Anonym (Långa) skrev 2023-01-11 09:58:33 följande:
Jag vet att även tjejer/kvinnor får höra saker. Jag skriver så mycket strunt för jag mår dåligt och är bitter. Jag måste försöka sluta med det. Jag vill inte vara såhär längre.
Bra där! För det sitter inte i längden, umgås med många andra par och det är korta män överallt i de sammanhangen.
Det sitter i din bild av dig själv, den speglar du utåt. därför är det bra att du vill sluta sprida negativitet, för det är bara dig det drabbar. Skriv pm om du vill, jag är en jävel på att coach andra män, skämtar inte!
Du kan förändra allt med dig själv, förutom längden, så du kommer ingenstans med att haka upp dig på det.
En av mina söner är långt efter alla i klassen längdmässigt,vi snackar ett huvud kortare, och han har mått dåligt över det. Men jag jobbar hela tiden med att det får han acceptera, det största misstaget man kan göra är att påstå att man växer ikapp, för gör han sedan inte det kan det utvecklas till självhat.
Han har verkligen kommit långt i att arbeta med sig själv, trots sina knappa 10 år, och har utvecklat en egen person och stil. Tror inte det finns en unge som är mer populär alltså, varenda jävla unge på skolan från tvåan Till femman ropar efter honom när han kommer, och ska hänga. Flickor står och rodnar i kapprummet varenda dag, haha.
Detta trots alla vittnesmål om hur man blir förryckt och mobbad som kort , SPECIELLT under barnaåren
Men det är bara det kuvade självförtroendet många korta går med, som i sig blir en självuppfyllande profetia. Det är exakt samma sak som vuxen! Nu är det dags att lämna den där kuvade ungen i historien och blicka framåt, annars är du fast för alltid