• Anonym (Simba)

Dags att polisanmäla ALLA kommentarer mot vita som hets mot folkgrupp/rasism

Hatiska och stigmatiserande kommentarer om eller mot vita, exempelvis vita cis män, bör polisanmälas. Detta oavsett om det det framförs via ett muntligt uttalande eller om det skrivs i text. Vi lever i ett mångkulturellt samhälle bestående av vita, bruna, svarta, gula och allt där emellan. Det är inte rimligt att hatiska individer med fel i skallen ska tillåtas spy galla över människor med en viss hudfärg och att stigmatisera de. 

Detta riskerar att spä på motsättningar, skapa hat, legitimera våld och skapa grogrund för diskriminering. Jag vill uppmana samtliga individer att inte anpassa er efter en liten grupp individer som spär på hatet mot vita genom stigmatiserande kommentarer. Jag vill tvärt om uppmana er att anmäla allt material ni stöter på. Ni kanske inte vill medverka med era namn i en polisanmälan. I så fall vill jag tipsa er om denna sidan:  
     polisen.se/kontakt/tipsa-polisen/tipsa-polisen-via-webben/

Det är viktigt att hatet mot vita som sprids av en liten grupp människor stoppas. På samma sätt som hatet mot svara, homosexuella eller andra måste stoppas. Vi lever i ett mångkulturellt samhälle. Allas rättigheter måste värnas. Om visst hat legitimeras så kommer det skapa våld. Våld som drabbas barn m.m. Detta får vi inte tillåta. Anmäl anonymt!

• Svar på tråden Dags att polisanmäla ALLA kommentarer mot vita som hets mot folkgrupp/rasism
  • Anonym (Rasist)
    nonameleft skrev 2023-03-22 12:39:07 följande:
    Blir du, sexuellt trakasserad eller våldtagen pga ditt kön eller din sexuella läggning? Får du lägre lön för att du heter Bengt? Blir du bortsållad på arbetsmarknaden pga ditt namn eller din hudfärg? Är det sån skit du får stå ut med varje dag?

Det måste vara fruktansvärt jobbigt att vara vit medelålders cis-man och helt plötsligt börja få utstå kritik för att man är på den absoluta toppen av alla samhällsstrukturer i hela världen och inte gör ett skit för att försöka förändra den. 

Stackars dig Bengt! Styrkekramar

Ps Inte alla män, Bengt. Glöm inte det
    Du inser det inte själv men det där var fruktansvärt arrogant skrivet. 
  • flygrl
    Embla twopointoh skrev 2023-03-22 23:36:54 följande:
    Förutom att det där är personligt påhopp på Flygrl, så kan åsikterna du ger uttryck här klassas som rasism. Man kan inte vara svart "på riktigt" och samtidigt anse att BLM inte representerar ens åsikt eller intressen. Om man är svart och inte tycker som du är man inte att lita på.

Icke-vita inte är en homogen grupp. Alla icke-vita är inte Vänster. De som kallar sig anti-rasister, eller ger uttryck för åsikter som är i linje med detta, har ironiskt nog ofta en världsbild som i sig självt bygger på just rasism.
    Tack Embla!
    Och nä, såväl svarta som icke-vita rent allmänt är lika lite som vita eller andra homogena grupper. Vi tycker och tänker olika helt enkelt.

Identitetspolitik tycker jag lika illa om vare sig den förekommer till höger eller vänster. Istf att få va en unik individ ska man ordnas eller ska vi kanske säga piskas in i ett kollektiv man inte får avvika från. Och på båda kanter riskerar man beskyllas för va rasförrädare om man vill gå sin egen väg. :/
    Anonym (Gryning) skrev 2023-03-22 23:52:49 följande:

BLM är ingen terrorgrupp, läser man vad de står för så är det lätt att sympatisera. Sen så är det säkert så att alla grupper som vill synliggöra olika element i samhället även drar till sig de mer extrema elementen. 

Jag anser det inte konstigt att flygrl inte sympatiserar med BLM, det handlar om preferenser. Alla är olika. Kanye West verkar sympatisera med nazism exempelvis. 

Kanye West har ju visat sig va rätt knäpp och jag har inte orkat fördjupa mig i va han bygger sina nazi-sympatier på MEN tyvärr är ju såna tankar inte ovanliga i det amerikanska svarta samhället.

Nation of Islam är en rasistisk hate group som uttryckt både antisemitism och beundran för Hitler och faktiskt står BLM nära och det finns ju flera andra grupper som Black Hebrew Israelites som är uttalat antisemitiska och har mördat judar. :/

• Embla twopointoh

BLM är ingen terrorgrupp, läser man vad de står för så är det lätt att sympatisera. Sen så är det säkert så att alla grupper som vill synliggöra olika element i samhället även drar till sig de mer extrema elementen. 

Jag anser det inte konstigt att flygrl inte sympatiserar med BLM, det handlar om preferenser. Alla är olika. Kanye West verkar sympatisera med nazism exempelvis. 

Det är lätt att sympatisera med typ AFA/Antifa också, om man bara läser vad de själva säger att de vill och verkar för.

Försöker du insinuera att flygrl är nazist eller liknande? Varför tar du i sammanhanget annars upp Kanye West som ett exempel på en färgad som har tvivelaktiga åsikter?
  • nihka
    Anonym (Simba) skrev 2023-03-20 15:00:07 följande:
    Vänsterfolk har då och då en nedvärderande jargong mot vita, exempelvis vita cis män. Utgångspunkten är inte rasistisk men det mynnar ut i rasism eftersom en grupp individer med en viss hudfärg tillskrivs egenskaper och maktpositioner som de inte har. Exempelvis kan de säga saker som att vita killar har förtur i samhället, tjänar mer pengar, förtrycker kvinnor, favoriserar andra vita män på ett eller annat sätt, har en viss socioekonomisk status m.m. Och ofta dras paralleller till andra individers misslyckanden. 

Ungefär som nazisterna gjorde. De tillskrev judarna vissa egenskaper, beskrev att de hade en makt som andra inte hade, att de bara gynnade sig själva. Sedan vet vi vad som hände. 
    Hur vet du att det är "vänsterfolk"?

Ska jag anmäla dig till polisen nu för hets mot "vänsterfolk"?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Simba)
    Anonym (Kosmopolit) skrev 2023-03-22 12:43:27 följande:
    Jag har mycket svårt att tro att du är svart. Du gillar inte BLM?! Du gillar alltså inte organisation som vill stoppa mord på svarta? Du tycker också att svarta är mest våldsamma gruppen, trots den omfattande rasismen och mord på svarta i USA. Hur ska man göra då som svart tycker du? Lägga sig ner bara och dö? Du må vara svart, men du är inte en person att lita på.
    Tror du att alla svarta är en homogen grupp som måste tycka likadant? Du fördelar in svarta i ett fack och alla ska enligt dig känna sig förtryckta och sympatisera med en rörelse som BLM. Det om något är ju fördomsfullt. Det brukar kallas för de låga förväntningarnas rasism. 
    Legendaren Muhammed Alis egna son har uttryckt missnöje med BLM rörelsen och vägrat ställa sig bakom den. Det är långt ifrån alla svarta som står bakom rörelsen. 

När det gäller polisbrutalitet i USA så är det för det första både vita och svarta som utsatts för den, även latinos. Förövarna/poliserna har varit både vita och svarta. Men varje gång det råkar vara vita poliser och svarta förövare så måste organisationer likt BLM göra politiska poänger av det, utan att se helheten. När sedan vita utsätts för övervåld av vita poliser eller andra varianter så är de knäpptysta. 

BLM är en hatisk organisation som ofta förknippas med våldsaktioner, främst i USA. Men så även i Sverige. Minns när de skulle demonstrera här i Sverige och det slutade med stenkastning mot polisbilar istället. 

• Anonym (Simba)
    nihka skrev 2023-03-23 10:59:24 följande:
    Hur vet du att det är "vänsterfolk"?

Ska jag anmäla dig till polisen nu för hets mot "vänsterfolk"?
    Det är människor som saknar common sense. De som gör det finns hos extremvänstern och extremhögern. Folk i mitten som försöker se helheten brukar vara folk som är någorlunda vettiga. Både bland vita och svarta. 
    Både du och jag vet att det inte är högerextremister som uttrycker sig nedvärderande mot vita. Det är ofta folk på vänsterkanten. Folk som pratar om mansnormer, vithetsnorm, patriarkala strukturer, förespråkar könsbyte av 6 åringar osv. Sedan finns det en liten grupp människor som inte fattar bättre och som går och tror på allt detta. Som tror att alla vita som inte är vänsterextremister utan en del av majoriteten vill förtrycka svarta osv. De köper propagandan som sprids av en liten grupp konstiga individer. 

Det finns rasism mot svarta, ja. Det finns vita som är rasistiska mot svarta. Men det finns även araber som är det, kurder som är det, juggar som är det. Men i de här små grupperna av hatiska individer så byggs det upp en felaktig uppfattning om att den vita majoriteten förtrycker svarta och är rasistiska. Det är fel. Den grövsta rasismen i samhället kommer oftast från andra invandrargrupper. 
  • Anonym (Simba)

Ska man läsa vad alla står för så är nästan varenda organisation i världen bra. Det folk får läsa är bara propagandan som ska låta bra utåt för att locka till sig sympatisörer. Man kan läsa saker från NMR, Al Qaida och andra grupper och sedan tycka att det låter vettigt. Men handlingarna och resonemangen som inte finns nedskrivna och är manipulerade visat oftast på sanningen. 

Många svarta i USA vägrar ställa sig bakom BLM, exempelvis Muhammed Alis son. Det är en extremorganisation. Sedan är inte alla som sympatiserar med de extrema, utan folk som tror att rörelsen är vettig, som gått på det. Men BLM ligger bakom mycket våld. Bland annat i Sverige när de demonstrerade och det slutade med att polisen blev utsatta för stenkastning av maskerade aktivister. Organisationer som BLM, NRM, IS, Al Qaida, AFA består oftast av arga unga människor som borde lägga sin dyrbara tid i livet på nått vettigare än att bara känna hat. I grunden är det synd om de, de behöver hjälp och inte mötas av förakt. 
  • Anonym (Gryning)
    Anonym (Simba) skrev 2023-03-23 11:57:24 följande:
    Det är människor som saknar common sense. De som gör det finns hos extremvänstern och extremhögern. Folk i mitten som försöker se helheten brukar vara folk som är någorlunda vettiga. Både bland vita och svarta. 
    Både du och jag vet att det inte är högerextremister som uttrycker sig nedvärderande mot vita. Det är ofta folk på vänsterkanten. Folk som pratar om mansnormer, vithetsnorm, patriarkala strukturer, förespråkar könsbyte av 6 åringar osv. Sedan finns det en liten grupp människor som inte fattar bättre och som går och tror på allt detta. Som tror att alla vita som inte är vänsterextremister utan en del av majoriteten vill förtrycka svarta osv. De köper propagandan som sprids av en liten grupp konstiga individer. 

Det finns rasism mot svarta, ja. Det finns vita som är rasistiska mot svarta. Men det finns även araber som är det, kurder som är det, juggar som är det. Men i de här små grupperna av hatiska individer så byggs det upp en felaktig uppfattning om att den vita majoriteten förtrycker svarta och är rasistiska. Det är fel. Den grövsta rasismen i samhället kommer oftast från andra invandrargrupper. 
    så folk på vänsterkanten är vanliga förespråkare för könsbyte av 6-åringar? Din paranoia och konspirationsteorier verkar inte ha några gränser. Du verkar ha en vriden uppfattning om vad ?vänstermänniskor? egentligen är. Antar att du är ?fröken allvar? som kände sig förföljd av vänstermänniskor på stan, skulle vara osannolikt med två såna som dig.
  • Anonym (Simba)
    Anonym (Gryning) skrev 2023-03-23 12:15:56 följande:
    så folk på vänsterkanten är vanliga förespråkare för könsbyte av 6-åringar? Din paranoia och konspirationsteorier verkar inte ha några gränser. Du verkar ha en vriden uppfattning om vad ?vänstermänniskor? egentligen är. Antar att du är ?fröken allvar? som kände sig förföljd av vänstermänniskor på stan, skulle vara osannolikt med två såna som dig.
    De extrema åsikter kommer från extra människor som finns på den extrema vänsterkanten. Sedan säger jag inte att alla som röstar på vänstern står för dessa åsikter. Men de som har dessa åsikter är inga nationalister, moderater eller kristdemokrater om vi säger så. 
  • Anonym (Gryning)
    Anonym (Simba) skrev 2023-03-23 12:37:04 följande:
    De extrema åsikter kommer från extra människor som finns på den extrema vänsterkanten. Sedan säger jag inte att alla som röstar på vänstern står för dessa åsikter. Men de som har dessa åsikter är inga nationalister, moderater eller kristdemokrater om vi säger så. 
    Du är inte förföljd av hatiska vänstermänniskor eller feminister för den delen. Det går inte att identifiera en vänstermänniska bara visuellt. Någonstans måste du förstå att det du hört (från någon källa, eller kanske inbillar dig) om att vänstermänniskor förespråkar könsbyte på 6-åringar är helt orimligt och konspiratoriskt. Du pratar om vithetshatet och tar upp löneskillnader mellan män och kvinnor som ett bevis på hatet mot vita cis-män. Din verklighetsuppfattning verkar skev.
Svar på tråden Dags att polisanmäla ALLA kommentarer mot vita som hets mot folkgrupp/rasism