• Angelita86

Letrozol 2023

Nån som vill följas åt? 🙈
    Jag ska påbörja min andra omgång Letrozol, första gången fick jag börja med dubbeldos i 5 dagar men nu ska jag köra dubbeldos i 10 dagar? någon som kört 10 dagar istället för 5 dagar? 
  • Svar på tråden Letrozol 2023
  • barnlängtan2021
    Evelinaaan skrev 2023-05-07 12:28:51 följande:

Jag är gravid! Både idag och igår testade jag positivt på Ovitrelle+ 11 och 12! Och det blir bara starkare o starkare! Testet var negativt Ovitrelle+10. 
    Detta var på dubbel dos letrozol! och min andra cykel med ägglossning. Är så lycklig!!! och livrädd på samma gång! Vi hoppas att allt går vägen 🙏🏻🙏🏻 
    Stort lycka till till er andra som kämpar, jag vet hur tufft det är! 

Stort grattis! ❤️
  • Rödluvan93
    Evelinaaan skrev 2023-05-07 12:29:32 följande:
    Hur gick det för dig? har du testat dig? ☺️
    Stort grattis till ditt plus! Glad för din skull :)

Jag fick dessvärre inte samma goa nyheter. Testade negativt igår imorse sen kom mensen som brev på posten igår eftermiddag. Det var min andra omgång med Letrozol dubbeldos.

Läkaren sa till mig att testa Letrozol dubbeldos igen. Tar min första tablett imorgon. Hade i alla fall haft tydlig ägglossning på förra men ville bara inte ta sig hela vägen denna gång. Så vi gör ett nytt försök denna månad.
  • Evelinaaan

Tack så mycket allihopa! Det värmer så mycket :) 
    Rödluvan93: okej jag förstår, men så skönt att du haft en tydlig ägglossning, det kommer ta sig för dig snart! Ibland behöver kroppen några provrundor. Mina första rundor med letrozol fick jag inga ägg alls som växte, så jag har egentligen kört 5 rundor totalt.. men sen helt plötsligt växte äggen på samma dos. Så allt kan verkligen hända! Jag sänder massa hopp till dig :)

• Sam2023

Det tycker jag också Rödluvan kommer också lyckas inom snart tid .Rödluvan önskar dig all lycka i världen. ❤️❤️🥰

• Rödluvan93

Tack ska ni ha för all pepp ❤️

Evelinaaan: Ja som du säger, kroppen kanske bara behöver sig några provrundor för att tillslut finna guldägget :)

• Smurffia95
    Rödluvan: Åh håller verkligen tummarna och tår för att guldägget väntar precis bakom hörnet ❤
    Jag avslutade en tredje omgång av letrozole förra helgen (trippeldos) och såg fram emot ultraljud imorgon. Men nu kom mens så jag vet inte vad jag ska förvänta mig 😅... 

När jag tar ägglossningstest efter letrozole så visar stickorna alltid svagt positivt hur jag än gör. Har fått rådet att enbart räkna "starkt positivt" som positivt men det är så frustrerande att varje ultraljud aldrig visar någon effekt alls 🙈. Får se vad de säger och hur det ser ut imorgon. 

Har någon annan fått mycket "mellanblödningar" mellan behandlingarna? 
  • Rödluvan93
    Smurffia95 skrev 2023-05-18 08:49:17 följande:
    Jag avslutade en tredje omgång av letrozole förra helgen (trippeldos) och såg fram emot ultraljud imorgon. Men nu kom mens så jag vet inte vad jag ska förvänta mig 😅... 

När jag tar ägglossningstest efter letrozole så visar stickorna alltid svagt positivt hur jag än gör. Har fått rådet att enbart räkna "starkt positivt" som positivt men det är så frustrerande att varje ultraljud aldrig visar någon effekt alls 🙈. Får se vad de säger och hur det ser ut imorgon. 

Har någon annan fått mycket "mellanblödningar" mellan behandlingarna? 
    Tack ska du ha! Efter vårt 19e försök tycker man guldägget kan få va här näst ❤️
    Vilken cykeldag brukar du göra ultraljud efter Letrozol? Jag gjorde ett i måndags på cykeldag 10. Läkaren kunde se en äggblåsa som började växa till sig. Trodde på ägglossning om 1 vecka 😊 detta är också min tredje omgång med Letrozol (dubbeldos) dock.
    Jag hade mellanblödningar första gången med Letrozol (enkeldos). Så blev också lite bekymrad när mellanblödningarna kom och förstod ingenting 😅. Men kom inget på andra och nu tredje gången, har dock fått längre mens överlag.
    Hoppas det går bra för dig imorgon på ultraljudet ❤️
  • Smurffia95

Så skönt att höra att man inte är ensam ❤ 
    Inget ledande ägg denna gång heller. Läkarna uttrycker att jag är segstartad 😅 jag har nog haft mina ultraljud cykeldag 13 alla tre gånger men som sagt så har ännu ingen blåsa mognat. 

Nu vill de däremot räkna denna blödning som ny cykel så det blir pang på med ny omgång direkt. 

Jag insåg också nu att jag fått en annan typ av Letrozole denna gång. Tidigare har jag haft bluefish men nu fått Teva. Är det någon som upplevt någon skillnad? Av nyfikenhet undrar man ju vilken variant som ni som lyckats använde 🙃

• Sam2023
    Smurffia95 skrev 2023-05-19 16:38:14 följande:

Inget ledande ägg denna gång heller. Läkarna uttrycker att jag är segstartad 😅 jag har nog haft mina ultraljud cykeldag 13 alla tre gånger men som sagt så har ännu ingen blåsa mognat. 

Nu vill de däremot räkna denna blödning som ny cykel så det blir pang på med ny omgång direkt. 

Jag insåg också nu att jag fått en annan typ av Letrozole denna gång. Tidigare har jag haft bluefish men nu fått Teva. Är det någon som upplevt någon skillnad? Av nyfikenhet undrar man ju vilken variant som ni som lyckats använde 🙃

Hej jag blev gravid med Teva.Har dock inte provat bluefish men min vän gjorde det och blev inte gravid av bluefish och fick då Teva och hon blev gravid på andra försök.Så det kan ju vara så att Teva är bättre.Vilken dos fick du? Min vän och jag tog dubbeldos.
  • barnlängtan2021
    Smurffia95 skrev 2023-05-19 16:38:14 följande:

Jag har blivit gravid med bluefish ☺️
Svar på tråden Letrozol 2023