och nej du verkar inte ha släppt henne eftersom du reagerar på vad hon gör och vill försöka sopa det du gjort under mattan. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:52:07 följande:
    Kanske nåt likande att hon skulle säga, fast mer därtill. Vi var aldrig riktigt ihop men ja hon trodde väl det.
    Så om du fått den varningen, skulle du då dumpat din nya partner? Blivit osäker på att dejta nu för det känns som hon inte klarar att se mig gå vidare 
    Du verkar inte förstå att hennes varning handlar om ditt beteende mot henne. Det har ingenting att göra med att du går vidare.
    Hon blev utsatt för något som var riktigt allvarligt och vidrigt och hon har sin fulla rätt att varna andra för hur du i vissa fall fungerar. 
    Hon är inte labil - du är det som inte kan skilja på sak och person här. Du är inte offret här - hon är. 
Svar på tråden Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?