Inlägg från: Blåbärsris123 |Visa alla inlägg
  • Blåbärsris123

Bf november

Hej på er!

Hakar gärna på här! Plussade i fredags, enligt mens och app var jag i v. 3+6 då och fick 2-3 veckor på CB digital. Så är i v. 4+2 nu. Blev sååå chockad och min sambo likaså 😅 Tror vi börjar landa lite nu.

Det blir mitt fjärde barn men första för min sambo🥰 Så han är överlycklig (jag med förstås). Var 100% säker på att jag var klar med barn när jag träffade min sambo, vilket han då också accepterade. Men med tiden växte något fram och i höstas slutade vi skydda oss och nu är vi otroligt nog här. 

Tröttheten och börjat smyga sig på, jag har väldigt mycket molvärk (växtvärk), stickningar i brösten och lite kort stubin 🙈😅 Inget illamående än men det har tidigare kommit runt 5 fullgångna veckor så vi får se. BF 24/11 enligt app 😍

• Blåbärsris123
    Anonym (Sara) skrev 2023-03-20 14:34:15 följande:

Vet inte om jag vågar hoppas men kanske går det vägen denna gången?
    Vi har tre barn sedan tidigare som är 25, 12 och 9 år ?. Så jag tillhör gruppen äldre mamma är 45 år?vissa tycker att jag är för gammal men detta är någonting vi längtat efter och jag får ofta höra att jag ser ut som 35😄
    Vi har försökt i tre år nu och vi har lyckats bli gravida sju gånger men alla utom en slutade i missfall , den som stannade visade sig vara så sjuk på NIPT att den inte skulle kunna överleva efter förlossningen och vi fick därför avsluta graviditeten.
    Så, nu hoppas jag att allt går vägen och att NIPT blir bra.  Beräknad till 22/11.
    Har bara berättat för min man och ff inte kontaktat mvc då jag vill avvakta för att se om det digitala slår över till 3+ i slutet av denna veckan så att allt ser ut som det ska?

Jag är 43, fyller 44 om ett par månader. Så jag är inte långt efter dig åldersmässigt. Mina barn är 20, 18 och 10, så det blir en sladdis här också☺️ Men första barnet för min sambo. När har du BF?
    När tänkte du testa digitalt igen? Jag fick 2-3 v i fredags och tänkte också testa igen i slutet på veckan och hoppas då på 3+. 
  • Blåbärsris123
    jippi1234 skrev 2023-03-21 09:09:35 följande:

Många inlägg på raken nu haha, men kom på en fundering. Jag har läst att alla gravida i Sverige har rätt till tidigt ultraljud (från v.12) och RUL. Jag gjorde aldrig något tidigt ultraljud i min förra graviditet, fick aldrig någon fråga om det heller, men är sugen på att göra det nu. Ska ni göra tidigt ultraljud? och isf i vilken vecka? 

Här erbjuds alla tidigt ul i v. 12-13 som kan kombineras med KUB om det önskas. Vi har dock bestämt oss för att göra NIPT privat pga vår ålder, då vi vill göra det direkt i v. 10+0. Därmed kommer vi göra ett ul i v. 10+ något samt ett i v. 12-13. 

Var ju 10 år sedan jag var gravid sist och då gjordes enbart RUL☺️

• Blåbärsris123

BF Lista:

17 nov, jippi1234, 32 år, andra barnet 
    21 nov, Maymom, 40 år, andra barnet
    24 nov, Storken23, 31 år, första barnet
    24 nov, Barnlängtan2021, 29 år, andra barnet 
    24 nov, Blåbärsris123, 43 år, fjärde barnet
    24 nov, Loviisa92, 31 år, första barnet
    27 nov, Cocachins, 35 år, andra barnet

• Blåbärsris123
    Anonym (Sara) skrev 2023-03-22 07:11:28 följande:

Hej! Grattis till ditt plus!!
    jag har bo 22/11 och tänkte testa digitalt på fredag och hoppas på +3.
    jag är så orolig för missfall eftersom jag haft så många så har svårt att njuta av att vara gravid.
    jag ska göra NIPT i v10, förra gången jag gjorde det så var fostret så sjukt så jag fick avbryta så det är med en oro?.
    tror inte jag kan njuta av graviditeten innan den är gjord.

men nu hoppas vi att allt går bra och att vi får våra sladdisar i november🌷😄

Tack så mycket!🌸 Och grattis själv förstås!🥰

Förstår att det är svårt att slappna av och njuta efter flera missfall. Men tänker som du att ett test med 3+ iaf är ett tecken på att hormonerna stiger som de ska. Jag fick 2-3 v i fredags och funderar på att ta ett nytt digitalt på lördag, då hoppas jag på 3+. Vi ska också göra NIPT v. 10. Hoppas tiden dit går snabbt och att ni får ett bra resultat och får se ett pickande hjärta! Har du några symtom än?
  • Blåbärsris123
    Anonym (Emma) skrev 2023-03-22 08:05:08 följande:

Visade sig igår att jag är på jobbresa när kub ska genomföras och det går inte att boka om, fick ul veckan efter istället vecka 14. Hon sa att vi nog får hoppa över kub och bara göra NIPT, men det känns lite sent.  

mitt illamående eskalerar, vid tre tillfällen har jag inte hunnit fram till toan och kräkts rakt ut över golvet. Det går fort. Jag är lite orolig för om det händer på jobbet, har en lång väg till toaletten och väldigt öppet klimat så att många skulle se mig. Har aldrig varit med om sådana kaskadkräkningar innan! någon som har något bra tips som kan fungera?

Fy vad jobbigt för dig! Jag har inte riktigt kommit dit än men gissar att illamåendet slår till om ca en vecka🤢

Förra graviditeten arbetade jag på en vårdavdelning (ssk) och hade ingen möjlighet att rusa ut till toaletten varje kväljning så jag hittade mina knep. Värst var det på morgonen/förmiddagen och det funkade att ha något i munnen när det var som värst. Något surt, salt eller vad jag nu kände för, det varierade lite😂 Och äta lite och ofta, kunde absolut inte gå med tom mage. Men vissa dagar var det omöjligt och jag fick stanna hemma. 

Sen finns det ju tabletter att få utskrivet, prata med din bm. Funkar för en del men inte för alla tyvärr.

Hoppas du mår bättre snart!
  • Blåbärsris123
    Humlan22 skrev 2023-03-26 10:57:53 följande:

Nyfiken på att höra hur ni alla mår och era konstiga symptom? 

Jag är idag 7+2 stora ömma bröst kan inte ha mina bh:ar längre. Trött som aldrig förr och ett jävla humör..
    Sen har jag fått väldigt konstig matlust, sugen på salt konstant och har extremt svårt att äta samma sak 2 gånger. Som att när jag ätit det en gång blir jag äcklad av det sen.

Jag är i v 5+1 (tror egentligen 5+3 om jag går på äl) och har ömma bröstvårtor, illamående och trötthet. Humöret känner jag också igen😡🙈😅 Och precis som du sugen på salt och vill helst suga/tugga på något hela tiden. Och endast sugen på väldigt specifik mat och känner avsmak för annan mat som jag i vanliga fall gillar.
  • Blåbärsris123
    jippi1234 skrev 2023-03-26 12:31:47 följande:

Är andfådd också och blivit förkyld nu, så kan vara därför jag känner mig seg. Men i matväg så är jag inte sugen på choklad och jag äääälslar choklad! Är sugen på jordgubbar och syrliga smaker istället 

Gasig mage här också! Sväller upp som en ballong så fort jag äter något🙈😅 
  • Blåbärsris123

Hade ett 2-pack så tog det andra testet idag, 5+2. Känns ju positivt men nojar lite ändå. Längtar så till NIPT v 10+ och förhoppningsvis få se ett hjärta picka. Nu blir det inga mer test för min del och så länge symtomen kvarstår ska jag försöka tänka att det fortskrider som det ska. Och sen hoppas att allt ser bra ut på NIPT🙏🏻 Mår ju rätt kasst stora delar av dagen också, och det är det ju värt så länge det resulterar i en frisk bebis 🥰
  • Blåbärsris123
    Cocachins skrev 2023-03-28 11:10:21 följande:

Hej, 5+0 idag. ni som tagit test med veckoindikator hur funkar det, mäter det från ägglossningen/befruktningen? I sånt fall om jag tar ett test nu eller om några dagar nu så borde det visa 3+ ? 
    Har testat med stickor några gånger och det har blivit starkare, men i och med att jag förra gången gick med ett ma till vecka 8 som troligen stannat av direkt så vore det skönt att se lite mer konkret att hcg ökar. 
    Har börjat få lite symtom också vilket känns positivt även om det inte är supertydliga symtom ännu. Lite ömma bröst, ibland lite konstig bakis/illamående känsla, molvärk etc. Sen har jag ett annat ?symtom? jag sover så otroligt kasst och lätt just nu, vaknar flera ggr per natt och har svårt att somna om, någon mer som sover dåligt?  

Ja precis, den mäter veckor från befruktningen. Sen kan det ju variera lite hur man ligger i hcg-nivå så du behöver inte få panik om det inte visar 3+ idag om du är på 5+0. Jag tog mitt första test 3+6 som visade 2-3, sen väntade jag 10 dagar med nytt test just för att inte skrämma upp mig själv😅 Så 5+2 tog jag det andra (igår) och det visade 3+. 

Symtomen låter ju positivt, även om det inte är kul att må illa🤢 Vad gäller sömnen för mig så är det tvärtom, jag är så trött så jag somnar så fort jag lägger huvudet på kudden och sover fler timmar än jag brukar just nu. Men det är nog olika det där, jag vet att jag sovit otroligt dåligt periodvis tidigare graviditeter. Hoppas allt går bra och att du får 3+ på testet om/när du testar 😊

Svar på tråden Bf november