-
Nån som vill följas åt? 🙈Jag ska påbörja min andra omgång Letrozol, första gången fick jag börja med dubbeldos i 5 dagar men nu ska jag köra dubbeldos i 10 dagar? någon som kört 10 dagar istället för 5 dagar?
-
Svar på tråden Letrozol 2023
-
Tack så mycket!Ellika123 skrev 2023-04-18 16:26:50 följande:Men wow! Stort stort grattis! Oerhört glad för din/er skull!!
-
Stort grattis önskar dig all lycka:)
-
Stort grattis!!! Va härligt att höra 🥰barnlängtan2021 skrev 2023-04-18 14:39:52 följande:
Var på VUL idag och vi fick se ett litet hjärta slå i vecka 8+1. Så himla skönt men efter 12 omgångar med letrozol så stannar jag kvar i gruppen om någon har frågor eller så 😍
-
Det här med att vänta inte roligt 😓 det känns jobbigast är att inte veta när bim är 🙈 pga oregelbunden mens..barnlängtan2021 skrev 2023-04-17 14:56:18 följande:
Ungefär som vi då ☺️
Låter som du kanske är gravid nu då. Hade också som molvärk innan jag plussade 🙈 Bara hålla ut ett tag till och sen testa. Jag tog ett testa tidigt 3 dagar innan BIM som var negativt, sen testade jag på BIM och då var det positivt ❤️
men ååhhh hoppas 🥰🥰🥰🥰 -
Ååh stort stort grattis 🥰🥰🥰barnlängtan2021 skrev 2023-04-18 14:39:52 följande:
Var på VUL idag och vi fick se ett litet hjärta slå i vecka 8+1. Så himla skönt men efter 12 omgångar med letrozol så stannar jag kvar i gruppen om någon har frågor eller så 😍
-
Håller tummarna 🥰 för mig va det lika med enkeldos och dubbel 😅 men min läkare sa att det fanns studier som visar att 10 dagars kur är bättre så nu testade vi och jag ägglossade själv 🤩 annars får jag alltid otrivellSmurffia95 skrev 2023-04-17 19:37:20 följande:
Jag följer gärna med 😊. Har försökt bli gravid i några år nu, först naturligt, men har fått höra av läkarna att jag förmodligen har PCOS och därför ingen ägglossning. Jag har just avslutat min 2:a provera kur och väntar på mens för att ge mig på dubbel letrozole dos denna gång. Förra omgången gav inget tecken alls på äggmognad men håller tummar och tår med blicken framåt 😊.
-
Fick äntligen positivt ägglossningstest i lördags. Nästa tisdag blir de blodprov för att kontrollera progesteronet och se vad för effekt dubbeldos Letrozol gav. Känns som en evighet mellan eventuell ägglossning och bim! Hur går det för er andra?
-
Rödluvan93 skrev 2023-04-25 11:29:14 följande:
Fick äntligen positivt ägglossningstest i lördags. Nästa tisdag blir de blodprov för att kontrollera progesteronet och se vad för effekt dubbeldos Letrozol gav. Känns som en evighet mellan eventuell ägglossning och bim! Hur går det för er andra?
Åh va roligt att höra! Vi håller tummarna :)
Ultraljudet idag på cykeldag 15 visade en äggblåsa på 21 mm!!! fick en chock men så skönt då jag förra cykeln fick ägglossning på dag 30? Tog ägglossningstest när jag kom hem som blev positiva direkt! Fick ovitrelle utskrivet och tog den förut, första gången jag testar det!
Så vi är inte jättelångt ifrån varandra :) vi håller alla tummar och tår!
-
Vad kul! Grattis :) ja vi ligger ganska lika till är på cd 17 idag. Får dock inte gå på några ultraljud så jag hoppas där är en äggblåsa som vuxit till sig och att den mognar och lossnar.Evelinaaan skrev 2023-04-25 18:44:31 följande:
Åh va roligt att höra! Vi håller tummarna :)
Ultraljudet idag på cykeldag 15 visade en äggblåsa på 21 mm!!! fick en chock men så skönt då jag förra cykeln fick ägglossning på dag 30? Tog ägglossningstest när jag kom hem som blev positiva direkt! Fick ovitrelle utskrivet och tog den förut, första gången jag testar det!
Så vi är inte jättelångt ifrån varandra :) vi håller alla tummar och tår!
Spännade! Vi hoppas det är våran tur nu :) -
Tog också ovitrelle den 17 april.Mensen ska komma 1 maj.Vet ej om jag ska testa mig imorgon och se vad det visar på gravid test.Kan någon svåra? Eller ska jag vänta den 1 maj ? Hade två äggblåsor på 17mm och 19 som visade på ultraljud dock bada på ena äggstock och inget på den andra äggstock