• Angelita86

Letrozol 2023

Nån som vill följas åt? 🙈
    Jag ska påbörja min andra omgång Letrozol, första gången fick jag börja med dubbeldos i 5 dagar men nu ska jag köra dubbeldos i 10 dagar? någon som kört 10 dagar istället för 5 dagar? 
  • Svar på tråden Letrozol 2023
  • barnlängtan2021
    Evelinaaan skrev 2023-04-16 09:29:42 följande:
    Stort grattis till graviditeten! Hoppas allt ser bra ut på ultraljudet 🙏🏻 okej va intressant att det var/är svårare för oss med andra barnet.. undra vad det beror på! Fick du ingen ägglossning med dubbel dos då så att du fick trippel dos? 
    Jag fick ju tyvärr mycket cystor i äggstockarna under mina första vändor här så tror det har ställt till det mycket.. förra cykeln fick jag ägglossning för då var alla cystor borta. Jag hoppas att det tar sig snart för usch vilken känslomässig bergodalbana det är..
    Exakt, fick ingen ägglossning då och på ultraljuden så växte inte ens äggen av dubbeldos. Sen tror läkaren nu i efterhand att mina amningshormoner ännu fanns kvar i kroppen och påverkade det. Sonen blev 1 år nu i januari och vi började försöka rätt tidigt men fick hjälp av sjukvården i november. 
  • Evelinaaan
    barnlängtan2021 skrev 2023-04-16 12:30:35 följande:
    Exakt, fick ingen ägglossning då och på ultraljuden så växte inte ens äggen av dubbeldos. Sen tror läkaren nu i efterhand att mina amningshormoner ännu fanns kvar i kroppen och påverkade det. Sonen blev 1 år nu i januari och vi började försöka rätt tidigt men fick hjälp av sjukvården i november. 
    Okej där ser man, men så skönt att det gick sen med rätt dos iallafall! Stort lycka till Glad
  • Carol123

Sam2023 skrev 2023-04-15 22:10:02 följande:

Någon annan som gjorde ultraljud och som också visade äggblåsor? 

Jag va på ultraljud i tisdags och då visade det en äggblåsa på 25 mm på högra sidan. Tror att jag hade ägglossning onsdag då min värk i höger sida släppte. Vad visade ditt ultraljud?
  • Angelita86

barnlängtan2021: 

min son är oxå 1 år och vi började försöka efter drygt 6 månader ☺️ 

en fråga till ALLA, för en vecka sen så ska jag ha haft ägglossning? men nu 1 vecka efter, det stack till så oerhört i vänster äggstock från ingenstans, vad kan det va? Aldrig varit med om det 😓
    nu gör det inte ont utan det känns som en molvärk på vänster sida 🤔

• barnlängtan2021
    Angelita86 skrev 2023-04-17 12:11:37 följande:

barnlängtan2021: 

min son är oxå 1 år och vi började försöka efter drygt 6 månader ☺️ 

en fråga till ALLA, för en vecka sen så ska jag ha haft ägglossning? men nu 1 vecka efter, det stack till så oerhört i vänster äggstock från ingenstans, vad kan det va? Aldrig varit med om det 😓
    nu gör det inte ont utan det känns som en molvärk på vänster sida 🤔

Ungefär som vi då ☺️ 

Låter som du kanske är gravid nu då. Hade också som molvärk innan jag plussade 🙈 Bara hålla ut ett tag till och sen testa. Jag tog ett testa tidigt 3 dagar innan BIM som var negativt, sen testade jag på BIM och då var det positivt ❤️

• Smurffia95

Jag följer gärna med 😊. Har försökt bli gravid i några år nu, först naturligt, men har fått höra av läkarna att jag förmodligen har PCOS och därför ingen ägglossning. Jag har just avslutat min 2:a provera kur och väntar på mens för att ge mig på dubbel letrozole dos denna gång. Förra omgången gav inget tecken alls på äggmognad men håller tummar och tår med blicken framåt 😊.

• Rödluvan93
    Smurffia95 skrev 2023-04-17 19:37:20 följande:

Jag följer gärna med 😊. Har försökt bli gravid i några år nu, först naturligt, men har fått höra av läkarna att jag förmodligen har PCOS och därför ingen ägglossning. Jag har just avslutat min 2:a provera kur och väntar på mens för att ge mig på dubbel letrozole dos denna gång. Förra omgången gav inget tecken alls på äggmognad men håller tummar och tår med blicken framåt 😊.

Håller tummarna för att dubbel dos ger bättre effekt :) har också tagit dubbel denna cykel då enkel inte gav någon effekt. Min läkare antar att jag har mild PCO plus att jag även fick diagnosen hypotyreos så får levaxin för de.

Nu testar jag ivrigt efter positivt ägglossningtest vilket blev rätt sent förra cykel men den kanske bestämmer sig för att bli positiv tidigare denna gång.

Åh denna eviga väntan :P
  • Smurffia95
    Rödluvan93 skrev 2023-04-17 22:17:26 följande:
    Håller tummarna för att dubbel dos ger bättre effekt :) har också tagit dubbel denna cykel då enkel inte gav någon effekt. Min läkare antar att jag har mild PCO plus att jag även fick diagnosen hypotyreos så får levaxin för de.

Nu testar jag ivrigt efter positivt ägglossningtest vilket blev rätt sent förra cykel men den kanske bestämmer sig för att bli positiv tidigare denna gång.

Åh denna eviga väntan :P
    Ja det är mycket väntan och den är extra jobbig när man vill och längtar! Men hoppet är starkt och man får fortsätta blicka framåt 🥰 Håller tummarna för dig att testen visar positivt denna gång! 
  • barnlängtan2021

Var på VUL idag och vi fick se ett litet hjärta slå i vecka 8+1. Så himla skönt men efter 12 omgångar med letrozol så stannar jag kvar i gruppen om någon har frågor eller så 😍

• Ellika123
    barnlängtan2021 skrev 2023-04-18 14:39:52 följande:

Var på VUL idag och vi fick se ett litet hjärta slå i vecka 8+1. Så himla skönt men efter 12 omgångar med letrozol så stannar jag kvar i gruppen om någon har frågor eller så 😍

Men wow! Stort stort grattis! Oerhört glad för din/er skull!!
Svar på tråden Letrozol 2023