• Anonym (Simba)

Dags att polisanmäla ALLA kommentarer mot vita som hets mot folkgrupp/rasism

Hatiska och stigmatiserande kommentarer om eller mot vita, exempelvis vita cis män, bör polisanmälas. Detta oavsett om det det framförs via ett muntligt uttalande eller om det skrivs i text. Vi lever i ett mångkulturellt samhälle bestående av vita, bruna, svarta, gula och allt där emellan. Det är inte rimligt att hatiska individer med fel i skallen ska tillåtas spy galla över människor med en viss hudfärg och att stigmatisera de. 

Detta riskerar att spä på motsättningar, skapa hat, legitimera våld och skapa grogrund för diskriminering. Jag vill uppmana samtliga individer att inte anpassa er efter en liten grupp individer som spär på hatet mot vita genom stigmatiserande kommentarer. Jag vill tvärt om uppmana er att anmäla allt material ni stöter på. Ni kanske inte vill medverka med era namn i en polisanmälan. I så fall vill jag tipsa er om denna sidan:  
     polisen.se/kontakt/tipsa-polisen/tipsa-polisen-via-webben/

Det är viktigt att hatet mot vita som sprids av en liten grupp människor stoppas. På samma sätt som hatet mot svara, homosexuella eller andra måste stoppas. Vi lever i ett mångkulturellt samhälle. Allas rättigheter måste värnas. Om visst hat legitimeras så kommer det skapa våld. Våld som drabbas barn m.m. Detta får vi inte tillåta. Anmäl anonymt!

• Svar på tråden Dags att polisanmäla ALLA kommentarer mot vita som hets mot folkgrupp/rasism
  • Anonym (mlb)
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-03-22 12:43:27 följande:
    Jag har mycket svårt att tro att du är svart. Du gillar inte BLM?! Du gillar alltså inte organisation som vill stoppa mord på svarta? Du tycker också att svarta är mest våldsamma gruppen, trots den omfattande rasismen och mord på svarta i USA. Hur ska man göra då som svart tycker du? Lägga sig ner bara och dö? Du må vara svart, men du är inte en person att lita på.
    Ja. Ger vibbar av Stockholmssyndromet, faktiskt.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Gryning) skrev 2023-03-22 16:04:45 följande:
    Det du citerar angående strukturer visar ju att det finns strukturer som missgynnar mörkhyade. osökt så vandrar mina tankar till kungens jultal för några år sen då han sa "Det kommer inga stekta sparvar flygande om du inte själv bemödar dig om att göra ditt bästa." angående hemlösas situation.

åsiktsartikeln du citerar påminner lite om det. svarta människor är där dom är för att de inte ansträngt sig tillräckligt. 
    " åsiktsartikeln du citerar påminner lite om..."

fler opålitliga svarta som inte håller med blm.

"Det du citerar angående strukturer visar ju att det finns strukturer som missgynnar mörkhyade."

Har jag påstått att det inte existerar?
    Black votes matter to many politicians - more so than black lives. That is why such politicians must try to keep black voters fearful, angry and resentful. Racial harmony would be a political disaster for such politicians.

eu.staugustine.com/story/opinion/2016/07/28/thomas-sowell-black-lives-matter-less-black-votes/16301874007/
    Anonym (Gryning) skrev 2023-03-21 19:38:52 följande:

[...]

Jag har förståelse för den mer aggressiva delen av BLM, tror det är en naturlig reaktion på orättvisor, även om jag inte håller med om sättet.

• Anonym (Gryning)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-22 17:01:15 följande:

"Det du citerar angående strukturer visar ju att det finns strukturer som missgynnar mörkhyade."

Har jag påstått att det inte existerar?
    Black votes matter to many politicians - more so than black lives. That is why such politicians must try to keep black voters fearful, angry and resentful. Racial harmony would be a political disaster for such politicians.

eu.staugustine.com/story/opinion/2016/07/28/thomas-sowell-black-lives-matter-less-black-votes/16301874007/

Vad är det du vill säga med dina inklippta inlägg?
    Att det finns en massa ?opålitliga svarta? eller?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Gryning) skrev 2023-03-22 17:37:36 följande:
    Vad är det du vill säga med dina inklippta inlägg?
    Att det finns en massa ?opålitliga svarta? eller?
    läs inlägget jag citerade i #79
  • Anonym (Gryning)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-22 17:59:31 följande:
    läs inlägget jag citerade i #79
    Du vill säga att det finns strukturer som förfördelar vita människor?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Gryning) skrev 2023-03-22 18:07:25 följande:
    Du vill säga att det finns strukturer som förfördelar vita människor?

Jag har mycket svårt att tro att du är svart. Du gillar inte BLM?! Du gillar alltså inte organisation som vill stoppa mord på svarta? Du tycker också att svarta är mest våldsamma gruppen, trots den omfattande rasismen och mord på svarta i USA. Hur ska man göra då som svart tycker du? Lägga sig ner bara och dö? Du må vara svart, men du är inte en person att lita på.

• Anonym (Gryning)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-22 18:37:59 följande:

Vill du att man gissar vad du vill säga? Du klipper och klistrar in andras åsikter, men du har ingen egen? Vad vill du säga?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Gryning) skrev 2023-03-22 18:55:56 följande:
    Vill du att man gissar vad du vill säga? Du klipper och klistrar in andras åsikter, men du har ingen egen? Vad vill du säga?
    ibland tror jag att vissa låtsas att inte förstå.

[...]

• Anonym (Gryning)
    ClumsySmurf skrev 2023-03-22 19:39:04 följande:
    ibland tror jag att vissa låtsas att inte förstå.

[...]

Du menar att vissa ?opålitliga? (enligt dig) svarta människor inte håller med BLM? 

jaha, är det nyheter? Vad vill du säga med det då? 

• ClumsySmurf
    Anonym (Gryning) skrev 2023-03-22 19:44:16 följande:

Du menar att vissa ?opålitliga? (enligt dig) svarta människor inte håller med BLM? 

jaha, är det nyheter? Vad vill du säga med det då? 

sig-4566136.straw-man.png
Svar på tråden Dags att polisanmäla ALLA kommentarer mot vita som hets mot folkgrupp/rasism