• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Anonym (Emma)
    Maymom skrev 2023-05-09 12:29:48 följande:

Åh vad härligt!! Vad mysigt att visa för barnen, har ni redan berättat för dem eller blir det nu?

behövde ni inte betala för bilderna?

Barnen vet redan pga mitt mående. 

jag tror att vi fick 10 bilder, gratis. Hon var så upprymd och tyckte att vi skulle ha dom 🙂 Nästa ul bli hos samma, ser framemot det. 

• Maymom
    Anonym (Emma) skrev 2023-05-09 14:04:53 följande:

Barnen vet redan pga mitt mående. 

jag tror att vi fick 10 bilder, gratis. Hon var så upprymd och tyckte att vi skulle ha dom 🙂 Nästa ul bli hos samma, ser framemot det. 

Wow vad snällt.😃

Ja njut nu. och sen får du börja räkna ner till när man känner första rörelserna och nästa ul. 

Är precis som du, nu när det börjar närma sig blir jag mer nervös. Är ju dessutom några veckor sedan jag såg hjärtat slå nu också. Men ser fram emot att se den lille igen.😊

• helstanonym89

Hej alla! 

Den 28.3 var vi på ultraljud, var i vecka 12. Men tyvärr hade babyn dött i magen i vecka 8+6? så för oss blir det ingen november bebis. 🙁

Har landat i det hela nu efter piller för missfall. Men har mått så dåligt över det, men försöker tänka att det var säkert bäst sådär eftersom det hände. 

Lycka till åt er alla andra! ❤️

• Johol89
    helstanonym89 skrev 2023-05-09 16:51:00 följande:

Hej alla! 

Den 28.3 var vi på ultraljud, var i vecka 12. Men tyvärr hade babyn dött i magen i vecka 8+6? så för oss blir det ingen november bebis. 🙁

Har landat i det hela nu efter piller för missfall. Men har mått så dåligt över det, men försöker tänka att det var säkert bäst sådär eftersom det hände. 

Åh nej jag beklagar så mycket! Har också varit med om ett MA och vet hur tufft det är. Jag tror du gör rätt i att försöka tänka så, det gjorde jag också. Man får tänka att det antagligen var något fel och på ett sätt tyckte jag det var skönt att det "felet" blev så tidigt. Hemskt ändå att uppleva och jag är lika rädd denna gång, även om jag fått en fin son efter det. Har inte varit på UL än så jag har ingen aning. Jag får bara leva på tanken att allt nog är bra än så länge, till jag vet något mer.

Lycka till framöver! ❤️
  • Anonym (Emma)

Hej alla! 

Kan inte förstå vad du går igenom, men utifrån rädslan för att något skulle vara fel så vore det en mardröm att få det beskedet som du fick. Beklagar verkligen, ta hand om dig!
  • Anonym (Emma)
    Maymom skrev 2023-05-09 14:55:19 följande:

Wow vad snällt.😃

Ja njut nu. och sen får du börja räkna ner till när man känner första rörelserna och nästa ul. 

Är precis som du, nu när det börjar närma sig blir jag mer nervös. Är ju dessutom några veckor sedan jag såg hjärtat slå nu också. Men ser fram emot att se den lille igen.😊

Jag var tårögd när hon visade varje del av bebis som satt där de skulle och det var även underbart att se hur den levde runt där inne. Känner att nu är det på riktigtHjärta

jag håller tummarna och hoppas på att du och andra här får samma upplevelse!
  • Maymom

Hej alla! 

Beklagar!❤️

vet hur det känns, jag gick igenom samma förra året, upptäcktes v13, avstannat 9+0. Ta tabletterna var vidrigt, mest psykiskt, att ta ut nåt som jag ville skulle fortsätta finnas. Samtidigt som jag bara ville bli av med det och nollställa kroppen.

Ja, den klena trösten är att det var något fel, det hade aldrig klarat sig, och hellre nu än om en månad eller tre månader till, men helst hade man ju fått missfall direkt i V5 så man knappt märkt det. Tankarna är många.
    bryt ihop, och försök igen när du orkar. Tillåt dig att känna.❤️

• barnlängtan2021

Fått tid för KUB den 25/5, känns som en evighet tills dess. Kommer då vara i vecka 13+3, är det någon mer som gjort KUB så sent? 

• Anonym (Emma)
    barnlängtan2021 skrev 2023-05-10 16:35:33 följande:

Fått tid för KUB den 25/5, känns som en evighet tills dess. Kommer då vara i vecka 13+3, är det någon mer som gjort KUB så sent? 

Jag var också 13+3 på kub och det gick bra.
    Men segt att behöva vänta så länge!
  • barnlängtan2021
    Anonym (Emma) skrev 2023-05-10 16:58:43 följande:
    Jag var också 13+3 på kub och det gick bra.
    Men segt att behöva vänta så länge!
    Okej, har läst att det ska vara mellan vecka 11-14 men tyckte ändå det kändes lite sent 😅 
Svar på tråden Bf november