• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Mogen75
    Maymom skrev 2023-05-05 06:40:48 följande:
    Förstår känslan.
    men tänker att nu när du är gravid är slemhinnorna känsligare och du blöder mer. Jag har blött från nästan hela tandköttet nästan varje dag jag borstar tänderna senaste veckorna. Nu är det såklart läskigare att blöda därnere, men jag menar att det är inte konstigt att du är mer blödningsbenägen och de hade ju inte tagit cellprov vid nästan varje graviditet om de märkt att missfallen ökar,
    vet att det är svårt och lätt att säga till nån annan, men ta det lugnt.❤️
    Jag vet att det troligtvis är ofarligt men det har startat en orosprocess. Var inte orolig när det blödde sparsamt de första dygnen men nu blöder jag mera och det är så påfrestande psykiskt. Har ju inte fått något vul el hört hjärtat ännu så var lite orolig redan innan eftersom jag bara med min ålder löper högre risk? Tänker iallafall ringa och se om jag kan få ultraljudet några dagar tidigare samt ringa BM för att lugna nerverna..
  • Maymom
    Mogen75 skrev 2023-05-05 07:03:34 följande:
    Jag vet att det troligtvis är ofarligt men det har startat en orosprocess. Var inte orolig när det blödde sparsamt de första dygnen men nu blöder jag mera och det är så påfrestande psykiskt. Har ju inte fått något vul el hört hjärtat ännu så var lite orolig redan innan eftersom jag bara med min ålder löper högre risk? Tänker iallafall ringa och se om jag kan få ultraljudet några dagar tidigare samt ringa BM för att lugna nerverna..
    Ja gör det, det är ju inte bra att gå omkring med för mycket oro.❤️
  • Mogen75
    Maymom skrev 2023-05-05 07:23:41 följande:
    Ja gör det, det är ju inte bra att gå omkring med för mycket oro.❤️
    Nej jag ska göra det! Så kan jag lugna ner mig lite.. Svårt att vara rationell ibland när man är gravid ❤️
  • barnlängtan2021

Någon som har erfarenhet av att vara magsjuk/matförgiftad i samband med gravid. Varit så dålig inatt och orolig att det påverkat bebis 

• Maymom
    barnlängtan2021 skrev 2023-05-05 08:56:55 följande:

Någon som har erfarenhet av att vara magsjuk/matförgiftad i samband med gravid. Varit så dålig inatt och orolig att det påverkat bebis 

Det ska inte påverka. Barnet får den näring det behöver ändå, du kanske mår sämre och blir ännu svagare än normalt eftersom barnet tar en del av det du får behålla.
    krya på dig!
  • Blåbärsris123
    barnlängtan2021 skrev 2023-05-05 08:56:55 följande:

Jag har varit magsjuk ett par gånger under graviditet. Ganska vanligt om man redan har småbarn som drar med det hem. Har tagit lite längre tid att återfå kraft och energi efter, men ska absolut inte vara någon fara för barnet då den tar vad den behöver i första hand. Krya på dig ❤️????? 
  • Blåbärsris123
    Maymom skrev 2023-05-04 23:52:04 följande:
    Jag var sugen på att göra det igen ganska direkt efter första.😅 var nog lite revanschlusta också, att jag ville att det skulle starta av sig självt och kanske få styra lite mer under förlossningen. Bm ville ha mig på rygg och jag ville ligga på sidan, men förstår ju att det var bra att hon styrde och kunde klippa så jag slapp spricka mer.😊
    Förstår det! Hoppas du får styra den här förlossningen lite mer 😊 Ja de har ju oftast ganska bra koll på vad som är på g och behöver göras, så ibland får man lyssna på dem ändå😅
  • Blåbärsris123
    Mogen75 skrev 2023-05-05 06:04:39 följande:

Jag är så larvig.. I tisdags hos BM tog hon ett cellprov och sedan dess har jag blödit sparsam men igår och i dag lite mer. Ringde eftersom jag blev orolig till 1177 men hon sa avvakta. Kommer att ringa BM och kvinnokliniken idag. Vet att det kan blöda men har inte blödigt en droppe fram tills nu och jagar upp mig något katastrofalt .. Det känns som ingen lyssnar på mig.. Det är så jobbigt!

Min bm tog också cellprov på mig igår. Nu har jag knappt blött något (än iaf) men hon sa att det var helt normalt om jag skulle göra det och att slemhinnorna är väldigt sköra nu, så det var ingen fara med bebis om jag blödde lite. Men jag förstår såklart din oro, och att det hade varit skönt att få komma in på kontroll. Kan du prata med din bm kanske?
  • barnlängtan2021
    Maymom skrev 2023-05-05 09:26:24 följande:
    Det ska inte påverka. Barnet får den näring det behöver ändå, du kanske mår sämre och blir ännu svagare än normalt eftersom barnet tar en del av det du får behålla.
    krya på dig!
    Blåbärsris123 skrev 2023-05-05 09:34:32 följande:
    Jag har varit magsjuk ett par gånger under graviditet. Ganska vanligt om man redan har småbarn som drar med det hem. Har tagit lite längre tid att återfå kraft och energi efter, men ska absolut inte vara någon fara för barnet då den tar vad den behöver i första hand. Krya på dig ❤️????? 

Tack för era svar ❤️
  • Mogen75

Tack snälla för era svar! Åkte in till vårt lasarett inatt då jag vaknade av stark smärta i underlivet och i magen. Blödde bara sparsamt men man ska ju åka vid smärtor i magen . Jag var orolig men de trodde samma som ni ang blödningarna och sa att smärtan troligtvis var växtvärk.. Ska kontakta gyn motagningen på måndag så ska de göra ett ultraljud så att jag får se att allt är väl. Inte lätt alltid att vara gravid ❤️.

Svar på tråden Bf november