![Angelita86](/bundles/flmuser/images/default_avatar_th.png)
-
Nån som vill följas åt? 🙈Jag ska påbörja min andra omgång Letrozol, första gången fick jag börja med dubbeldos i 5 dagar men nu ska jag köra dubbeldos i 10 dagar? någon som kört 10 dagar istället för 5 dagar?
-
Svar på tråden Letrozol 2023
-
Har blivit gravid av accord med ☺️Smurffia95 skrev 2023-05-19 16:38:14 följande:
Så skönt att höra att man inte är ensam ❤
Inget ledande ägg denna gång heller. Läkarna uttrycker att jag är segstartad 😅 jag har nog haft mina ultraljud cykeldag 13 alla tre gånger men som sagt så har ännu ingen blåsa mognat.
Nu vill de däremot räkna denna blödning som ny cykel så det blir pang på med ny omgång direkt.
Jag insåg också nu att jag fått en annan typ av Letrozole denna gång. Tidigare har jag haft bluefish men nu fått Teva. Är det någon som upplevt någon skillnad? Av nyfikenhet undrar man ju vilken variant som ni som lyckats använde 🙃
-
Jag fick en Letrozol som heter Medical Valley 🤔 inte ens tänkt på att de finns så många olika "märken".
Intressant! -
Alla ska ju funka på samma sätt men blev också fundersam när jag fick ett annat märke helt plötsligt 😅Rödluvan93 skrev 2023-05-19 20:37:39 följande:
Jag fick en Letrozol som heter Medical Valley 🤔 inte ens tänkt på att de finns så många olika "märken".
Intressant!
-
Ja jag hoppas denna omgång tar sig oavsett märke 🙏 positivt ägglossningstest idag och har sånt molvärk till och från, nästan lite lätt illamående och uppblåst mage. Första gången den känns så "kraftig" 😅barnlängtan2021 skrev 2023-05-19 21:40:42 följande:Alla ska ju funka på samma sätt men blev också fundersam när jag fick ett annat märke helt plötsligt 😅
-
Åh, det låter ju lovande! Håller tummarna 😁Rödluvan93 skrev 2023-05-19 21:57:51 följande:Ja jag hoppas denna omgång tar sig oavsett märke 🙏 positivt ägglossningstest idag och har sånt molvärk till och från, nästan lite lätt illamående och uppblåst mage. Första gången den känns så "kraftig" 😅
-
Hoppar in här då jag och min sambo försökt få barn länge i flera år. Fick PCOS som diagnos och fick påbörja första kuren med letrozol en tablett i fem dagar. 31/3. Var på två ultraljud och de såg inga blåsor som växte. Kände mig superbesviken och tänkte att detta kommer ta tid. (Mådde heller inte alls bra av tabletterna) Saken nu som hör till är att jag inte hade bråttom att kontakta mottagningen och fick ägglossningsflytningar av mig själv i cykeldag 37. (mensen brukar ju komma två veckor senare) så jag tänkte att jag skiter i att höra av mig och tar ingen provera för att få ny mens. Så inväntar jag min egen mens istället. Igår fick jag en chock min mens är sen enligt appen jag har och har haft känningar för att mensen ska komma och har ett PLUS på stickan. Clerblue visar gravid 2-3 veckor. Fattar absolut ingenting och blev ju självklart så glad som man grät då man inte sett ett plus på stickan under dessa 5 år.. någon annan som varit med om detta? Kram C
-
Hej stort grattis blev nu super glad för din skull.Jag kan bara skriva att det är mirakel bebis.❤️❤️❤️ Är också gravid vecka 7 .KramCcccattis skrev 2023-05-21 13:20:30 följande:
Hoppar in här då jag och min sambo försökt få barn länge i flera år. Fick PCOS som diagnos och fick påbörja första kuren med letrozol en tablett i fem dagar. 31/3. Var på två ultraljud och de såg inga blåsor som växte. Kände mig superbesviken och tänkte att detta kommer ta tid. (Mådde heller inte alls bra av tabletterna) Saken nu som hör till är att jag inte hade bråttom att kontakta mottagningen och fick ägglossningsflytningar av mig själv i cykeldag 37. (mensen brukar ju komma två veckor senare) så jag tänkte att jag skiter i att höra av mig och tar ingen provera för att få ny mens. Så inväntar jag min egen mens istället. Igår fick jag en chock min mens är sen enligt appen jag har och har haft känningar för att mensen ska komma och har ett PLUS på stickan. Clerblue visar gravid 2-3 veckor. Fattar absolut ingenting och blev ju självklart så glad som man grät då man inte sett ett plus på stickan under dessa 5 år.. någon annan som varit med om detta? Kram C
-
Gud vad kul. Har tyvärr ingen erfarenhet om en sådan hädelse då jag är inne på min tredje omgång med Letrozol men otroligt glad för din skull! Vi har försökt i 19 månader så kan inte ens föreställa mig 5 år.
Stort grattis!! ❤️ -
Tack snälla ni! Nu väntas veckor av vånda att inte få missfall men ska försöka njuta så mycket som det bara går. Det känns helt fantastiskt efter så lång tid äntligen se strecket!
-
Tack för svar på min fråga om sort av letrozol 🌷 Jag misstänkte att det säkert var spridning och var bara nyfiken.
Jag har nu efter andra omgången med trippeldos äntligen fått ledande blåsor, men nu 2 st och eventuell även lite tillväxt av en tredje blåsa 🙈. Eftersom det är tydligt att den tredje är mycket mindre än de andra två så har vi inte fått samlagsförbud. Vet att man inte ska ut seger i förskott men det är så skönt att äntligen komma framåt!
Håller tummarna för ägglossning snart och skickar styrkekram till alla som kämpar. Jag vet hur det känns, men plötsligt händer det 💕 Heja oss!