• Anonym (Via Direkt)

Föredrar kvinnor långa eller korta män?

Som rubriken säger, föredrar kvinnor långa eller korta män? Skulle själv ha svårt att dejta nån under 180 cm

• Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?
  • Anonym (Långa)
    Anonym (körven) skrev 2023-01-11 11:26:33 följande:
    Oj vilken vändning. Men vet du. Du uttrycker dig ändå väl i skrift och verkar kunna erkänna känslor det är två saker som kvinnor attraheras av.  

Gråt lite, men fundera på vad som kan få dig att må bättre. INTE kopplat till relation. Börja i ett nytt spår kanske? Gör saker du mår bra av och blir glad av och utvärdera sedan din situation igen!
    Jag mår dåligt av att gå hemma, jag tänker för mycket. Och ett misstag är att hänga här så mycket. Det kan man ju se av allt dumt jag skriver.
    Men det är jag som mår sämst av det. Och jag har ingen ursäkt. Man måste kunna lägga band på sig själv lite.
  • Embla twopointoh
    Anonym (Långa) skrev 2023-01-11 11:30:08 följande:
    Jag mår dåligt av att gå hemma, jag tänker för mycket. Och ett misstag är att hänga här så mycket. Det kan man ju se av allt dumt jag skriver.
    Men det är jag som mår sämst av det. Och jag har ingen ursäkt. Man måste kunna lägga band på sig själv lite.
    Tack för att du delar med dig, nu förstår jag dig bättre.

Jag tycker nog du ska undvika FL, att vräka ut sig negativa känslor kanske känns bra för stunden, men det är inte så konstruktivt, speciellt inte när de som är i den mottagande änden inte vet din situation. Det är, som du själv säger, du själv som far illa av det i slutändan. Bitterhet är ett gift, som i huvudsak förgiftar den som är bitter.

Kan du tänka dig att prata med någon professionell? Med sådan hjälp kan du börja reda i dina känslor, förstå dig själv och förhoppningsvis må bättre.

• Anonym (normal vatten)
    mari123 skrev 2023-01-11 00:44:58 följande:

OT kanske och lite för djuplodande..... MEN jag tänker att det har en viss betydelse också hur ens egna pappa ser/såg ut?! Min barndomskompis är runt 1.70 och hon har en gubbe som är ungefär lika lång. Hon säger att hon aldrig attraherats av långa män, och vi har resonerat kring att det beror på att hennes fina lilla pappa (död sedan -86) var just LITEN och FIN.

Kanske kan ligga något i det.. Jag som varit tillsammans med män som är kortare eller inte så mycket längre har en mor som är 173 och en far som är något mellan 176-178, inte så stor skillnad alltså.
  • Anonym (Långa)
    Embla twopointoh skrev 2023-01-11 11:49:11 följande:
    Tack för att du delar med dig, nu förstår jag dig bättre.

Jag tycker nog du ska undvika FL, att vräka ut sig negativa känslor kanske känns bra för stunden, men det är inte så konstruktivt, speciellt inte när de som är i den mottagande änden inte vet din situation. Det är, som du själv säger, du själv som far illa av det i slutändan. Bitterhet är ett gift, som i huvudsak förgiftar den som är bitter.

Kan du tänka dig att prata med någon professionell? Med sådan hjälp kan du börja reda i dina känslor, förstå dig själv och förhoppningsvis må bättre.
    Jag ska i alla fall försöka låta bli att vara så negativ. Det bara eskalerar och blir lite som en misshandel på mig själv. Tror det är bra att jag blev så ledsen förut, jag känner att jag inte mår bra av det här, jag är inte såhär egentligen.
    Jag måste inte svara i varenda tråd som handlar om nåt jag varit med om, och älta gammalt. Alla råkar ut för tråkigheter emellanåt, och blir ledsna, nobbade, kritiserade osv. 
    För att tala klarspråk: jag måste ta huvudet ur min egen röv och se att jag inte är ensam om att må skit ibland.
    Jag har skrivit mycket negativt om kvinnor och jag blir ledsen bara jag tänker på det. Jag gillar ju kvinnor, och vet att kvinnor inte alltid har det så lätt.
    Bättre att vara snälla mot varann.
  • Anonym (Clay)
    Anonym (Långa) skrev 2023-01-11 12:31:14 följande:
    Jag ska i alla fall försöka låta bli att vara så negativ. Det bara eskalerar och blir lite som en misshandel på mig själv. Tror det är bra att jag blev så ledsen förut, jag känner att jag inte mår bra av det här, jag är inte såhär egentligen.
    Jag måste inte svara i varenda tråd som handlar om nåt jag varit med om, och älta gammalt. Alla råkar ut för tråkigheter emellanåt, och blir ledsna, nobbade, kritiserade osv. 
    För att tala klarspråk: jag måste ta huvudet ur min egen röv och se att jag inte är ensam om att må skit ibland.
    Jag har skrivit mycket negativt om kvinnor och jag blir ledsen bara jag tänker på det. Jag gillar ju kvinnor, och vet att kvinnor inte alltid har det så lätt.
    Bättre att vara snälla mot varann.
    Det var det finaste jag hört på länge! Att må bra börjar just där du befinner dig. Självinsikt och en vilja att röra sig framåt! se dina handlingar och tankar från ett sakligt perspektiv. Du kommer att lyckas!
  • Anonym (Allvarligt!)
    Anonym (Långa) skrev 2023-01-11 09:58:33 följande:
    Jag vet att även tjejer/kvinnor får höra saker. Jag skriver så mycket strunt för jag mår dåligt och är bitter. Jag måste försöka sluta med det. Jag vill inte vara såhär längre.
    Ja förstår att du mår dåligt, tror att du egentligen är en snäll person som bara blivit sårad och därför häver ur dig saker ibland
    Men tänk på att vi alla har haft motgångar och andra blir också ledsna över vissa svar.

Vi är alla personer med känslor! 
  • Core
    Anonym (Långa) skrev 2023-01-11 09:58:33 följande:
    Jag vet att även tjejer/kvinnor får höra saker. Jag skriver så mycket strunt för jag mår dåligt och är bitter. Jag måste försöka sluta med det. Jag vill inte vara såhär längre.
    Bra där! För det sitter inte i längden, umgås med många andra par och det är korta män överallt i de sammanhangen.

Det sitter i din bild av dig själv, den speglar du utåt. därför är det bra att du vill sluta sprida negativitet, för det är bara dig det drabbar. Skriv pm om du vill, jag är en jävel på att coach andra män, skämtar inte!

Du kan förändra allt med dig själv, förutom längden, så du kommer ingenstans med att haka upp dig på det.

En av mina söner är långt efter alla i klassen längdmässigt,vi snackar ett huvud kortare, och han har mått dåligt över det. Men jag jobbar hela tiden med att det får han acceptera, det största misstaget man kan göra är att påstå att man växer ikapp, för gör han sedan inte det kan det utvecklas till självhat.

Han har verkligen kommit långt i att arbeta med sig själv, trots sina knappa 10 år, och har utvecklat en egen person och stil. Tror inte det finns en unge som är mer populär alltså, varenda jävla unge på skolan från tvåan Till femman ropar efter honom när han kommer, och ska hänga. Flickor står och rodnar i kapprummet varenda dag, haha.

Detta trots alla vittnesmål om hur man blir förryckt och mobbad som kort , SPECIELLT under barnaåren

Men det är bara det kuvade självförtroendet många korta går med, som i sig blir en självuppfyllande profetia. Det är exakt samma sak som vuxen! Nu är det dags att lämna den där kuvade ungen i historien och blicka framåt, annars är du fast för alltid 
  • Anonym (körven)
    Core skrev 2023-01-11 15:15:27 följande:
    Bra där! För det sitter inte i längden, umgås med många andra par och det är korta män överallt i de sammanhangen.

Det sitter i din bild av dig själv, den speglar du utåt. därför är det bra att du vill sluta sprida negativitet, för det är bara dig det drabbar. Skriv pm om du vill, jag är en jävel på att coach andra män, skämtar inte!

Du kan förändra allt med dig själv, förutom längden, så du kommer ingenstans med att haka upp dig på det.

En av mina söner är långt efter alla i klassen längdmässigt,vi snackar ett huvud kortare, och han har mått dåligt över det. Men jag jobbar hela tiden med att det får han acceptera, det största misstaget man kan göra är att påstå att man växer ikapp, för gör han sedan inte det kan det utvecklas till självhat.

Han har verkligen kommit långt i att arbeta med sig själv, trots sina knappa 10 år, och har utvecklat en egen person och stil. Tror inte det finns en unge som är mer populär alltså, varenda jävla unge på skolan från tvåan Till femman ropar efter honom när han kommer, och ska hänga. Flickor står och rodnar i kapprummet varenda dag, haha.

Detta trots alla vittnesmål om hur man blir förryckt och mobbad som kort , SPECIELLT under barnaåren

Men det är bara det kuvade självförtroendet många korta går med, som i sig blir en självuppfyllande profetia. Det är exakt samma sak som vuxen! Nu är det dags att lämna den där kuvade ungen i historien och blicka framåt, annars är du fast för alltid 
    klockrent!
  • Anonym (normal vatten)
    Embla twopointoh skrev 2023-01-11 10:12:34 följande:
    Bra skrivet!

Jag kan ge dig ett annat perspektiv, jag är utbildad och jobbar inom ett område som är mansdominerat. Jag har aldrig någonsin fått eller hört kommentarer om mitt eller någon annans utseende från någon manlig kollega. Det är vi få kvinnor som ibland kan säga till varandra att någon har en snygg tröja eller att deras nya frisyr passar dem.  Sådana kommentarer, även positiva sådana, säger man inte till någon av motsatt kön eftersom det kan missförstås som flört eller oönskad uppmärksamhet.
    Självklart är man mer seriös på en arbetsplats än vad man är i grundskolan eller gymnasiet.
    Okej, vissa mansdominerade arbetsplatser kan vara tuffa för kvinnor. Gäller väl oftast arbetsplatser med yrkesutbildning och främst den äldre generationen som är misogyna.
  • Anonym (normal vatten)
    Core skrev 2023-01-11 15:15:27 följande:

Haha, ja det fanns en massa coola killar som var korta när jag gick i skolan. Var då som min önskan att vara kortare var som starkast.
    Hur kul är det att vara 170 och vara kär i en kille på 150 liksom; )?
Svar på tråden Föredrar kvinnor långa eller korta män?