Anonym (vilken) skrev 2023-02-02 15:31:18 följande:
Och har man försörjningsstöd så ingår inte att skaffa en dator till barnens skolarbete. Var får man tag på en gratis dator? Och hur vet man att den är kompatibel med skolans program och uppgifterna som ska lämnas i digitalt på skolan?
Fråga vänner och bekanta ofta har någon en gammal dator liggandes. Man kan också ha koll på Blocket och Facebookgrupper. Alla datorer är kompatibla med skolans program och inlämningsuppgifter.
Anonym (.) skrev 2023-02-02 15:32:35 följande:
Men det spelar ju ingen roll i det här sammanhanget. Skolans datorer måste användas, och skolans datorer måste bäras fram och tillbaka mellan hem och skola varje dag.
Om den går söner är det inte självklart att alla kan betala ens självrisk, och jag skulle aldrig gå med på att betala något för den, även om jag har ekonomiskt utrymme. Jag vill att de arbetar med böcker i skolan.
Har man förstört tycker jag det är självklart att man ersätter det sen vet jag inte vad lagen säger. Idag är alla väldigt duktiga på att prata om rättigheter och tänka jag, jag, jag och skita fullständigt i allt annat så det skulle inte förvåna mig om det blir skolan som betalar om föräldern vägrar.