Anonym (...) skrev 2023-02-04 13:21:49 följande:
Saker som behövs till skolarbetet kan man faktiskt kräva av skolan jo! När jag till en början sa att jag inte ville skriva på för att jag visste att den skulle gå sönder såg lärarna ut som frågetecken för tyvärr kunde de inte tillgodose materiel till hemarbete på annat sätt! Så jag skrev på och vägrade betala när den gick sönder (för att mitt barn var för hårdhänt med den, för att det är så mitt barn fungerar och det vet både jag och skolan).
Jag tänkte nu inte juridiskt, utan mer sunt förnuft. Hur mycket pengar ska ett land kunna pumpa ut så att precis allt ska finnas, utan att folk behöver skaffa något själva? Jag trodde att redan Covid-pandemin skulle kunna kasta oss tillbaka, så att det inte längre funkar. Men det gick ändå bra.
Visserligen, man borde nog ha böcker istället. Åtminstone delvis, till sånt som man ska göra hemma. Men, om ungarna nu skulle ha något att göra som egentligen skulle göras i skolan, men som de inte har hunnit med för att de har slöat eller sysslat med annat. Tycker du då det också är skolan som måste fixa fram dator och kanske rum att sitta i? Jag tycker inte att det är skolans ansvar då.