Inlägg från: Johol89 |Visa alla inlägg
  • Johol89

Bf november

Tror jag vågar att hoppa in här nu...
    Plussade i onsdags, en dag innan bim, då jag känt mig gravid och skojat med sambon om det. Vi förstår knappt själva hur detta gått till, eftersom vi inte ens försökt 🙈 så lite i chock, men vi är såklart väldigt glada! Svårt att ta in bara..
    Har varit gravid två gånger förut under 2020 och den senaste graviditeten resulterade i vår son som är född juli -21.
    Beräknad till 17/11 enligt app och jag är 33 år. 

• Johol89
    jippi1234 skrev 2023-03-14 14:31:56 följande:

Hur mår ni? 

Jag är i V5 och upplever att om det går för lång tid mellan måltiderna blir jag skakig och yr. Trodde nästan jag skulle svimma idag på promenaden. Så jag ska försöka äta frukost tidigare på morgonen än vad jag är van med. Något ni har upplevt? 

V 5 här också.
    Åh drygt! Låter som det har med blodsockret att göra..prova ät lite och ofta och så kommer ju BM kolla ditt blodsocker. Jag har känt av lätt illamående när jag börjar bli hungrig. Och sen drack jag en kopp kaffe idag vid mellis och blev att må sjukt illa och blev lite kallsvettig också. Så nu är det nog no more kaffe ett tag 😅 Varit väldigt trött idag, men det kan också bero på att sonen är sjuk och krånglat lite inatt. Men sov 3 timmar med honom efter lunch vilket inte hör till vanligheten 😂
    Annars mår jag bra! Lite molvärk, mest på kvällen.
    Vill bara att dessa första veckor ska gå fort!!
  • Johol89
    jippi1234 skrev 2023-03-15 16:20:26 följande:
    Johol89 : 
    Men oj, tur att det inte hänt för mig, med kaffet. Vet inte hur jag skulle överleva haha, fast samtidigt har jag övervägt att sluta med det förr, så kanske hade varit bra att börja må pyton av det 😅 men just nu dricker jag bara 2 koppar, med havremjölk i.
    Roligt att vi har samma BF förresten!  
    Nej men eller hur. Katastrof utan kaffet idag, galet trött är jag! 😅 Jaja man vänjer sig, hade samma med sonen. Men sen kom kaffesuget tillbaka när allt illamående lagt sig.
    Ja kul, så får vi väl se hur BM räknar. Ringde idag och fick tid för första besök om två veckor. Längtar till dess, det gör allt lite verkligare.
  • Johol89
    Loviisa92 skrev 2023-03-17 14:38:42 följande:

Tusen tack Maymon

Hur mår ni allihop? Har ni några symtom? Och ni som testat med CB veckoindikator, när slog det om ifrån 1-2 till 2-3 för er? 

Jag testade för en vecka sen med digitalt, då stod det 1-2 v. Sedan i tisdags och då stod det 2-3v. Ska enligt app vara i 5+0 idag eller 4+6. Visar olika fast jag ställt in samma... kommer nog testa en gång till så jag får se 3+. Vet inte varför, men det lugnar, eller blir som små delmål. Min första graviditet slutde i ett MA i v.12...så egentligen bevisar det ju inte ett skit. Ändå testar jag..😏 konstigt nog känner jag mig ändå relativt lugn. Försöker intala mig att det får bli som det blir.
    Jag har inte haft jättemycket symptom än, men imorse mådde jag faktiskt illa och blev kallsvettig. Brösten har också börjat kännas lite konstiga idag.
    Hur mår du?
  • Johol89
    Loviisa92 skrev 2023-03-17 15:49:32 följande:

Skönt med omslag på veckorna😊 var du i 4+3 då i tisdags när du fick omslaget? hoppas det går vägen denna gången för dig🤗 Jag är i 4+0 idag och fick 1+2 på CB, har BIM idag. Man tänker ju ihjäl sig. Jag har inga direkta symtom, lite ilande i livmodern bara och varma/ömma bröst. 

Ja precis det måste jag ha varit.
    Ja men jag hoppas ju det också. Detta blir min tredje graviditet. Blev gravid direkt efter mitt MA med min son. Så jag vet ju att det går 😊 det gör mig lite lugnare i tanken även om det skulle vara så att detta inte blir..
    Jag fick 1-2v då var jag i 4+0. Bim +2.
    Men ja man blir lite knäpp av alla tankar 😆
    Med sonen så kom inte illamåendet ordentligt förrän i v.7. Så man får väl vara glad så länge man slipper det värsta.
  • Johol89

Kul med FB-grupp!
    Och grattis till er som plussat!
    Igår slog digitalt gravtest om till 3+, ett delmål. Känns långt till ultraljudet nu bara. En dag i taget hela tiden. 5+3 idag.

• Johol89
    helstanonym89 skrev 2023-05-09 16:51:00 följande:

Hej alla! 

Den 28.3 var vi på ultraljud, var i vecka 12. Men tyvärr hade babyn dött i magen i vecka 8+6? så för oss blir det ingen november bebis. 🙁

Har landat i det hela nu efter piller för missfall. Men har mått så dåligt över det, men försöker tänka att det var säkert bäst sådär eftersom det hände. 

Lycka till åt er alla andra! ❤️

Åh nej jag beklagar så mycket! Har också varit med om ett MA och vet hur tufft det är. Jag tror du gör rätt i att försöka tänka så, det gjorde jag också. Man får tänka att det antagligen var något fel och på ett sätt tyckte jag det var skönt att det "felet" blev så tidigt. Hemskt ändå att uppleva och jag är lika rädd denna gång, även om jag fått en fin son efter det. Har inte varit på UL än så jag har ingen aning. Jag får bara leva på tanken att allt nog är bra än så länge, till jag vet något mer.

Lycka till framöver! ❤️
Svar på tråden Bf november