• Sam2023

Letrozol 2023

Hej hoppar också in! Började också med letrozol.Jag började men enkelt dos blev ingen ägglossning. Lyckades nu efter dubbel dos letrozol.Jag har varit idag och gjorde ultraljud som visade två äggblåsor och ska på måndag ta otrivelle spruta som ska hjälpa släppa ägget.Fråga gärna om ni undrar något.Jag håller tummarna för oss alla för en bebis 2023 

• Sam2023

Rödluvan de normalt tror jag eftersom jag har det också så med rikligt mens 😊

• Sam2023

Tog också ovitrelle den 17 april.Mensen ska komma 1 maj.Vet ej om jag ska testa mig imorgon och se vad det visar på gravid test.Kan någon svåra? Eller ska jag vänta den 1 maj ? Hade två äggblåsor på 17mm och 19 som visade på ultraljud dock bada på ena äggstock och inget på den andra äggstock

• Sam2023

Tack för svaret.Läste om att det kan vara upp till 10 dagar positivt.Men om du säger 14 dagar så väntar jag 4 dagar till.Har du tagit någon gång ovitrelle? 

• Sam2023

Jaha ok men tror nog att de är så fortfarande.Blev du då gravid? Hade du några symtom ?. Jag mår bra endast lite öma bröst 

• Sam2023

Tråkigt med MA.Jag kände idag lite ont i äggstock när jag reser mig snabbt med gör ont typ några sekunder och sen försvinner det lite lite öma bröst.Tack för svaret 

• Sam2023

Ohh verkligen! Spännande få se om det instämmer på mig också.Tack för att du håller tummarna för mig 😊

• Sam2023

Hej alla jag har testat positivt even idag 15 dagar efter sprutan. Jag är gravid jag är så glad.Ni kan gärna ställa frågor om ni har och hoppas snart att fler testar positivt 

• Sam2023

Jag testade från dag 13 som visade svagt men tydligt plus. Det kan du väl göra testa från dag 12 och se om det blir mer tydligt.Önskar dig all lycka 

• Sam2023

Stort grattis Evelina så glad för din skull. Jag är också gravid vecka 5 lyckades med letrozol och ovitrelle. 

• Sam2023

Det tycker jag också Rödluvan kommer också lyckas inom snart tid .Rödluvan önskar dig all lycka i världen. ❤️❤️🥰

• Sam2023
    Smurffia95 skrev 2023-05-19 16:38:14 följande:

Så skönt att höra att man inte är ensam ❤ 
    Inget ledande ägg denna gång heller. Läkarna uttrycker att jag är segstartad 😅 jag har nog haft mina ultraljud cykeldag 13 alla tre gånger men som sagt så har ännu ingen blåsa mognat. 

Nu vill de däremot räkna denna blödning som ny cykel så det blir pang på med ny omgång direkt. 

Jag insåg också nu att jag fått en annan typ av Letrozole denna gång. Tidigare har jag haft bluefish men nu fått Teva. Är det någon som upplevt någon skillnad? Av nyfikenhet undrar man ju vilken variant som ni som lyckats använde 🙃

Hej jag blev gravid med Teva.Har dock inte provat bluefish men min vän gjorde det och blev inte gravid av bluefish och fick då Teva och hon blev gravid på andra försök.Så det kan ju vara så att Teva är bättre.Vilken dos fick du? Min vän och jag tog dubbeldos.
  • Sam2023
    Ccccattis skrev 2023-05-21 13:20:30 följande:

Hoppar in här då jag och min sambo försökt få barn länge i flera år. Fick PCOS som diagnos och fick påbörja första kuren med letrozol en tablett i fem dagar. 31/3. Var på två ultraljud och de såg inga blåsor som växte. Kände mig superbesviken och tänkte att detta kommer ta tid. (Mådde heller inte alls bra av tabletterna) Saken nu som hör till är att jag inte hade bråttom att kontakta mottagningen och fick ägglossningsflytningar av mig själv i cykeldag 37. (mensen brukar ju komma två veckor senare) så jag tänkte att jag skiter i att höra av mig och tar ingen provera för att få ny mens. Så inväntar jag min egen mens istället. Igår fick jag en chock min mens är sen enligt appen jag har och har haft känningar för att mensen ska komma och har ett PLUS på stickan. Clerblue visar gravid 2-3 veckor. Fattar absolut ingenting och blev ju självklart så glad som man grät då man inte sett ett plus på stickan under dessa 5 år.. någon annan som varit med om detta? Kram C 

Hej stort grattis blev nu super glad för din skull.Jag kan bara skriva att det är mirakel bebis.❤️❤️❤️ Är också gravid vecka 7 .Kram 
Svar på tråden Letrozol 2023