• Anonym (Arwen)

Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?

Det tog slut med mitt ex för ett tag sedan. Jag kan väl erkänna att jag inte betedde mig optimalt och troligtvis brände henne ordentligt och att hon blev väldigt sårad. Men, jag vet att hon varnar andra kvinnor för mig på olika sätt. Bla en jag hade kontakt med som senare blev mycket misstänksam emot mig.
    Vad ska jag göra? Jag tycker det är himla dåligt 

• Svar på tråden Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?
  • Anonym (Sanna)

Varnar hon för saker du faktiskt gjort?

• Anonym (Arwen)
    Fjäril kär skrev 2023-04-04 11:26:30 följande:
     Fast hon verkar ju ha rätt?

Om du verkligen gjort något riktigt illa så får det givetvis konsekvenser. Vad trodde du egentligen? 
    Jag tycker det visar att hon är besatt av mig. Det är liksom inte sunt eller normalt
  • Fjäril kär
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:10:33 följande:
    Poängen är väl att oavsett om jag tycker hon överreagerar så är det inte direkt kul att erkänna. Och inget som direkt skulle leda till en fortsättning 
    Tja även en man som misshandlar sin tjej tycker att hon överreagerar när hon berättar för andra.. 

... Med det sagt så handlar det ju inte om vad du anser utan det handlar om sanningen om vad som faktiskt har hänt. 
  • Anonym (Arwen)
    Anonym (Sanna) skrev 2023-04-04 11:28:33 följande:

Varnar hon för saker du faktiskt gjort?

Ja, sen verkar hon som tur var inte alltid bli trodd. Men jag tycker det känns osunt 
  • Anonym (Arwen)
    Fjäril kär skrev 2023-04-04 11:30:33 följande:
    Tja även en man som misshandlar sin tjej tycker att hon överreagerar när hon berättar för andra.. 

... Med det sagt så handlar det ju inte om vad du anser utan det handlar om sanningen om vad som faktiskt har hänt. 
    Slagit henne har jag aldrig gjort 
  • Anonym (D)
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:31:13 följande:
    Ja, sen verkar hon som tur var inte alltid bli trodd. Men jag tycker det känns osunt 
    Det är kanske osunt för henne om du skadade henne mycket genom det du gjorde. Det bästa är att gå vidare. Det sunda i ditt fall vore att ta ansvar, äga vad du gjort och hur du skadade en annan människa. Sedan går du vidare och gör bättre nästa gång. 
  • Anonym (Ut med språket)
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:31:59 följande:
    Slagit henne har jag aldrig gjort 
    Men vad har du gjort mot henne som får nya bekantskaper att backa?
  • Anonym (Arwen)
    Anonym (D) skrev 2023-04-04 11:34:34 följande:
    Det är kanske osunt för henne om du skadade henne mycket genom det du gjorde. Det bästa är att gå vidare. Det sunda i ditt fall vore att ta ansvar, äga vad du gjort och hur du skadade en annan människa. Sedan går du vidare och gör bättre nästa gång. 
    Tycker ärligt talat hon bara ska släppa det för jag har släppt henne.
  • Fjäril kär
    Anonym (Arwen) skrev 2023-04-04 11:38:54 följande:
    Tycker ärligt talat hon bara ska släppa det för jag har släppt henne.
    Fast hur andra människor mår eller reagerar på uppbrott och taskiga saker är högst personligt och inviduellt och inget du kan styra över. Hon har rätt till sina känslor eftersom det är hon som är sårad. 

Och nej du verkar inte ha släppt henne eftersom du reagerar på vad hon gör och vill försöka sopa det du gjort under mattan. 
  • Anonym (Jaså)

Det beror på vad du gjorde mot henne? Om du hade varit otrogen och varit mycket hänsynslös, då tycker jag också att hon har rätt att varna andra för dig. Jag skulle vilja gärna att någon varnar mig om jag träffar en ny tjej som tidigare varit otrogen och ljugit för sin partner. Det behöver inte betyda att det fula beteendet upprepar sig men då har jag i alla fall blivit varnad för en person som kan förstöra mitt liv.

Svar på tråden Mitt ex varnar för mig, vad ska jag göra?