• Anonym (Via Direkt)

Föredrar kvinnor långa eller korta män?

Som rubriken säger, föredrar kvinnor långa eller korta män? Skulle själv ha svårt att dejta nån under 180 cm

• Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?
  • Anonym (slampa)

Nu är inte jag kvinna men känner mig rätt så kvinnlig när jag är kåt på män. Är själv 185 och han behöver inte vara så lång. Gärna minst 175. Viktigare är att han ser stark ut, har lite muskler, och en grov kuk Flört

• Anonym (Tall)
    Embla twopointoh skrev 2023-01-08 13:14:30 följande:
    Korta män är inte alls "diskriminerade överallt". Det är ett påstående som är känslomässigt och inte rationellt. Vad har du för grund till påståendet att längd skulle vara en diskrimineringsfaktor i arbetslivet? Annat än din bitterhet, menar jag. Att överviktiga förfördelas, är etablerat. Något motsvarande om längd (hos män) finns inte, vad jag kan hitta.
    Jag kan inte ens hitta något enstaka fall där en man säger sig blivit diskriminerad i arbetslivet pga sin längd (ett fall inte är ett statistik underlag, men inte ens det hittade jag).

Du verkar vara väldigt insatt i hur alla kvinnor tänker och resonerar. Är du tankeläsare eller möjligtvis gud?

Man kan påverka sin vikt, till en viss gräns. Kroppsform och -byggnad är svårare (om man inte opererar). Män och kvinnor skiljer sig också åt, kroppen funkar olika för dem. En del kan inte ha BMI 20 och fortfarande vara sunda. Det är, återigen ett vansinnigt onyanserat tänk att tycka att det bara är att gå ned i vikt om man är tjock, för verkligheten är inte så svartvit.

Det finns som sagt gott om kvinnor som inte har en lång man, så korta män kan absolut få partners. Kanske kan det vara så att anledningen till att vissa korta män blir dissade inte egentligen har med deras längd att göra, utan att saken är mer komplicerad än så? Men visst, det är alltid enklare att skylla på någon annan, för självinsikt är jobbigt.

Det är också intressant att Familjeliv är inte översvämmat av tjocka kvinnor som gnäller på män för att de inte får ligga, utan det är bittra män som startar tråd efter tråd efter tråd på samma tema: 'Det är så synd om mig som inte får ligga för att kvinnor är kräsna, hycklare och elaka.´
    Sådana trådar finns det ett tjog av för varje motsvarande tråd startad av en kvinna.
    Undrar varför?
    Mycket bra skrivet.
    Kalle är både kort och bitter och uttalar sig utifrån sitt eget upplevda elände. Att många kvinnor inte söker 180 + eller ens funderar på det eftersom vi ofta är under 170 själva kan han inte ta in. 
    Män som är långa och  bittra blir också ensamma och längden är inte heller problemet där. 
    Det är inställningen du nämner, att kvinnor är kräsna hycklare. 
  • Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Kanske lika bra) skrev 2023-01-08 08:52:53 följande:
    Många män under 180 anses vara sexiga.

Daniel Craig
    Tom Hardy
    Mel Gibson
    Lenny Kravitz
    Kit Harrington
    Robert De Niro
    James McAvoy
    Oscar Isaac
    Tom Cruise
    Usher
    Zac Efron
    Dave Franco
    Robert Downey Jr
    Mark Wahlberg
    Sylvester Stallone
    Wesley Snipes
    Som sagt, dessa män ser bra ut samt är kända och rika. Går knappast att jämföra med vanliga män.

Även korta män kan anses attraktiva, men då har de oftast nåt som kompenserar. Dock räcker det ju inte att vara lång för att vara attraktiv. Men det verkar underlätta, statistiskt sett. Mer avgörande är dock hur man ser ut i övrigt, samt vad man i övrigt har att komma med. Personlighet, charm, status etc.

Sen är "under 180" också relativt. Det är ganska stor skillnad på att vara 170 cm och 178 cm. Många av kändisarna på din lista är minst 175 cm långa, dvs inte anmärkningsvärt korta.

Min man är en "vanlig dödlig" på 177 cm. Han har aldrig upplevt sin längd som en nackdel. Det kan jag tänka att killar och män runt 170 gör ibland däremot.
  • Anonym (Kalle)

Jag säger inte att korta män inte kan få kvinnor för det kan dom. Bara att man har uppförsbacke.  
    Dvs, de attraktiva tjejerna kan få de män som tickar alla boxar , med längd, utbildning, status, m.m.

En kort kille får nöja sig med de kvinnor som i sin tur inte kan få de attraktiva männen.  

Dvs , det som blir över.  Så är det på online dejting iaf.

En kort man är mindre attraktiv helt enkelt.

• Anonym (Tvillingmorsan)
    Anonym (Kalle) skrev 2023-01-08 14:03:11 följande:

Jag säger inte att korta män inte kan få kvinnor för det kan dom. Bara att man har uppförsbacke.  
    Dvs, de attraktiva tjejerna kan få de män som tickar alla boxar , med längd, utbildning, status, m.m.

En kort kille får nöja sig med de kvinnor som i sin tur inte kan få de attraktiva männen.  

Dvs , det som blir över.  Så är det på online dejting iaf.

En kort man är mindre attraktiv helt enkelt.

Både korta och tjocka får bevisligen partners, så var är problemet?

Men ja, man får nöja sig med det man får.

Attraktiva väljer ofta varandra. Alla kommer aldrig att ses som lika attraktiva. Däremot varierar det (delvis) vad man anser vara attraktivt. Men de flesta anser t ex att normalvikt är attraktivare än övervikt. Jag upplever inte att detta är kontroversiellt, även om det kanske är känsligt för vissa.

Menar du att det är vanligare att tjocka tjejer gnäller för att snygga killar inte vill ha dem, än att korta killar gnäller för att snygga tjejer inte vill ha dem? Jag upplever det senare som betydligt vanligare. Det är ett jäkla gnäll, både här och i andra sociala medier, på att kvinnor är så kräsna och bla bla, inte bara när det gäller längd. Hela incel-rörelsen bygger ju delvis på detta. Jag ser inte alls lika mycket gnäll från kvinnor gällande mäns preferenser, vare sig det gäller övervikt eller annat. Men det kanske är vanligt på dejtingsidor?
  • Embla twopointoh
    Anonym (Kalle) skrev 2023-01-08 13:35:46 följande:

Embla:

www.expressen.se/nyheter/forskning-korta-man-tjanar-mindre-pengar/

"Korta män och överviktiga kvinnor tjänar mindre, visar ny forskning enligt den vetenskapliga tidskriften BMJ ? British Medical Journal."

Och oavsett vad du säger är det mycket lättare att gå ner i vikt än att bli längre...
    Denna studie från 2016 fokuserar på gener, alltså inte om personerna verkligen är långa (eller tjocka) eller inte.

Tja, om man ska ge sig in på det ganska barnsliga, svartvita i att försöka jämföra på det här sättet, så  finns det faktiskt operationer man kan genomgå för att blir längre. Man kan också använda sig av klack eller skoinlägg för att se längre ut, för att komma runt att bli bortsållad av alla kvinnor vid första anblicken. Lätt som en plätt, bägge delarna!

• Anonym (Klara)

Dejtade en kille för några år sedan som var 168 cm. Jag själv är 167. Det kändes som att jag dejtade en liten pojke, försökte se bort från längden men det gick inte. Kunde inte känna någon attraktion alls.  

• Anonym (Klara)

Sa dock inte anledningen till varför jag ville sluta dejta honom. Ville inte göra honom ledsen.  

Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?